Gå til innhold

Du som går eller har gått på dps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å få vikar eller snakke med en annen psykolog på poliklinikken dersom ens egen psykolog er syk og det går dermed 1mnd mellom hver time (får time vanligvis annenhver uke) 

Anonymkode: 45e36...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det vanlig å få vikar eller snakke med en annen psykolog på poliklinikken dersom ens egen psykolog er syk og det går dermed 1mnd mellom hver time (får time vanligvis annenhver uke) 

Nei, det var ikke vanlig da jeg gikk der. Husk at alle har fulle lister, og de har ikke kapasitet til å ta andres lister i tillegg til egne. 
Det går jo an å spørre om det er noen der du kan kontakte om du trenger det

Anonymkode: 91b13...325

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, det er ikke vanlig.

Anonymkode: e4aaf...6d7

Skrevet

Jeg har aldri hatt vikar når psykologen min er syk eller har ferie. Men jeg har fått beskjed at om det er krise så kan jeg få snakke med noen. Jeg har aldri takket ja til tilbudet. Delvis fordi det ikke har vært krise, men også delvis fordi å snakke med en fremmed ikke blir det samme som å snakke med min faste psykolog. Jeg trenger å snakke med en som kjenner meg slik at de skjønner hva jeg snakker om.  

Anonymkode: b4191...c5f

Skrevet

Jeg fikk det én gang, da psykologen min var langtidssykemeldt og var borte i fire måneder. Tviler du får det om det er én time du går glipp av. Det er ofte ikke noe særlig vits - vikaren kjenner deg ikke,  og vil bruke timen bare på å skjønne hva problemet ditt er, uten å få gjort noe særlig mer. 

Anonymkode: 62ac3...9de

Skrevet

Jeg gikk 7 måneder uten hverken time, eller en telefon fra noen om hvordan det gikk med meg. Jeg ringte selv for å følge opp, så jeg ikke ble glemt. Fikk til slutt ny psykolog. Jeg skulle ha ukentlig. 

Anonymkode: ba00f...a45

Skrevet

Det ville jeg ikke hatt uansett. De først timene får man lite ut av, man må komme igang først. Ny person ville jeg jo ingen ha begynt på nytt.

Anonymkode: 92b5c...379

Skrevet

Jeg har alltid fått det ved behov, har da pratet med en psykiater som også har pleid å skrive ut medisinene mine. Men psykologen jeg går til fast hver uke, har vært svært sjeldent borte. 

Hvis begge har vært borte, så har psykologen sagt at jeg kan få en annen - men han anbefaler det ikke da jeg må nesten begynne på nytt med en ny person.

Anonymkode: 616ed...512

Skrevet

Nei, stod uten tilbud i 8 uker i sommer pga ferieavvikling. Det holdt på å gå veldig galt, og jeg sa veldig klart ifra om det.

Anonymkode: 38ed9...aeb

Skrevet

Får alltid vikar ved ferier. Hvis hen er borte pga sykdom setter hen opp ny time dagen etter. 

Anonymkode: ad37b...161

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får alltid vikar ved ferier. Hvis hen er borte pga sykdom setter hen opp ny time dagen etter. 

Er du en prioritert pasient over de andre eller hvordan klarer han å få deg inn på listen dagen etter når den dagen mest sannsynlig allerede er full med andre pasienter? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er du en prioritert pasient over de andre eller hvordan klarer han å få deg inn på listen dagen etter når den dagen mest sannsynlig allerede er full med andre pasienter? 

Har ikke oversikt over kalenderen til min behandler, men vet at jeg ikke "tar" timene til noen andre. Har timer to ganger i uken nesten uten unntak. Føler meg veldig heldig. Men hen ser vel at det funker og at det virker stabiliserende på meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...