AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Hei, Jeg er ung uføre pga sykdom og har ikke hatt muligheten til å fullføre vidergående eller utdanning. Jeg er nå i 30 årene og har et barn, jeg ønsker gjerne å komme meg ut I jobb men CV min ser veldig tomt ut 😅 også er det ikke så fristende for arbeidsgivere å ansette folk som har hvert syke. Derfor tenkte jeg at jeg burde studenter og få meg en utdannelse først. Synes dere det er for seint ? Og er det mulig å gå på skolen selv om man er uføre hvor søker jeg? Anonymkode: 9e706...07c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Du har lov å gå skole og studere som ufør så du kontakter NAV og går i dialog med en veileder om hvordan. Du er enda ung så her er det bare å studere så mye du vil. Vær oppmerksom på at fylkeskommunene bruker å tilby fagene fra videregående som nettstudium og mange videregående har ekstra kurs for voksne i matematikk. Lykke til med studier og framtidig jobbing! Anonymkode: 49a61...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har lov å gå skole og studere som ufør så du kontakter NAV og går i dialog med en veileder om hvordan. Du er enda ung så her er det bare å studere så mye du vil. Vær oppmerksom på at fylkeskommunene bruker å tilby fagene fra videregående som nettstudium og mange videregående har ekstra kurs for voksne i matematikk. Lykke til med studier og framtidig jobbing! Anonymkode: 49a61...2d6 Tusen takk! Da starter jeg opp 😁👍 Anonymkode: 9e706...07c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Som ufør har du lov å studere så mye du ønsker og du trenger ikke å spørre nav om tillatelse. Du kan også søke om støtte fra Lånekassen hvis du har behov fra det. Du kan enten prøve å søke vanlig vgs eller voksenopplæringen. Ta kontakt med fylkeskommunen din for rådgivning. Jeg er selv ung ufør og da jeg begynte å studere tok jeg kontakt med nav for hjelp, og svaret derfra var at jeg var ferdig avklart fra deres side og kunne heller ta kontakt når det var snakk om å komme ut i arbeid. For de har nok arbeid med de klientene de allerede har. Begynn å studer! Det er ikke for sent og det vil ikke være noe å tape på uansett hva det ender med i fremtiden. Jeg greide å fullføre ett årsstudium, det har gitt meg troen på meg selv og nye venner. Formen gjør at jeg ikke kan jobbe helt enda, men målet om å komme i arbeid en gang er nå enda mer realistisk. Anonymkode: 5be67...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå