Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #1 Del Skrevet 19. januar 2006 Hva gjør du for å oppnå en høyere lønnsvekst for deg selv og hva konkret gjør du for å oppnå høyere lønn? Jeg er bare nysgjerrig og håper kanskje på å plukke opp noen tips fra dere som er erfarne. Selv forsøkte jeg forhandling på særskild grunnlag der det handlet om å "rekruttere og beholde" men arbeidsgiver blåste i det og ga blankt avslag. De tror visst det er lett å bekle stillingen jeg har, noe det ikke er. Ledelsen mener med sitt avslag at min stilling ikke er verdt mye i deres øyne. Jeg søker meg derfor bort øyeblikkelig. Hva med dere andre, noen erfaringer som kan være greie å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #2 Del Skrevet 19. januar 2006 Jeg jobber for meg selv, så jeg har to alternativer for å oppnå høyere lønn: 1) Bli mer effektiv og jobbe mer 2) Forhandle med kundene om høyere pris på det jeg leverer. Nr 1 gjør jeg når jeg har vært litt lat en stund eller er motivert nok av lønn til å ofre fritid mot penger. Nr 2 gjør jeg nå og da for ikke å stagnere på det samme prisnivået år etter år. Da spør jeg ganske enkelt om de har mulighet for å betale meg litt mer. Noen ganger sier de ja, andre ganger nei. Noen gnager får jeg en ørliten slant mer, andre ganger slår de til med en økning på 10-50%. Uansett har jeg ikke tapt noe på å spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 21. januar 2006 #3 Del Skrevet 21. januar 2006 -Viser til innsparingstiltak jeg har fått til -Viser til resultater -Viser til initiativ jeg har gjort med å sette i gang nye prosjekt/prosesser -Sammenligner med andre i samme stilling (hvis jeg har mindre lønn enn de) Forøvrig så viser du faktisk hver dag hva du er verd, både positivt og negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå