Gå til innhold

VILL hund under lek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så utrolig mye jeg angrer på at vi gjorde når hunden min var valp... hun er rett og slett farlig å leke med fordi hun blir så gal at det er skummelt. hun hopper rett på mennesker og knurrer høylydt og biter etter leker hvis de har det. noen ganger bommer hun og biter i armen i steden... vi har aldri tillatt dette, men vi må ha lekt for voldsomt med henne allikevel? hun rett og slett angriper folk som lekesloss, folk som løper, folk som aker eller folk som går på ski. jeg er redd hun kommer til å gjøre sånn mot en fremmed en dag, og at utfallet ikke blir så greit... noen som har noen gode råd til meg om hvordan jeg skal takle henne? hvordan skal jeg klare å roe henne og få henne fra å reagere sånn mot mennesker som ligger på bakken eller løper?? hun har nå blitt 2 år, jeg prøver alt jeg kan å si NEI, avbryte leken og sånt, men det har ingen effekt neste gang... hjelp! er det noen sånne adferdstrenere som kunne hjulpet oss tro?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Slutt HELT å leke med henne med hendene og kroppen deres.

Skal dere lekedra med henne, bruk noe med laaaang tau i, så hun fokuserer på det som er i enden av det, i stedenfor å holde blikket fokusert på hendene og kroppen deres.

Dette med at hun løper etter folk som løper går nok også litt på instinkt hos hundene, og man kan trene det bort. Det vil ta tid, siden hunden er såpass gammel, men det kan nok gå. :) Ikke mist motet helt...

Skal du avbryte lek som straff, hold pause i to minutter og fortsett så leken. Begynner hun å kødde igjen, avbryt leken i to minutter o.s.v.

Jeg leker ikke med hundene mine bare for å leke med dem. Jeg har alltid et formål med leken, enten jeg bruker det som belønning, eller jeg skal lære at det å leke med meg ER belønning. :)

Jeg er HELT sikker på at en adferdstrener kan hjelpe dere med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...