Gå til innhold

Uføresforsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er uføre. Ransaker saksbehandler søknaden din om forsikring for å sjekke tider og feil for å kunne ta deg og si aha, her var det noe feil. Spør for gidder ikke betale på en uførestrygd i mange år og om jeg en dag skulle hatt bruk for den så får jeg ikke forsikringen.

har søkt og registrerte et sykefravær med sykemelding men husker ikke alle opplysninger for er 3 år siden så ble jeg plutselig redd jeg hadde glemt noe..

noen erfaringer ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du gjør som du vil. Men jeg vil heller betale for det enn at jeg plutselig står der og skulle hatt den forsikringen. 

Anonymkode: 11581...dc9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja du gjør som du vil. Men jeg vil heller betale for det enn at jeg plutselig står der og skulle hatt den forsikringen. 

Tror ikke du skjønte hva jeg spurte om 😄 vil ha forsikringen. Men er det slik at har du forsikringen så får du den 100% garantert , eller kan de være sleipe å finne «feil» her og der og nekte og være vanskelige ? 

Skrevet

Hvis du blir ufør eller dør så får du utbetaling

Skrevet
Fjelljenta skrev (2 minutter siden):

Tror ikke du skjønte hva jeg spurte om 😄 vil ha forsikringen. Men er det slik at har du forsikringen så får du den 100% garantert , eller kan de være sleipe å finne «feil» her og der og nekte og være vanskelige ? 

Ikke meg du siterer, men så lenge du er innenfor vilkårene får du utbetaling. Men det er ditt ansvar å sette deg inn i vilkårene og hi riktige opplysninger om din helsetilstand og historikk. Du kan ikke gjemme deg bak st du ikke husker. Du må sjekke journalen din og gi all informasjon de ber om.

Anonymkode: 1e5bf...ed5

• Liker 1
Skrevet
Fjelljenta skrev (6 minutter siden):

Ikke rart, det. Jeg skjønner heller ikke hva du spør om. 

Anonymkode: 00c08...9b9

Skrevet

Nei jeg forstår fortsatt ikke hva du spør om. Se hva uføreforsikringen din dekker så får du svar på det du lurer på? For det ser ut som du ikke gidder å betale ut ifra innlegget ditt. 

Skrevet

Min erfaring er at de saumfarer det de kan når du tegner og så legger de inn at plager du allerede har hatt ikke vil dekkes. Dersom du ikke har mye sykdom så ville jeg fått tegnet en slik forsikring.

Anonymkode: cd403...9b7

Skrevet

Hvis du allerede har gått forsikringen, så gjelder den. Det er idet de skal godkjenne deg for å tegne den at de i så fall sjekker alle detaljer. 

Jeg forsøkte å tegne uføreforsikring en gang, men siden jeg allerede da hadde så mange kroniske tilstander ble det så mye reservasjoner i forsikringen at det rett og slett ikke var noen vits i at jeg hadde den. 

Moralen er: få deg uføreforsikring på et tidspunkt du overhodet ikke tror at du vil få noen som helst bruk for den.

• Liker 1
Skrevet
Fjelljenta skrev (13 timer siden):

Du får utbetaling på forsikring innenfor de vilkår forsikringen er satt og gitt til deg. Rimelig enkelt.

Anonymkode: 88968...058

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...