Gå til innhold

Får ikke ta vaksiner som jeg trenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til egypt i mars og har en gutt på 7 mnd. Fordi det ikke står noe om man kan ta vaksinen eller ikke når man ammer, var helsesøster veldig usikker på om jeg kunne ta den?? Det er snakk om hepatitt A og stivkrampe samt en drikke vaksine som skal hjelpe mot diare. Noen som har tatt disse selv om dere har ammet og ikke merket noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jegg fikk høre at stivkrampe ikke kunne tas under svangerskap eller amming i allefall.

Søkte hun opp vaksinene i felleskatalogen (om de står der) Der skal de jo stå om bruk under amming.

Eller så kan du ringe et større vaksinasjonskontor, der skal de være bra informerte - bedre enn helsesøstre...

Skrevet

Helsesøsteren din kan ringe Folkehelseinstituttets avdeling for vaksiner, der har de lege/farmasøyter som svarer på spørsmål om vaksinene på det norske markedet.

(Dette er en telefon for helsespersonell, derfor kan ikke du ringe.)

Nummeret står bak i felleskatalogen.

Jeg kikket litt på de ulike vaksinene i felleskatalogen sånn kjapt, og ingen av de du kunne tenke deg å ta er testet nok på ammende til at de vil komme med anbefalinger. (Vaksinene jeg kikket på var Hepatitt A = Havrix, stivkrampe= diTeBooster og diarevaksinen=Dukoral)

Dukoral kan det være du kan la være å ta, den har ikke 100% beskyttelse, så du kan allikevel få turistdiare når du bruker den.

Hjalp det noe?

Skrevet
Helsesøsteren din kan ringe Folkehelseinstituttets avdeling for vaksiner, der har de lege/farmasøyter som svarer på spørsmål om vaksinene på det norske markedet.

(Dette er en telefon for helsespersonell, derfor kan ikke du ringe.)

Nummeret står bak i felleskatalogen.

Jeg kikket litt på de ulike vaksinene i felleskatalogen sånn kjapt, og ingen av de du kunne tenke deg å ta er testet nok på ammende til at de vil komme med anbefalinger.  (Vaksinene jeg kikket på var Hepatitt A = Havrix, stivkrampe= diTeBooster og diarevaksinen=Dukoral)

Dukoral kan det være du kan la være å ta, den har ikke 100% beskyttelse, så du kan allikevel få turistdiare når du bruker den.

Hjalp det noe?

Det var dette helsesøster også sa etter at hun hadde ringt å sjekket! De vil ikke forske på det fordi de er redd for å måtte ikke anbefalle dette til ammede og gravide.. Så derfor er det bare opp til meg om jeg velger å ta det eller ikke.. litt vanskelig pga at jeg har ikke lyst på noen leversykdom heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...