AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Jeg skal fylle opp et nytt medisinskap hjemme. Hva bør jeg kjøpe? 😊 Vi er 2 voksne, 1 nyfødt baby og 1 katt 🥰 Anonymkode: 89680...2db
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Tja, det jeg liker å ha tilgjengelig er - Paracet til barn og voksne - Nesespray - Saltvanndråper til øyne - Pyrisept - Plaster, gasbind og medisinsk tape Så ikke så veldig mye egentlig, men det er så sjelden det trengs at da kan vi kjøpe det. Anonymkode: 2b80b...7ed
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Paracet og ibux til liten og stor Saltvannsdråper til øyne Tempmål Inotyol Anonymkode: 0c9b5...a68
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Paracet. Det er alt du trenger for å bli frisk for alt fra sepsis til brokk, ifølge fastlegen min. 🤓 Anonymkode: d96d5...d99 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 I tillegg til det over hadde jeg hatt med Ispose til skade Trykkbandasje Imodium Kulltabletter Anonymkode: 046bb...40c
Jytte Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Tror jeg har imodium, pyrisept, plaster og bandasjer, ispose (i fryser), paracet, ibux, pinsett, støttebandasjer... kulltabletter har jeg ikke. Temp.måler har jeg, og nesespray (som jeg kun bruker når jeg flyr), ellers har jeg aloe vera plante og noen urter. Urter er ikke førstehjelp da, men aloe vera er bra på f.eks. vepsestikk.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Ikke nødvendigvis til å ha i medisinskapet, men jeg har alltid honning hjemme. Honning er antibakteriell, altså det kan lindre sår og slikt. Dessuten hjelper varm drikke med honning på hoste (istedet for hostesaft). Jeg har også ingefær ettersom det hjelper på kvalme. Ellers gode tips over her. Anonymkode: 38118...c91 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 Jeg har febermål, ispose i fryseren, plaster, og bandasje. Har også svartfrøolje som dog ikke går innunder "medisinskap", men funker nydelig til sår, eksem m.m. Medisiner har jeg aldri Anonymkode: 6ece3...5a8
Splittbinders Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 (endret) Paracet for alle Ibux for voksne En sårsalve, feks bacimycin Noe å rense med, feks pyrisept Eruax og xylocain Plaster, kompresser og medisink tape Langelastisk bandasje Saltvannsdråper til øyne Temp.måler Spesifikke medisiner (forebyggende og anfallsmedsiner mot migrene for min del Andre ting kjøpes etter behov Endret 29. august 2023 av Splittbinders
Gjest Putimir Vladin Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 Plaster, brannsalve og hagle.
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 Urinprøve glass, de man kjøper på apotek som er forseglet i plast. Veldig greit til den dagen man trenger det😉
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #12 Skrevet 29. august 2023 Vi er to voksne, en ettåring og en treåring, og vi har: Paracet til alle, samt Ibux til voksne og noe tilsvarende i mikstur til barn. Jodix. Aktivt kull, brukes mot enkelte forgiftninger. Hostesaft til barn og voksne. Diverse nesesprayer og saltvannsprayer i ulik styrke, samt saltvannsdråper. Pyricept, sårsalve og xylocain, for å behandle sår og stikk. Diverse plaster, vanntette plaster, sterile kompresser, plasterteip, sportsteip, gassbind og støttebandasje. Det er greit å ha et utvalg. Pannetermometer og vanlig termometer. Alt dette er ting som er spesielt greit å ha før noe skjer, så man ikke er avhengig av å dra på apotek umiddelbart. Anonymkode: b5a74...95c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #13 Skrevet 29. august 2023 Til katten ville jeg hatt klorhexidin, saltvannsdråper til å skylle øynene med (f.eks Drop-it), selvklebende elastisk bandasje, krage, flåttfjerner. Anonymkode: 6bfc8...8b9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #14 Skrevet 29. august 2023 I tillegg til det mange har nevnt over så anbefaler jeg Zyrtec. Veldig greit å ha i hus når nåen reagerer på myggstikk, brennelse e.l. Anonymkode: d9ba7...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå