Gå til innhold

Hvor mye ultraprosessert mat spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kulturmelk hadde alene tatt knekken på fordøyelsen min, og det gir lite mening at du skal føle deg dårlig av å bytte ut brus med vann osv. Det er ingenting av det du har spist tidligere som faktisk er hjelpsomt for fordøyelsen :vetikke:

Anonymkode: 200a4...a11

Har forresten aldri sagt jeg føler meg dårlig. Men fordøyelsen fungerte bedre før, og ellers merker jeg ingen forskjell. 

Anonymkode: ef63e...f9e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har forresten aldri sagt jeg føler meg dårlig. Men fordøyelsen fungerte bedre før, og ellers merker jeg ingen forskjell. 

Ok. Men at fordøyelsen din fungerte bedre med lettprodukter gir jo ikke særlig mening, for det er ingenting i lettprodukter som er gunstig for fordøyelsen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Men at fordøyelsen din fungerte bedre med lettprodukter gir jo ikke særlig mening, for det er ingenting i lettprodukter som er gunstig for fordøyelsen. 

Lettere å fordøye?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lettere å fordøye?

Skal ikke være det da lettprodukter = høyere grad av melkeprotein/laktose. Hvor lenge siden er det du la om kostholdet? Enhver kostholdsendring vil påvirke kroppen, og noen ganger kan omveltningen ta lang tid. Har hørt om tilfeller hvor det har tatt opptil et år. Forstoppelse kan være et symptom på matintoleranser. 

Anonymkode: 6c64c...a21

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg gikk tilbake til UP en stund pga latskap, herregud så dårlig jeg følte meg etterhvert.

Enkle og rene ingredienser, bruke rene krydder og urter, helt nydelig syns jeg. Og hvem trenger kake? Det er så mye misoppfatninger og emosjonelle knytninger til hva vi "må ha". Og raw kaker, med base av nøtter, frukt, bær, kakao osv, er faktisk veldig godt. Og det er ekstremt mettende, så man orker ikke så mye :) 

Ja, absolutt. men jeg tror dessverre mange ikke kan føle kroppens signaler på at det sunne gjør oss så mye bedre, dersom de ikke er vant med det fra før i det hele tatt. De vet ikke bedre.

Skrevet
exictence skrev (2 timer siden):

Ja, absolutt. men jeg tror dessverre mange ikke kan føle kroppens signaler på at det sunne gjør oss så mye bedre, dersom de ikke er vant med det fra før i det hele tatt. De vet ikke bedre.

Høres ut som noen som selger homeopati eller lignende.. «Du har det bedre, du bare klarer ikke kjenne det siden du ikke har den forståelsen jeg har» 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som noen som selger homeopati eller lignende.. «Du har det bedre, du bare klarer ikke kjenne det siden du ikke har den forståelsen jeg har» 

For noe tull, det stemmer jo. Folk er vant til å spise UP gjennom et halvt liv, og liker ikke smaken av ren mat. De går derfor tilbake til dårlig mat, og ergo rekker de ikke kjenne på godene av å spise rene råvarer fordi de ikke har gjort det over tid. 

• Liker 3
Skrevet

Alt for mye, men vi har tatt grep og prøver og lage så mye vi kan fra bunn driver og faser ut mest mulig

Anonymkode: 78d7a...053

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvis ikke de kjenner at de har det bedre, så har de det nok ikke bedre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...