mariannelanne Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Jeg har aldri sett en madrass infisert med veggdyr før, men når jeg løftet opp overmadrassen var den full av brune flekker, spesielt i hodeenden og fotenden. Det er ingen tegn til brune flekker på overmadrassen, kun selve madrassen. Er det noen som vet hva dette kan være? Se bilder:
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Foregått et mord? 🙈. Aner ikke men ser ikke ut som veggdyr. Anonymkode: 80038...331 4
Happy_Doggo Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 (endret) Når jeg hadde veggdyr satt de i trelister på og rundt senga. Sjekk om du finner små mørkebrune biller som har boret seg litt ned i treverket. Om du også finner blodflekker på lakenene dine. Spesielt rundt bena, så har du nok veggdyr. De er våkne om natta, når de kommer for å bite. Så sett gjerne på en klokke midt på natta og skru på slt lys og sjekk senga grundig. Endret 29. august 2023 av Happy_Doggo
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Er det din madrass? Som ikke alltid har sett slik ut? Ser ut som søl av noe slag. Eller mugg? Anonymkode: dfa3b...f04
mariannelanne Skrevet 29. august 2023 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Er det din madrass? Som ikke alltid har sett slik ut? Ser ut som søl av noe slag. Eller mugg? Anonymkode: dfa3b...f04 Ja, dette er min madrass, og nei, den har absolutt ikke alltid sett slik ut, det er en IKEA rammemadrass. Den ser helt fin ut når man bare ser på overmadrassen, men jeg løftet opp denne ved en tilfeldighet og så da dette under. 5 minutter siden, Happy_Doggo said: Når jeg hadde veggdyr satt de i trelister på og rundt senga. Sjekk om du finner små mørkebrune biller som har boret seg litt ned i treverket. Om du også finner blodflekker på lakenene dine. Spesielt rundt bena, så har du nok veggdyr. De er våkne om natta, når de kommer for å bite. Så sett gjerne på en klokke midt på natta og skru på slt lys og sjekk senga grundig. Takk for tips. Det er ingen tegn til biller eller smådyr, det er heller ikke tegn til noe på treverket under senga. Det er rammemadrass, så det er ikke noe treverk rundt. Når jeg løfter opp selve madrassen slik at det bare er den "treplattformen" igjen så synes det også masse misfarginger på det "lakenet" (brune flekker), men det er vanskeligere å se ettersom det har en mørkere farge:
17.11 Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Merkelig. Ser nesten ut som bakterievekst av noe slag. Jeg aner ikke, men spennende tråd, jeg vil være med 😅 2
Ninnit Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Spennende, dette innlegget må jeg følge med på fordi det der ser ikke ut som veggdyr(jeg har hatt veggdyr i min tidligere leil men de holdt seg bare langs gulvlistene og gulvet. Den madrassen der ser ut som kanskje den har fukt i seg eller ikke tåler temperatur.. kanskje du har fuktig rom? huff ikke godt å si men hadde bytta den madrassen/senga ganske fort. 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 *veggedyr Og dette ser egentlig ut til å være noe annet. Hadde du hatt så kraftig invasjon av veggedyr at de hadde laget alle disse flekkene, så hadde du vært rimelig oppspist nå 😅 Anonymkode: 6bf03...774 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #9 Skrevet 30. august 2023 Veggdyr er det ikke....se bilder på google. Ser mer ut som flekker fra noe. Anonymkode: 4c01e...d4f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #10 Skrevet 30. august 2023 Det der er mugg/sopp. Har du det fuktig på soverommet? Anonymkode: b1d5a...25c 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #11 Skrevet 30. august 2023 Det er mugg. Fjern senga fra veggen og etabler bedre lufting på rommet. Anonymkode: 0b0e4...6d7 3
Kalikalinka Skrevet 30. august 2023 #12 Skrevet 30. august 2023 Jordslag? Evt noe lignende pga for høy fuktighet i rommet? 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #13 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): *veggedyr Og dette ser egentlig ut til å være noe annet. Hadde du hatt så kraftig invasjon av veggedyr at de hadde laget alle disse flekkene, så hadde du vært rimelig oppspist nå 😅 Anonymkode: 6bf03...774 Måtte google, da har jeg lært noe nytt i dag - takk! Har alltid trodd det heter veggdyr Anonymkode: aa7db...e8d 1
mariannelanne Skrevet 30. august 2023 Forfatter #14 Skrevet 30. august 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Det der er mugg/sopp. Har du det fuktig på soverommet? Takk for alle svar og tips om mugg. Det kan nok ha vært litt fuktig på soverommet, så ikke umulig at det er årsaken. Det var ingen merker på veggen, men det behøver vel kanskje ikke å bety noe. Jeg har tenkt på mugg som mer svart, disse flekken var gul-brune/oransje, så derfor tenkte jeg at dette kanskje kunne være noe insektspåført. Senga skal byttes, ja ✅
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #15 Skrevet 31. august 2023 mariannelanne skrev (13 timer siden): Takk for alle svar og tips om mugg. Det kan nok ha vært litt fuktig på soverommet, så ikke umulig at det er årsaken. Det var ingen merker på veggen, men det behøver vel kanskje ikke å bety noe. Jeg har tenkt på mugg som mer svart, disse flekken var gul-brune/oransje, så derfor tenkte jeg at dette kanskje kunne være noe insektspåført. Senga skal byttes, ja ✅ Det kan komme i mange former og farger, jeg fikk det på klærne i et kleskap jeg hadde på soverommet feks, og kun det. Ingen vegger eller noe. Har du noe form for fuktsluker på soverommet? Etter det med klærne har jeg et par slike stående og det har ikke skjedd igjen. Bytter refill hver 2-3 mnd eller noe. https://www.clasohlson.com/no/Torrbollen-luftavfukter-Original/p/36-6050?gclid=EAIaIQobChMImvic3ZGGgQMVkAUGAB22cA91EAQYAiABEgItOvD_BwE Anonymkode: b1d5a...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå