Gå til innhold

Valium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta valium når man er syk? Jeg sliter med helseangst og tørr nå ikke ta valium pga jeg er redd det vil medføre skade eller at jeg slutter å puste, jeg tar veldig sjelden disse tablettene, men de er jo får angst. Og har dem på resept og nå sliter jeg så mye at jeg trenger å ta dem.

Anonymkode: 85068...baa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest pakningsvedlegget? Om det er farlig ville det stått der. Evt ring legevakt.

Anonymkode: 2b8ed...6a8

• Liker 1
Skrevet

Det er akkurat i en slik situasjon du skal ta valium, for å roe ned helse angsten ❤️. Har vært gjennom det samme selv, valium var et veldig godt verktøy. 

Anonymkode: 33733...c36

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er akkurat i en slik situasjon du skal ta valium, for å roe ned helse angsten ❤️. Har vært gjennom det samme selv, valium var et veldig godt verktøy. 

Ja det hjelper meg noen ganger, men er mange måneder siden sist jeg har tatt det, og nå er klokka 2 har tatt dem å får ikke sove med full hjertebank og enda værre angst enn istad. Hvordan unngår jeg dette og begynne å bruke det som et verktøy? For uten noe så sliter jeg og med medisiner sliter jeg å, er så utrolig utrolig slitsomt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det hjelper meg noen ganger, men er mange måneder siden sist jeg har tatt det, og nå er klokka 2 har tatt dem å får ikke sove med full hjertebank og enda værre angst enn istad. Hvordan unngår jeg dette og begynne å bruke det som et verktøy? For uten noe så sliter jeg og med medisiner sliter jeg å, er så utrolig utrolig slitsomt.

Tar 30-60 min til full effekt. 

Anonymkode: f5227...236

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tar 30-60 min til full effekt. 

Tok den rundt midnatt, den virket greit, men så la jeg meg ikke og begynte å scrolle istedenfor, og nå er jeg redd for å sove rett og slett så holder meg våken. Jeg har kun tatt 2,5mg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tok den rundt midnatt, den virket greit, men så la jeg meg ikke og begynte å scrolle istedenfor, og nå er jeg redd for å sove rett og slett så holder meg våken. Jeg har kun tatt 2,5mg.

Vel, det var jo passe idiotisk å bruke valium til å scrolle, så da får du bare ha det kjipt. Det var 100% selvvalgt i ditt tilfelle da du kunne lagt deg å sove mens det virket å fått noe positivt ut av det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, det var jo passe idiotisk å bruke valium til å scrolle, så da får du bare ha det kjipt. Det var 100% selvvalgt i ditt tilfelle da du kunne lagt deg å sove mens det virket å fått noe positivt ut av det.

Mindre engstelig og litt beroliget ja, men søvnig nei. Selvfølgelig er jeg klar over at man ikke burde ligge på telefonen, men er passe vanskelig å la være da det er en slags trygghet i bakgrunnsstøy fra YouTube, men ser absolutt poenget ditt. Takk for svar og info.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

2.5mg hørtes litt ut, men bruk dosen du har fått foreskrevet. Varierer med kroppsvekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Slutt med den trollingen!

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kan man ta valium når man er syk? Jeg sliter med helseangst og tørr nå ikke ta valium pga jeg er redd det vil medføre skade eller at jeg slutter å puste, jeg tar veldig sjelden disse tablettene, men de er jo får angst. Og har dem på resept og nå sliter jeg så mye at jeg trenger å ta dem.

Man kan ta valium når man er syk slik som du har fått av legen. Du vil aldri dø. Man må ta vanvittig store doser med slik type medisiner for å ta overdose. Her er det liksom snakk om 100 tabletter eller mer. Men 2 mg er en svært liten dose. 5 eller 10 mg er jo det som er normal dose, 3-4 ganger daglig, så jeg ville ha snakket med legen om det. Hvis det ikke hjelper nok ville jeg ha prøvd å snakke med legen om å prøve Sobril. Det kan ofte være sånn at man får mer hjelp av den ene eller den andre. Valium hjelper null på meg. Men snakk med legen om det :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har du lest pakningsvedlegget? Om det er farlig ville det stått der. Evt ring legevakt.

Anonymkode: 2b8ed...6a8

Nei man ringer ikke legevakten for det.

Anonymkode: b7c58...a51

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Valium er ikke sovemedisin (kan benyttes som det), det er primært beroligende og angst dempende. I min verden så brukes valium for og oppnå noen gode angstfrie timer hvor jeg nettopp kan scrolle, lese en bok, gå på cafe eller se en film. Dette er noe jeg absolutt ikke har konsentrasjon til ellers når angsten er på det sterkeste. Jeg ville derfor aldri kastet bort valium på å sove. Til det har man egne sovemedisiner.

Anonymkode: 90518...4ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Valium er ikke sovemedisin (kan benyttes som det), det er primært beroligende og angst dempende. I min verden så brukes valium for og oppnå noen gode angstfrie timer hvor jeg nettopp kan scrolle, lese en bok, gå på cafe eller se en film. Dette er noe jeg absolutt ikke har konsentrasjon til ellers når angsten er på det sterkeste. Jeg ville derfor aldri kastet bort valium på å sove. Til det har man egne sovemedisiner.

Anonymkode: 90518...4ef

Jeg bruker 30 mg sobril for å sovne 2 dager pr uke, så Imovane og alimemazin 2 dager i uken. Så er jeg våken 3 dager i uken. Da blir jeg ikke vant til noen av de og får sove litt. Meget godt å vite man får sove og meget godt å vite man ikke tar nok medisin til å bli vant til de eller avhengig. Søvn er viktigere enn å være rolig på dagtid.

Anonymkode: b0df9...3e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...