AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Jeg forstår det ikke, og jeg får nesten dårlig samvittighet hver gang jeg leverer barna mone og går videre til jobben min som jeg elsker. Jeg elsker å være med barna mine og, men det er to stk jeg har biologiske bånd til; og selv da synes jeg det er fantastisk å kunne levere de fra meg og dea på jobb. Hvorfor vil folk jobbe i bhg? Når lønn er så lav og dagene så strevsomme? Anonymkode: 0e90b...348 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Jeg jobber i barnehage på 16. året. Elsker det. Å skape meningsfulle stunder med barna, jobbe sammen mot felles mål og se resultatene er helt topp! (Foreldre derimot kan være et slit, men det kommer med jobben…) Anonymkode: 47b39...b93 17 27 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Fordi jeg alltid har likt å være sammen med barn jeg ikke har biologiske bånd til også. Jeg mener bemanningen er for lav, og det gjør jobben strevsom. Og jeg skulle aller helst hatt mer tid med mine egne barn. Men når jeg nå må jobbe, er jeg veldig fornøyd med å kunne tilbringe arbeidsdagen sammen med barn i barnehagealder. Anonymkode: 6eb23...c3c 3 7 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Jeg gjorde det i 23 år, og ble litt lengre enn jeg «burde» fordi det er herlig å være med på å gjøre små barn trygge, bygge relasjoner mellom voksne-barn og barna i mellom. Nå er jeg på tredje året i ny jobb vekk og savner ikke jobben og rammene, men har mange gode minner. Anonymkode: d325c...cd3 1
Gjest theTitanic Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forstår det ikke, og jeg får nesten dårlig samvittighet hver gang jeg leverer barna mone og går videre til jobben min som jeg elsker. Jeg elsker å være med barna mine og, men det er to stk jeg har biologiske bånd til; og selv da synes jeg det er fantastisk å kunne levere de fra meg og dea på jobb. Hvorfor vil folk jobbe i bhg? Når lønn er så lav og dagene så strevsomme? Anonymkode: 0e90b...348 Skulle alle elsket akkurat din jobb slik du gjør så hadde det vært haugevis av søkere, og du hadde ikke fått den. Bra folk er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Jeg jobbet litt i barnehage for en del år siden som assistent, og har nå eget barn. Føler det er veldig forskjellig? Mye av det jeg ikke liker med å ha barn selv mislikte jeg med barnehagejobben og da (feks matsøl og repetisjon i lek, at de vil det samme igjen og igjen og igjen). Men ellers er mye ulikt føler jeg. Og jeg synes det er mer slitsomt å være med min ettåring enn jeg syntes det var å jobbe i barnehage med en haug treåringer Det er noe annet når det er jobb, og det er så tilrettelagt for barn der, og man har rutiner og plikter og barna leker med hverandre ++ Anonymkode: 2c9bc...d64 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 De som jobber i barnehage er utelukkende kvinner som ikke har andre muligheter av diverse grunner. De siste jeg ville latt oppdra mine barn. Anonymkode: 11331...b7b 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 Har tenkt på det samme som deg TS. Fy søren for et støynivå (går tur forbi barnehage daglig, samt har bodd rett ved en barnehage). Anonymkode: c399b...898
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 Jeg elsker å jobbe i barnehage, jeg studerer nå til barnehagelærer og det er en så utrolig viktig jobb. Jeg vil gjerne bidra til at barna skal få en fin hverdag med trygge voksenpersoner når foreldrene er på jobb, og bhg er en positiv og trygg arena for barna.. Jeg blir ihvertfall veldig glad når jeg ser barna på jobb 😊😊 Anonymkode: 57e91...016 5 10 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De som jobber i barnehage er utelukkende kvinner som ikke har andre muligheter av diverse grunner. De siste jeg ville latt oppdra mine barn. Anonymkode: 11331...b7b Du vet at folk utdanner seg fordi de har lyst å jobbe med barn. Barne - og ungdomsarbeidere, barnehagelærere (hvorav sistnevnte er en bachelor). Men ja, jobber også endel ufaglærte der, og syns NAV ofte ukritisk dytter folk i barnehage som tiltak, f.eks folk som snakker gebrokkent norsk). Anonymkode: c399b...898 6 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 Hvorfor er det så umulig å se for deg? På basen til sønnen min har de det veldig koselig! 8 barn og 4 voksne. Har inntrykk av at de hygger seg veldig. Sier det til de ansatte der ofte - at de må jo ha verdens koseligste jobb som får tilbringe dagene sine sammen med den fine gjengen små mennesker, og se dem utvikle seg ❤️ Anonymkode: 57047...04e 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det så umulig å se for deg? På basen til sønnen min har de det veldig koselig! 8 barn og 4 voksne. Har inntrykk av at de hygger seg veldig. Sier det til de ansatte der ofte - at de må jo ha verdens koseligste jobb som får tilbringe dagene sine sammen med den fine gjengen små mennesker, og se dem utvikle seg ❤️ Anonymkode: 57047...04e For meg er det nok vanskelig å se for meg fordi jeg feks ikke finnes tålmodig og at jeg h-a-t-e-r å leke. Men dette er jo personlighetstrekk som sannsynligvis barnehageansatte ikke har. Å jobbe i barnehage er virkelig det siste jeg kunne sett for meg,og når de i tillegg tjener dårlig trenger jeg å høre hvorfor de likevel jobber der. Denne tråden hjalp (minus noen oppgulp som man aldri kommer seg utenom) Anonymkode: 0e90b...348 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 theTitanic skrev (6 timer siden): Skulle alle elsket akkurat din jobb slik du gjør så hadde det vært haugevis av søkere, og du hadde ikke fått den. Bra folk er forskjellige. Hvem hadde fått den da? 😊 Anonymkode: 0e90b...348
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #14 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du vet at folk utdanner seg fordi de har lyst å jobbe med barn. Barne - og ungdomsarbeidere, barnehagelærere (hvorav sistnevnte er en bachelor). Men ja, jobber også endel ufaglærte der, og syns NAV ofte ukritisk dytter folk i barnehage som tiltak, f.eks folk som snakker gebrokkent norsk). Anonymkode: c399b...898 Ufaglærte kan være like god Anonymkode: a5dcc...541
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #15 Skrevet 30. august 2023 Hvorfor vil noen jobbe i skolen? Hvorfor vil noen jobbe som forskalingssnekker? Hvorfor vil noen jobbe som sykepleier? Hvorfor vil noen jobbe som advokat? Etc… Man kan jo stille dette spørsmålet om alle typer jobber man selv ikke har interesse for. Folk gjør det fordi det var det de hadde lyst til. Og godt er det, for uten noen av yrkene så går ikke samfunnet rundt. Anonymkode: d4a9f...ce6 6 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #16 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg forstår det ikke, og jeg får nesten dårlig samvittighet hver gang jeg leverer barna mone og går videre til jobben min som jeg elsker. Jeg elsker å være med barna mine og, men det er to stk jeg har biologiske bånd til; og selv da synes jeg det er fantastisk å kunne levere de fra meg og dea på jobb. Hvorfor vil folk jobbe i bhg? Når lønn er så lav og dagene så strevsomme? Anonymkode: 0e90b...348 Fordi jeg tok bhglærer utdanningen og ikke har så mange andre valg.. Anonymkode: 524af...4bf 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #17 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): De som jobber i barnehage er utelukkende kvinner som ikke har andre muligheter av diverse grunner. De siste jeg ville latt oppdra mine barn. Anonymkode: 11331...b7b ? Det var et svar som tyder på veldig lite kunnskap fra din side. Håper du tar deg en tur ut i dag, så du kan lære litt mer om hvordan samfunnet rundt deg egentlig fungerer. Anonymkode: 5533c...346 6 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #18 Skrevet 30. august 2023 Kan forstå det siste året i barnehagen da barna er mer selvgående og leker masse på egenhånd. Men å jobbe med små barn de første årene i barnehagen. Altså. Det må jo kun være de som ikke får NOEN annen jobb som arbeider der. Anonymkode: 2ffbd...209
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 Jeg ble overrasket og imponert over alle planer, mål og retningslinjer som de bhg-ansatte konsekvent jobber etter. De er så utrolig gode på å få barn til å undre seg, reflektere, samhandle og å utvikle seg. De jeg syns synd på er de enkle sjelene som ikke evner å forstå hvor utrolig viktig og givende det er å være med på å ta ansvar for fremtidens samfunnsborgere. Det tyder virkelig på manglende selvtillit og bitterhet når man prøver å trykke en særdeles uerstattelig arbeidsgruppe ned i søla. Kanskje man selv sitter på hjemmekontor og designer emballasje til fiskegrateng? Anbefaler å finne en mer meningsfylt jobb. Anonymkode: 5c0f5...fc5 4 7 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De som jobber i barnehage er utelukkende kvinner som ikke har andre muligheter av diverse grunner. De siste jeg ville latt oppdra mine barn. Anonymkode: 11331...b7b Du høres strengt tatt ikke ut som en som bør ha ansvar for barn du heller. Tydelig at flere muligheter i yrkeslivet ikke er det samme som intelligens. Anonymkode: d98d7...30a 9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå