Gå til innhold

Snart 1år uten prevensjon, når kontakte lege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I slutten av september er det 1år siden jeg tok ut spiralen, da vi har lyst  på barn nr 2. Jeg har i etterkant av dette hatt regelmessige sykluser på 25-28 dager med unntak av to sykluser etter ammeslutt i april. Vi har hatt regelmessig samleie.

Er det innafor å dra til legen for å be om utredning i slutten av september? Jeg er 29år. Barn nr 1 tok 1år og 1mnd og få til.

Anonymkode: 3a745...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter et år har du rett på hjelp. Har nettopp blitt henvist selv, etter å ha prøvd siden juni i fjor, med 1 spontanabort i uke 9 og 4 kjemiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som kvinne skal overhodet ikke be om infertilitetsutredning. For kvinner er slik utredning både dyrt, tidkrevende og smertefullt.

Men mannen din derimot, han skal få orgasme inn i en kopp og levere den inn.

Et helt år med aktiv prøving er faktisk nokså lenge. 

Anonymkode: 9fbf5...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått tilbake regelmessig mens? Kontakt en gynekolog, men det er lurt å tracke syklusen i forkant av gyn time da gynekologene ofte vil vite sykluslengde, hvilken dag du får eggløsning, hvor lenge mens varer osv.

Anonymkode: 4b4c1...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk henvisning til utredning etter et år, men den timen måtte jeg avlyse da jeg ble gravid 😂❤️

Anonymkode: c6d65...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du som kvinne skal overhodet ikke be om infertilitetsutredning. For kvinner er slik utredning både dyrt, tidkrevende og smertefullt.

Man utreder begge :)

TS: Jeg gikk privat etter kort tid for å sjekke om alt var på stell siden jeg ikke følte at det var det, og det viste seg å stemme da jeg hadde kjempemange cyster. Så tok vi en exceed-test hjemme av mannens sperm. Betalte da 3000 for begge deler (UL + blodprøver av meg samt exceed), og så har jeg i ettertid betalt 600 kr for en telefonkonsultasjon, og så blir vi henvist til IVF etter et års prøving tilsammen hvis det ikke går veien med letrozol, og det er ikke mange måneder til det har gått et år nå.

Anonymkode: 24171...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

🤷🏼‍♀️ hvorfor ikke?

Utred dere begge når dere først er i gang TS.

Anonymkode: bcfeb...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...