AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Min veninne har kreft med spredning, men har vært i grei form nesten hele tiden og levd som normalt, men vi ser henne utendørs på de gode dagene selvfølgelig. Hun har sagt at hun ikke ønsker forkjølede folk på besøk eller å menge seg med folk som hoster, fordi hun har vært litt redd for å bli syk eller få covid selv om hun ikke har blitt syk enda. Hun sier også ofte at hun ikke ønsker å klemme folk, fordi hun kan bli smittet med deres virus selv om de ikke er syke. Likevel klemmer folk henne i tide og utide, kommer på besøk med forkjølede unger på slep og hoster henne omtrent i ansiktet. Hun synes det er så ekkelt å hele tiden gi beskjed for hun får alltid til svar ;"jammen du blir jo aldri syk likevel". Jeg synes det er respektløst og skjønner ikke at det går an å glemme at noen har alvorlig kreftsykdom. Anonymkode: 4e451...5b4 7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Ja, det er merkelig og trist oppførsel. Men som mor til et barn med alvorlig astma har jeg opplevd det samme. Noen klarer ikke å ta hensyn.. Klem til din venninne ❤️ Anonymkode: f9e2d...bd3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er merkelig og trist oppførsel. Men som mor til et barn med alvorlig astma har jeg opplevd det samme. Noen klarer ikke å ta hensyn.. Klem til din venninne ❤️ Anonymkode: f9e2d...bd3 Klem tilbake❤️ Ts Anonymkode: 4e451...5b4
Bladlusa Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min veninne har kreft med spredning, men har vært i grei form nesten hele tiden og levd som normalt, men vi ser henne utendørs på de gode dagene selvfølgelig. Hun har sagt at hun ikke ønsker forkjølede folk på besøk eller å menge seg med folk som hoster, fordi hun har vært litt redd for å bli syk eller få covid selv om hun ikke har blitt syk enda. Hun sier også ofte at hun ikke ønsker å klemme folk, fordi hun kan bli smittet med deres virus selv om de ikke er syke. Likevel klemmer folk henne i tide og utide, kommer på besøk med forkjølede unger på slep og hoster henne omtrent i ansiktet. Hun synes det er så ekkelt å hele tiden gi beskjed for hun får alltid til svar ;"jammen du blir jo aldri syk likevel". Jeg synes det er respektløst og skjønner ikke at det går an å glemme at noen har alvorlig kreftsykdom. Anonymkode: 4e451...5b4 Det er respektløst, hensynsløst og rett og slett bedritent gjort. At hun har klart seg bra hittil betyr ikke at hun ikke kan bli skikkelig syk av en "vanlig" forkjølelse i morgen. Kreftsykes immunforsvar er ikke akkurat forutsigbart og pålitelig bestandig. Mange gode tanker til deg og venninnen din. ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #5 Skrevet 30. august 2023 Samme opplever jeg. Jeg har MS, og det er ikke alltid kroppen min orker stort. Enkelte dager så føler jeg meg fin i form til at jeg kan være med på en fest i ny og ned, og til og med ut på byen. Kan ta et eksempel forrige helg. Forrige helg ble jeg presset til å være med å drikke, men sa flere ganger at kroppen min er sliten i dag, og jeg ønsker ikke å presse meg. Da fikk jeg høre «Du ser ikke så veldig syk ut». Avsluttet det vennskapet der.. Anonymkode: 97efa...c94 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #6 Skrevet 30. august 2023 Jeg har hatt nære av meg med alvorlig sykdom, og aldri opplevd at noen har behandlet de så respektløst. Men det hadde vært en kort prosess... "Dere vet jeg er syk, dere klarer tydeligvis ikke respekterer det, dere er ikke velkommen på besøk her fremover". Anonymkode: a0ce0...a6f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #7 Skrevet 30. august 2023 Det er respektløst. Jeg unnskylder ikke deres atferd, men når det gjelder MS er jeg på motsatt side. Jeg har en venninne som er redd for å bli syk, og med 3 barn er det nærmest umulig for meg å ha kontakt. Det er mye sykdom hos oss. Og om de er friske når hun er på besøk kan de ha brygget på forkjølelse og vært smittefarlige. Tror jeg må si i fra klarere at jeg ikke kan garantere at de er friske.. Anonymkode: 6a139...dcd
mereo Skrevet 30. august 2023 #8 Skrevet 30. august 2023 Hun får lekse opp hvordan sykdom kommer til å svekke henne samt utsette behandlinger. Stakkars, som om hun ikke har nok å stri med så skal folk oppføre seg sånn i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå