Gå til innhold

Hvor dårlig syn hadde du da du startet med linser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer meg fint i hverdagen, men merker jeg myser og konsentrerer meg litt mer når når jeg sitter foran pc eller leser.

Har ikke klart å bli komfortabel med briller, så bruker kun kjørebriller.

Hadde -0.75 og +1.25 ved forrige test for 2,5 år siden, men er nok bittelitt dårligere nå. Men føler ikke det er ille nok til at jeg bør tenke på linser enda, eller......

Anonymkode: f1acb...294

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt spesielt siden du er både langsynt og nærsynt på en gang. Ville fått databriller.

Skrevet
Jippijei skrev (34 minutter siden):

Litt spesielt siden du er både langsynt og nærsynt på en gang. Ville fått databriller.

Jeg vet, så det er liksom ingenting jeg ser 100%

Men går det ikke an å ha linser som dekker begge deler?

Skrevet (endret)

Jo, selvsagt. Det beste er om du har en + og en - linse, eventuelt også briller med det samme så du kan bytte litt på. Bestill en time til optiker, så får du hjelp :-)

Endret av Jippijei
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet, så det er liksom ingenting jeg ser 100%

Men går det ikke an å ha linser som dekker begge deler?

Det går helt fint. 

Skrevet

Jeg har +1.5

klarte meg uten briller for det meste (likte ikke å bruke dem), men kjente at jeg måtte anstrenge meg mer og mer for å se skikkelig. 
så da begynte jeg med linser, og nå ser jeg ikke en dritt uten. Første jeg gjør når jeg våkner om morgenen er å famle etter brillene😂 sikkert fordi jeg har mistet automyserefleksen.

Anonymkode: 5cb66...17c

Skrevet

Jeg tror jeg hadde -1.25 og -2 da jeg begynte med linser i en alder av 13. Nå har jeg -6.50.

Skrevet

Jeg begynte ikke med briller/linser før jeg hadde ca. -1,5. Det ble mye mysing, gitt 😁

Anonymkode: 2d40a...d36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...