Gå til innhold

[Gruvedød] Er det rart kristne har så dårlig rykte

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://forums.beyondunreal.com/showthread.php?t=168969

Det var en gruveulykke i vest virginia for litt siden og når det var en felles begravelse så dukker faen meg en haug med kristenfundamentalister og ler og syns det er bra at de døde fordi vest virginia er en "pro homosexual state".. Fy faen for en flokk med hjernedøde individer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De der har ikkeno med kristendom å gjøre. De har en helt annen misforstått trosretning.

Skrevet
De der har ikkeno med kristendom å gjøre. De har en helt annen misforstått trosretning.

det er da vitterlig en trosrettning innen kristendommen. derfor har det noe med kristendommen å gjøre.

Skrevet

Klipper og limer litt fra en kjent bok:

Matteus 18,10: Sauen som gikk seg vill

"Pass dere for å forakte en eneste av disse små! For jeg sier dere: De har sine engler i himmelen som alltid ser min himmelske Fars ansikt."

Matteus 23,15:

"Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere drar land og strand rundt for å vinne en eneste proselytt, og når dere lykkes, gjør dere ham til en som fortjener helvete dobbelt så mye som dere selv."

Matteus 5,22:

"Men jeg sier dere: Den som blir sint på sin bror, skal være skyldig for domstolen, og den som sier til sin bror: 'Din idiot!' skal være skyldig for Det høye råd, og den som sier: 'Din ugudelige narr!' skal være skyldig til helvetes ild."

Skrevet
det er da vitterlig en trosrettning innen kristendommen. derfor har det noe med kristendommen å gjøre.

Osama Bin Laden har også noe med Islam å gjøre. Det er helt greit å stigmatisere alle kristne slik, men skjer det med muslimer blir det ramaskrik. Sier ikke at det sistnevnte er OK heler, men...

Skrevet
Osama Bin Laden har også noe med Islam å gjøre. Det er helt greit å stigmatisere alle kristne slik, men skjer det med muslimer blir det ramaskrik. Sier ikke at det sistnevnte er OK heler, men...

Nå ønsker jeg ikke å pense diskusjonen inn på islam. jeg vil bare sette fokus på hva religion generelt kan gjøre med mennesker. mennesker kan noen ganger oppføre seg umenneskelig.

Skrevet
Osama Bin Laden har også noe med Islam å gjøre. Det er helt greit å stigmatisere alle kristne slik, men skjer det med muslimer blir det ramaskrik.

Hvis du ser deg litt rundt vil du se at islam ikke har det beste ryktet heromkring heller. Det har ganske mye med Osama å gjøre uansett hvor lite enig Omar Nordmann måtte være med ham.

Rykter trenger ikke være politisk korrekte. De trenger heller ikke være nyanserte. De trenger faktisk ikke være riktige engang. Rart med det. Men de sprer seg likevel.

Skrevet

Uff. :( Ble helt dårlig av å se de bildene. Fatter hva det er som får folk til å more seg over andre menneskers sorg og savn etter sine kjære.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg vil påstå at sånne mennesker har mangelfullt utviklede sjelsevner...

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Tja. De er stadig kristne, men som Donnie understreker i hovedinnlegget, så er det snakk om kristenFUNDAMENTALISTER. Disse lever gjerne etter en mer ekstrem tolkning av bibelen og kristne måter å se ting på.

Regner med at grunnen til at de ler av dette, er at de mener at det er guds straffedom over en stat som kan tillate noe som de mener gud ser på som den ultimate synd.

Forstå det den som kan...

Gjest Sexy Sadie
Skrevet
Nå ønsker jeg ikke å pense diskusjonen inn på islam. jeg vil bare sette fokus på hva religion generelt kan gjøre med mennesker. mennesker kan noen ganger oppføre seg umenneskelig.

Hvorfor skriver du ikke det i hovedinnlegg da, i stedet for å snakke om kristendommen?

Skrevet
Hvorfor skriver du ikke det i hovedinnlegg da, i stedet for å snakke om kristendommen?

Jegg snakker ikke om kristendommen men om kristenfundamentalister.

Skrevet
Jegg snakker ikke om kristendommen men om kristenfundamentalister.

Du burde vel heller ha vinklet det inn som religionsfundamentalister. De finnes i alle leire.

Skrevet
Du burde vel heller ha vinklet det inn som religionsfundamentalister. De finnes i alle leire.

I dette tilfelle dreide det seg om kristenfundamentalister derfor skrev jeg det.

Skrevet
I dette tilfelle dreide det seg om kristenfundamentalister derfor skrev jeg det.

Tja, jeg vet ikke annet enn at islamfundamentalistene prekte om orkanen i NO som Guds vrede over Amerika.

Skrevet
Tja, jeg vet ikke annet enn at islamfundamentalistene prekte om orkanen i NO som Guds vrede over Amerika.

Men så var det ikke det dette tilfelle dreide seg om var det vel?

Gjest TomKrus
Skrevet

Og kristenfundamentalister i Norge mente sunamien var Guds straff til de urene thailenderne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...