AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Del Skrevet 29. august 2023 Hei! Fant ut av at jeg var gravid i uke 14, da jeg hadde en kryptisk graviditet. Var gravid med tvillinger, men den ene spontanaborterte rundt uke 6 og var derfor vi ikke tenkte på at vi fortsatt kunne være gravide. I uke 18 begynte jeg å blø, men uten smerter. Blødningene stoppet litt opp, men startet igjen like etterpå og slik gikk det i flere uker. Var innom sykehuset nesten hver dag med nye friske blødninger og var livredd. Fikk beskjed om at alt så fint ut på ultralyd, og at jeg mest sannsynlig bare hadde en ømfintlig livmortapp. I uke 21 fikk jeg regelmessige kynnere sammen med blødninger. Fikk også da beskjed om at jeg mest sannsynlig kom til å blø hele svangerskapet og at jeg måtte prøve å roe ned. Kynnerene ble vondere og vondere og vi dro på sykehuset igjen. Denne gangen ble vi tatt rett på føden, og de fant ut at jeg hadde rundt 1-2 cm åpning og at de ikke kunne gjøre noe for å redde barnet. Fødselen varte i rundt 2 dager, og de konstaterte da med at jeg hadde hatt morkakeløsning. Dette er snart 1 måned siden. Sorgen har vært stor, men vi føler en stor trang for å prøve på nytt så fort som mulig. Men hva er veien videre? Er det noen her inne som har erfaring med hvilken oppfølging man får i neste svangerskap når man har hatt svangerskapskomplikasjoner? Er både redd og spent på å bli gravid på nytt, men vet ikke hva jeg skal forvente. Ble litt rablete innlegg dette hehe, men slik får det bli. Anonymkode: 3d9a8...074 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Del Skrevet 29. august 2023 Vet for øvrig ikke om dette var riktig plassering av innlegget😅 Anonymkode: 3d9a8...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Del Skrevet 29. august 2023 Hei, Så trist å lese at du måtte oppleve dette! Jeg vet hvor fryktelig vondt det er! Jeg mistet et barn i uke 21 pga tidlig vannavgang. Pga komplikasjoner etterpå, tok det tid for meg å bli gravid igjen. Etter 1 år hadde jeg en graviditet utenfor livmoren, og etter 1,5 år ble jeg gravid med lillebror. Det var et utrolig tungt svangerskapet med veldig mye redsel for at det skulle skje igjen. Men jeg ble tatt veldig godt vare på gjennom hele graviditeten av min fastlege. Jeg hadde i denne graviditeten også mange komplikasjoner (hyperemesis, styrtblødninger, svangerskapsforgiftning) så en del av oppfølgingen var pga dette. Men jeg hadde nok hatt tettere oppfølging også pga tidlig vannavgang og svangerskap utenfor livmor. Jeg hadde time hos fastlege inkludert blodprøver 1 gang per uke frem til uke 25, svar på blodprøver per telefon 1 gang per uke og ultralyd annenhver uke + ved behov, som ved blødninger både store og små. Graviditeten ble fra positiv test regnet som et risikosvangerskap, og fra ikke 18 som et høyrisikosvangerskap. Jeg var sykemeldt hele graviditeten. Men premien til slutt er så absolutt hvert det! Og selv om det var utrolig tøft et jeg veldig glad for at jeg turte ❤️ jeg ønsker deg masse masse lykke til ❤️ Anonymkode: fbfe9...b9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #4 Del Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei! Fant ut av at jeg var gravid i uke 14, da jeg hadde en kryptisk graviditet. Var gravid med tvillinger, men den ene spontanaborterte rundt uke 6 og var derfor vi ikke tenkte på at vi fortsatt kunne være gravide. I uke 18 begynte jeg å blø, men uten smerter. Blødningene stoppet litt opp, men startet igjen like etterpå og slik gikk det i flere uker. Var innom sykehuset nesten hver dag med nye friske blødninger og var livredd. Fikk beskjed om at alt så fint ut på ultralyd, og at jeg mest sannsynlig bare hadde en ømfintlig livmortapp. I uke 21 fikk jeg regelmessige kynnere sammen med blødninger. Fikk også da beskjed om at jeg mest sannsynlig kom til å blø hele svangerskapet og at jeg måtte prøve å roe ned. Kynnerene ble vondere og vondere og vi dro på sykehuset igjen. Denne gangen ble vi tatt rett på føden, og de fant ut at jeg hadde rundt 1-2 cm åpning og at de ikke kunne gjøre noe for å redde barnet. Fødselen varte i rundt 2 dager, og de konstaterte da med at jeg hadde hatt morkakeløsning. Dette er snart 1 måned siden. Sorgen har vært stor, men vi føler en stor trang for å prøve på nytt så fort som mulig. Men hva er veien videre? Er det noen her inne som har erfaring med hvilken oppfølging man får i neste svangerskap når man har hatt svangerskapskomplikasjoner? Er både redd og spent på å bli gravid på nytt, men vet ikke hva jeg skal forvente. Ble litt rablete innlegg dette hehe, men slik får det bli. Anonymkode: 3d9a8...074 Det var trist lesing 💔 Vet du årsaken til at dette skjedde? Har selv hatt risikosvangerskap og fått tett oppfølging hver gang. Ta en tur til fastlegen og hør hva du kan forvente. Det gjorde jeg Anonymkode: 3f2df...2ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Del Skrevet 30. august 2023 Uff, så leit å høre. Så fort kroppen er klar for graviditet, så kan du bli gravid igjen. De har gått vekk fra at man skal vente noen syklus. Har du fått tilbake eggløsning/menstruasjon og er klar for å ha sex igjen er det bare å prøve Anonymkode: 341a1...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå