Gå til innhold

Klage på resepsjonist ved offentlig kontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte et offentlig tannlegekontor idag, for å bestille time hos en spesialist der. Etter avtale med denne spesialisten. Dvs, avtalen var at skulle ringe for time igjen når jeg hadde hadde vært der h*n hadde henvist meg. Som da betyr at jeg er under behandling på dette tannlegekontoret. 

Dama som svarer på tlf, sier surt og krasst nei det går ikke, h*n er fremdeles sykemeldt. 
Noe som forvirrer meg litt siden dette ikke var noe jeg kunne vite. Prøver å si at jeg er i behandling og har en avtale om å kontakte henne for time. Dama blir enda surere, virka som om hadde noe personlig inot at denne behandleren var syk/borte, og hun trodde ikke behandler kom tilbake. Kanskje ho er tilbake (dato i nær fremtid) men tvilte på det. 
 Jeg ble så satt ut, og siden jeg ikke ble tilbudt en time, hvor de kan ringe og avlyse, og heller omtrent avviser meg på tlf slik, måtte jeg bare si ok og hade. 

Når jeg fikk tenkt litt, syns jeg ikke dette er måten å møte kunder/pasienter på. er dette noe dere ville ha klaga på? Kan man klage på andre enn behandler på slike offentlige tannlegekontor? Hvordan går jeg frem?

Anonymkode: 877dc...22c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klag til tannlegen som har ansatt henne som sekretær.

Anonymkode: d346a...7d5

• Hjerte 1
Skrevet

Hun får sikkert 100 telefoner daglig fra folk som er sure fordi tannlegen er sykmeldt. Ville tenkt at dette er en arbeidsplass som for tiden har en liten krise og forsøkt å vise litt forståelse. Selvfølgelig er det ikke måten å møte kunder på, men det er hun nok klar over. Ville kanskje skrevet et lite brev og fortalt om opplevelsen når tannlegen er tilbake og det har roet seg på kontoret der.

Anonymkode: 3c554...3d2

• Liker 4
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ble så satt ut, og siden jeg ikke ble tilbudt en time, hvor de kan ringe og avlyse, og heller omtrent avviser meg på tlf slik, måtte jeg bare si ok og hade

Dette er jo oppskriften på merarbeid for absolutt alle og enda flere misfornøyde pasienter.

Hun var sikkert litt frekk, samtidig som hun har vært overraskende ærlig. Du bør se etter ny tannlege, det er budskapet hennes. 

Anonymkode: b973c...05b

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dama som svarer på tlf, sier surt og krasst nei det går ikke, h*n er fremdeles sykemeldt. 
Noe som forvirrer meg litt siden dette ikke var noe jeg kunne vite. Prøver å si at jeg er i behandling og har en avtale om å kontakte henne for time. Dama blir enda surere, virka som om hadde noe personlig inot at denne behandleren var syk/borte, og hun trodde ikke behandler kom tilbake. Kanskje ho er tilbake (dato i nær fremtid) men tvilte på det. 

Men tannlegen er fortsatt sykemeldt, uansett hva du har avtale om... Jeg beklager, jeg skjønner at det kom brått på deg og at resepsjonisten sikkert kunne vært mer imøtekommende, men det er ganske frustrerende med folk som skal argumentere mot fakta og virker å forvente at ting skal kunne ordne seg om de bare finner en god nok grunn. Litt som kunder som får beskjed om at en utsolgt vare er tilbake om tre dager og svarer Men jeg trenger den nå! Tannlegen din har også rett på privatliv, det er ganske begrenset hva resepsjonisten kan si om antatt varighet på sykemelding. Å sette opp en time som sannsynligvis blir avlyst innebærer bare ekstra arbeid, og sannsynligvis flere sure pasienter.

Det er lov å bli frustrert og å synes ting kunne vært håndtert bedre, men det er også lov å være litt raus mot folk som nok har litt ekstra stress på jobb, eller bare har en dårlig dag, som alle har fra tid til annen. Man må ikke klage på alt, og dette er strengt tatt en nokså ubetydelig detalj.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

image.png.4dd33873d77138de9fb97d23b2f5ff7a.png

Anonymkode: 1d162...00a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 17.00):

Jeg ringte et offentlig tannlegekontor idag, for å bestille time hos en spesialist der. Etter avtale med denne spesialisten. Dvs, avtalen var at skulle ringe for time igjen når jeg hadde hadde vært der h*n hadde henvist meg. Som da betyr at jeg er under behandling på dette tannlegekontoret. 

Jeg ble så satt ut, og siden jeg ikke ble tilbudt en time, hvor de kan ringe og avlyse, og heller omtrent avviser meg på tlf slik, måtte jeg bare si ok og hade. 

Når jeg fikk tenkt litt, syns jeg ikke dette er måten å møte kunder/pasienter på. er dette noe dere ville ha klaga på? Kan man klage på andre enn behandler på slike offentlige tannlegekontor? Hvordan går jeg frem?

Anonymkode: 877dc...22c

Ho hadde en dårlig dag. Men ja, du burde si noe.

Anonymkode: fd136...126

• Hjerte 1
Skrevet
Daria skrev (På 30.8.2023 den 15.10):

Men tannlegen er fortsatt sykemeldt, uansett hva du har avtale om... Jeg beklager, jeg skjønner at det kom brått på deg og at resepsjonisten sikkert kunne vært mer imøtekommende, men det er ganske frustrerende med folk som skal argumentere mot fakta og virker å forvente at ting skal kunne ordne seg om de bare finner en god nok grunn. Litt som kunder som får beskjed om at en utsolgt vare er tilbake om tre dager og svarer Men jeg trenger den nå! Tannlegen din har også rett på privatliv, det er ganske begrenset hva resepsjonisten kan si om antatt varighet på sykemelding. Å sette opp en time som sannsynligvis blir avlyst innebærer bare ekstra arbeid, og sannsynligvis flere sure pasienter.

Det er lov å bli frustrert og å synes ting kunne vært håndtert bedre, men det er også lov å være litt raus mot folk som nok har litt ekstra stress på jobb, eller bare har en dårlig dag, som alle har fra tid til annen. Man må ikke klage på alt, og dette er strengt tatt en nokså ubetydelig detalj.

Det var da voldsomt, da.

TS ble jo egentlig hengende i løse lufta. Under behandling for et tannproblem, med avtale med en tannlege, men blir nå sittende igjen uten noen klar plan videre.
TS har da heller ikke bedt om opplysninger om tannlegens privatliv, men hadde kanskje forventet å få presentert mulige alternativer.
Resepsjonisten kunne f.eks sagt "Vi vet ikke når, eller om, NN er tilbake, kan du ikke ringe opp igjen om en X dagers tid så vet vi kanskje mere?". Eller, "Vi tror ikke NN kommer tilbake, så det er kanskje best du avtaler med en annen tannlege. Vi kan foreslå PP, som har mye erfaring med denne typen problemer".

TS kan selvfølgelig ringe opp igjen senere på eget initiativ, men jeg kan forstå det om det ikke frister. Det kan vel også føre til enda mer frustrasjon hos resepsjonisten.

Så TS må da enten vente på at tannlegekontoret tar kontakt, noe de neppe gjør siden det ikke var avtalen, eller bare finne seg ny tannlege først som sist, men kanskje TS ville foretrukket å fortsette hos NN dersom det fortsatt var et alternativ.

Jeg skjønner godt at TS ble litt satt ut...

---

Når det gjelder HI: En eventuell klage kan jeg dessverre ikke hjelpe med. Foreslår å lete litt på kommunens nettsider, eller tannlegekontorets, om de har noen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...