marsvin Skrevet 29. august 2023 #1 Del Skrevet 29. august 2023 (endret) Jeg har de siste årene vært hos litt ulike frisører for å ta striper i mitt blonde hår. På tre av stedene mente frisøren at jeg måtte ha toner (eller fargeskyll som noen sa) etterpå for at det skulle bli bra. Det blir jo finest, men det koster meg 7-800 ekstra, noe jeg ikke ønsker og som det virker som frisører bagatelliserer.. Jeg har lysnet håret mitt i over ti år med striper, men ikke før i de siste årene at man blir nærmest pålagt toner til slutt. Det har alltid sett helt fint ut fordet. Frisøren jeg var hos i mange år flyttet i 2020, så har måttet prøve å finne en flink som ikke skal ha bortimot 4000 for behandlingen. Hun brukte aldri toning på slutten, og ble kjempefint fordet! Er det slik at frisører faktisk mener at det ikke er bra nok uten, eller er det bare et forsøk på å få kunder til å betale mer for en unødvendig behandling? Endret 29. august 2023 av marsvin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #2 Del Skrevet 29. august 2023 Dette har ikke jeg peiling på, men jeg tror en kan kjøpe slike greier i noen butikker selv. Jeg overhørte noe om en toning-sjampo da jeg glodde på sjampoer hosen frisør en gang. Men så er jeg ferdig med å være blond da, faktisk tror jeg ikke jeg gidder å farge håret mitt noe mer, ikke når jeg blir eldre heller. Nå er det ha det fint til Kvinneguiden for godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 29. august 2023 #3 Del Skrevet 29. august 2023 Om du bleker naturhår så kan det tenkes at det holder med lillakur/shampo. Jeg stripet naturhår fra type kald mørkeblondt uten noe ekstra - funket fint. Nå som jeg har farget hår blir det megavarmt, så jeg må ha noe korrigering. Prøv hjemme med for eksempel ByBente, men ha klar en lillakur. Høres ut som jeg er reklame for dem, er ikke det - men i motsetning til butikk så kan man velge prosent der på vannstoffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Del Skrevet 29. august 2023 Den fargeskyllen går jo ut dritfort og sa må man komboer på blåshampo likevel, så tenker man kan gå hjem og vaske håret selv. Anonymkode: 04a6f...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 29. august 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Den fargeskyllen går jo ut dritfort og sa må man komboer på blåshampo likevel, så tenker man kan gå hjem og vaske håret selv. Anonymkode: 04a6f...b44 ja, det er det jeg sa til hun som instisterte på å ta fargeskyll. ser flott ut i starten, men vaskes jo ut etter 5 vasker, så er ikke verdt prisen synes jeg.. lilla-sjampo har jeg, og beige fargekur. holder for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 30. august 2023 #6 Del Skrevet 30. august 2023 marsvin skrev (11 timer siden): ja, det er det jeg sa til hun som instisterte på å ta fargeskyll. ser flott ut i starten, men vaskes jo ut etter 5 vasker, så er ikke verdt prisen synes jeg.. lilla-sjampo har jeg, og beige fargekur. holder for min del Helt skylt ut opplever jeg ikke det blir, skjellene er jo åpne rett etter - så om man ta tar korrigering av noen form opplever jeg det funker bedre enn å la være. Men ja, man må vedlikeholde ja. En toner vil kunne korrigere mer enn lilla/beige - fordi man kan tilpasse. Men på naturhår blir jo sjeldent dette veldig komplisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsvin Skrevet 30. august 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 30. august 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Helt skylt ut opplever jeg ikke det blir, skjellene er jo åpne rett etter - så om man ta tar korrigering av noen form opplever jeg det funker bedre enn å la være. Men ja, man må vedlikeholde ja. En toner vil kunne korrigere mer enn lilla/beige - fordi man kan tilpasse. Men på naturhår blir jo sjeldent dette veldig komplisert. ja, det blir jo aller finest med toning, men sist jeg tok det, varte det ikke lenge. Jeg har naturhår ja, 7 mnd ettervekst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 30. august 2023 #8 Del Skrevet 30. august 2023 marsvin skrev (2 timer siden): ja, det blir jo aller finest med toning, men sist jeg tok det, varte det ikke lenge. Jeg har naturhår ja, 7 mnd ettervekst. Hadde bare stripet hjemme med kit fra ByBente så de kan veilede på hvilken prosent hvor og når - og så lillashampo. De har forsåvidt tonere og, men ingen kjøpeplikt på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå