AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Del Skrevet 29. august 2023 Hei, første gangs ivf’er her som prøver å se inn i fremtiden 😅 Men kanskje noen med erfaring med IVF kan uttale seg: Stimuleres med gonal f og har andre UL kontroll på torsdag ettermiddag. Første kontroll var mandag denne uken, og da var folliklene i snitt rundt 12 mm. Fikk øke dosen litt og skal altså inn på ny kontroll på torsdag. Det jeg lurer på er når det er sannsynlig at egguttak blir? Kan det f eks skje på fredag..? Har skjønt at man skal ta en eggløsningssprøyte i forkant (skal bruke en som heter Otrivelle). Eller er det mere sannsynlig at egguttaket vil skje over helga? Hvis jeg blir bedt om å ta otrivelle f eks på torsdag etter kontroll, kan det da skje at uttaket blir neste dag? Ahh, så mange spørsmål! 😅 Hjelp Anonymkode: e6d20...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Del Skrevet 29. august 2023 Jeg vil tippe du får uttak tidligst mandag. Ovitrelle ble satt lørdag kl 20 for meg og hadde egguttak kl 11 mandag - Eggløsning skjer ca 24-36t etter Ovitrelle er satt. Jeg hadde uttak 39t etter den ble satt. Men det kommer ann på follikkel str din og veksten de har frem til ny UL kontroll.. Masse lykke til ❤️🤞 Anonymkode: d06f7...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Del Skrevet 29. august 2023 Ovitrellen skal settes 36 timer før uttak og ofte ser dem helst at de fleste eggene er rumdt 17-22 mm store før denne settes. Anonymkode: 91ad3...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #4 Del Skrevet 31. august 2023 Liten oppdatering: andre UL kontroll i dag viste noe progresjon på folliklene, men ikke så mye? Største var nå 14 mm. Altså kun vokst 2 mm fra mandag - torsdag. Så jeg må stimulere i et par dager til og skal inn på ny kontroll igjen i helga.. Fikk liksom ikke så mye inntrykk av hva legen tenker om dette. Jeg begynner å bli litt bekymret for at forsøket vil avbrytes? Har nå gått på sprøyter i 10 dager. Iflg lege viser blodprøver god respons på medisinene. Er det grunn til å være bekymret, eller er dette sånn det kan være når man holder på med sprøyter? Kan det gå bra liksom? Virker som jeg har 6 follikler som vokser, men sakte. Hilsen TS Anonymkode: e6d20...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #5 Del Skrevet 31. august 2023 Siste forsøket mitt måtte jeg på 3 oppfølgingsultralyder, tror jeg stimulerte i 14-15 dager før eggene plutselig eksploderte over helgen i størrelse🤭 gikk helt fint og fikk uttak😊 ovitrelle settes 36 timer før uttak😊 Anonymkode: 0f8c6...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Del Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Liten oppdatering: andre UL kontroll i dag viste noe progresjon på folliklene, men ikke så mye? Største var nå 14 mm. Altså kun vokst 2 mm fra mandag - torsdag. Så jeg må stimulere i et par dager til og skal inn på ny kontroll igjen i helga.. Fikk liksom ikke så mye inntrykk av hva legen tenker om dette. Jeg begynner å bli litt bekymret for at forsøket vil avbrytes? Har nå gått på sprøyter i 10 dager. Iflg lege viser blodprøver god respons på medisinene. Er det grunn til å være bekymret, eller er dette sånn det kan være når man holder på med sprøyter? Kan det gå bra liksom? Virker som jeg har 6 follikler som vokser, men sakte. Hilsen TS Anonymkode: e6d20...091 Så lenge det er fremgang i utvikling så tror jeg nok ikke det blir avbrutt selv om du har hatt liten vekst. Om du stimuleres 10 dager eller 15 går helt fint. Det som er greit med styrt syklus 😊 Og skulle det bli avbrutt pga lite folikkler eller andre årsaker så er det kjipt, men du slipper iallefall å bruke ett forsøk med minimale resultat og forhåpentligvis kan de klare å få frem flere follikkler neste gang ❤️ Anonymkode: d06f7...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå