AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Jeg har alltid hatt langt hår og ofte lurt på hvorfor såpass mange kvinner velger korte frisyrer når de nærmer seg 40 og utover 40-årene. Mange kaller det ‘kjerring sveis’ eller ‘kone klipp’ pga dette. Mange av dem jeg vet har klippet det slik med årene, hadde nydelig hår med lengde før og de så mye yngre ut med det lange håret. Så merket jeg meg at da jeg nærmet meg 40 selv, så mistet jeg MYE mer hår. Og i dag er jeg 45 og hårene ligger overalt i huset. Lange blonde hår. Håret har blitt så tynt nå at jeg har måttet klippe det til skuldrene for at det ikke skal virke pistrete. Jeg er redd jeg må klippe det kortere om det fortsetter slik😔 Har vært hos legen. Mangler ingenting og har ingen autoimmune sykdommer. Legen kalle det bare ‘kvinnelig håravfall’ og sier rundt 30% rammes av dette fra rundt 40 årsalderen. Dette har fått meg til å tenke på om de korte kjerringsveisene på 40-åringer vi ser over alt rett og slett handler om håravfall. At de egentlig ikke har sett noe alternativ. Dette med kvinnelig håravfall er jo tydeligvis veldig tabu, siden jeg ikke hadde hørt om det før og hele 30% av alle kvinner har det😳 Jeg liker jo ikke selv å snakke om håravfallet mitt. Folk bare konstaterer at det har blitt kortere og jeg sier jeg trives best med det. Hva tror dere? Skyldes korte dame frisyrer på kvinner 40+ egentlig håravfall? Noen andre 40 åringer her som kjenner seg igjen i dette? Selv tror jeg heller jeg kommer til å beholde mitt pistrete skulderkorte hå enn å klippe det kort🙈😅 Anonymkode: 7ff90...75c 2 1
lillevill Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Ja jeg tror mange av oss 40 pluss merker håravfall. Jeg har også fått ruskete og pistrete hår og jeg har hatt langt hår i ti år. Har du prøvd vitaminer? Ølgjær? Hårolje og hodebunn-massasje osv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Jeg vet ikke, har alltid hatt langt hår. Men håret ble annerledes når det ble grått,, mye stivere. Så for noen kan jo det være en grunn. Og de som er i femtiåra hadde jo kort hår ofte som unge, for da var det moderne. Anonymkode: 059bf...a87
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 lillevill skrev (16 minutter siden): Ja jeg tror mange av oss 40 pluss merker håravfall. Jeg har også fått ruskete og pistrete hår og jeg har hatt langt hår i ti år. Har du prøvd vitaminer? Ølgjær? Hårolje og hodebunn-massasje osv. ja det hat jeg brukt i mange år allerede. Ingen forskjell på hårmanken.. Anonymkode: 7ff90...75c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Er 54 og kom i overgangsalderen for to år siden. Håret blir tynnere og tynnere og kortere og kortere, men har stoppet ved skuldrene nå. Ts Anonymkode: b070f...3cf
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg vet ikke, har alltid hatt langt hår. Men håret ble annerledes når det ble grått,, mye stivere. Så for noen kan jo det være en grunn. Og de som er i femtiåra hadde jo kort hår ofte som unge, for da var det moderne. Anonymkode: 059bf...a87 De som er i 50-årene var unge på 70-80 tallet. Det var ikke mer eller mindre på moten med korte frisyrer da enn nå. Noen hadde det andre ikke. Anonymkode: 7ff90...75c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Jeg er over 60, og har hatt kort/halvlangt hår store deler av livet. Har aldri klipt det pga håravfall, men fordi jeg liker å ha kort hår som krever lite. Håret mitt er like tjukt som før, kunne helt fint la det gro langt. Anonymkode: 2304b...535
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: De som er i 50-årene var unge på 70-80 tallet. Det var ikke mer eller mindre på moten med korte frisyrer da enn nå. Noen hadde det andre ikke. Anonymkode: 7ff90...75c Det var MYE vanligere med kort hår på jenter på 70-tallet. Bare å se på gamle skolebilder. Anonymkode: e8835...385 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva tror dere? Skyldes korte dame frisyrer på kvinner 40+ egentlig håravfall? Ja, det tror jeg, i stor grad. Anonymkode: a3294...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå