Gå til innhold

Har du angret på navnevalget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fant dere navnet/ navnene? Hvordan gikk dere frem? Har du angret på navnevalget? Hva var navnet/ navnene ?

Anonymkode: bd9c9...fa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg angrer på det ene fornavnet til eldste datter (vi har et veldig kort etternavn, og klinket derfor til med to relativt korte fornavn for alle tre jentene). Fornavn nr 2 var bare ren oppklaring etter hennes oldemødre, og et navn vi tenkte ikke kom til å bli mye brukt. Min mann har har to fornavn, og har ikke noe forhold til det ene 😅 Men nå er denne jenta i Norgestoppen i sin idrett, og nå dukker altså dette navnet opp stadig vekk i konkurransesammenheng.. Jeg syns det hadde sett SÅ mye bedre ut UTEN fornavn nr 2 😅 De to andres navn klinger derimot kjempebra.. 

Anonymkode: 9e09c...dfc

Skrevet

Har angrer noen ganger, ikke for at navnet ikke er fint men for at sååå mange heter William 😅 Det var mannen som var bestemt på navnevalget og siden jeg valgte på eldste fikk han viljen sin 😅

Anonymkode: 08b78...ddb

Skrevet

Aldri angret på navnevalgene. Den eldste er oppkalt etter oldefar, veldig fornøyd med det navnet. Barna har navn som er ganske lite brukte, men likevel velkjente (gamle) navn.

Anonymkode: 4adbb...fc5

• Hjerte 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja, og har allerede endret det én gang og lagt til et ekstra navn. Har aldri klart å bli dus med navnet/navnene, og nå er hen straks tre år gammel. Føler liksom ikke at hen «er» navnet sitt. Der er et familienavn som jeg skulle ønske hen hadde fått, og har aldri klart å slippe dette navnet. Det ville passet perfekt (i mine øyne). Men barnefar har aldri ikke likt det navnet, og satte foten ned. Dette har blitt ganske sårt, og jeg går fortsatt å kverner på dette og kommer liksom ikke videre. Forsøker å akspetere, men er neimen ikke lett. Man vil jo at navnet skal være perfekt for den lille man har, og folk sier at man vokser inn i navnet sitt, og det stemmer nok ofte altså, men…

Anonymkode: 6c40f...e25

Skrevet

Ja, angrer på at jeg ikke kalte lille Vidkun Adolf i stedet. 

Anonymkode: de348...1db

Skrevet

Nei, synes det passer veldig godt til barnet. Vi hadde en kort liste over navn vi likte, og så brukte vi litt tid etter at barnet var født på å bestemme oss. Da fikk vi prøvd litt og følt oss frem. 

Anonymkode: 69e4c...193

Skrevet

Nei, har aldri angret. Og nå er de i slutten av tenårene og har aldri uttrykt at de ville hete noe annet. Er helt normale navn, men lå ikke på topplisten året de fikk navnene. 

Anonymkode: 65208...f6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 16.56):

Ja, og har allerede endret det én gang og lagt til et ekstra navn. Har aldri klart å bli dus med navnet/navnene, og nå er hen straks tre år gammel. Føler liksom ikke at hen «er» navnet sitt. Der er et familienavn som jeg skulle ønske hen hadde fått, og har aldri klart å slippe dette navnet. Det ville passet perfekt (i mine øyne). Men barnefar har aldri ikke likt det navnet, og satte foten ned. Dette har blitt ganske sårt, og jeg går fortsatt å kverner på dette og kommer liksom ikke videre. Forsøker å akspetere, men er neimen ikke lett. Man vil jo at navnet skal være perfekt for den lille man har, og folk sier at man vokser inn i navnet sitt, og det stemmer nok ofte altså, men…

Du kan garantert slå deg til ro med at barnet vil slå seg til ro med navnet, og det er vel det viktigste. 

Anonymkode: 65208...f6f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 16.56):

Hvilket navn var det som var så forferdelig at far ikke godtok det når det er et familienavn?

Anonymkode: 649f9...4d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilket navn var det som var så forferdelig at far ikke godtok det når det er et familienavn?

Legger til; Jeg mener du burde fått bruke det dersom det er et helt vanlig navn.

Skrevet

Jeg angrer på navnet til sønnen vår. 

Jeg hadde et navn som jeg alltid ville kalle min sønn, sånn helt fra jeg var liten og lekte med dukker. Et navn som alltid har vært vanlig i vår familie, og som jeg har likt i 30 år. Men som i løpet av de 30åra brått også ble topp10. 

Samtidig hadde min mann en drøm om å kalle opp sin sønn etter mannens farfar. Et mer uvanlig navn, men et koselig og traust navn. 

Jeg trumfet igjennom mitt navn. Og så viser det seg jo at sønnen vår er sin oldefar opp ad dage. Både utseendemessig og av interesser. Det er liksom sånn at man tenker at de hadde blitt bestevenner om de var i samme alder.

Og jeg angrer sånn på at jeg skulle stå på mitt. Hvorfor kunne jeg ikke gi mannen det ønsket? 

Vi avtalte at evt sønn nr 2 skulle få hans navn, men vi fikk aldri en sønn nr 2. Kun døtre. 

Jeg har beklaget min stahet til mannen, men det er jo ikke noe å gjøre med det. Jeg liker navnet til min sønn, men han burde fått det andre navnet. 

Anonymkode: e1626...52a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...