AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 ... betyr ikke det at man fortsatt har følelser for vedkommende? Er det ikke likegyldighet, og ikke hat, som er det motsatte av kjærlighet? Eller kan man hate noen og bruke mye av tiden sin til å ergre seg over vedkommende, ønske å unngå dem for enhver pris, selv om man har barn sammen, av andre grunner? Hva er dine grunner? Anonymkode: 2cf38...61e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 I mine øyne er det fortsatt følelser der om det er et hat. Anonymkode: c20b7...f17 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Ikke i mine, og jeg hater eksen min. Grunnen er at han er en gjennomført juksemaker og skrytepave, dum som et brød og fryktelig høy på seg selv. Den mannen har ødelagt MYE fot barna mine gjennom årene. Lykkelig etablert med ny mann, som er både yngre, penere og klokere enn eksmannen. Anonymkode: f25a5...08d 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 For min del var det pga følelser ja. Så fort følelsene for han slukket helt, så sluttet jeg å hate han. Bare pass på at dette ikke går utover barna, jeg var veldig dum, tok mange idiotiske valg og endte opp med å ha barna kun hver andre helg. Så mye hatet jeg han/så sjalu var jeg. Jeg mistet hodet helt, dessverre. Anonymkode: 60d73...bae 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Det her bli å overanalysere, tenker jeg. Hat er også en følelse, som ikke trenger å være koblet til kjærlighet. Men hatet kan komme fra av at man hater seg selv for å ha vært i relasjonen / vært i relasjonen for lenge / for å ikke ha sett «tegnene». Personlig så hatet jeg eksen en stund, og jeg kan kjenne på sinne innimellom, men hater jeg han? Nei. Jeg misliker hvordan relasjonen endte og hvordan jeg ble behandlet. Savner jeg han? Kanskje innimellom, men samtidig ikke. Anonymkode: db568...ca4
Nymerïa Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Jeg ser ikke helt sammenhengen. Hvis du har en leder som har mobbet deg så mye at du ble ufør så hater du han muligens, men det betyr ikke at du har andre følelser enn hat for personen. Eller hvem som helst som har skadet deg eller noen du er glad i forsåvidt. 3
Mardina Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Jeg hater ikke eksen min. Jeg hatet han heller ikke, rett etter at det ble slutt mellom oss. Jeg har heller ikke noen følelser for han. Det hadde bare vært veldig rart, ettersom vi begge har gått videre og er i nye forhold begge to 😊 For meg så ligger det langt inne å gå rundt å hate folk. Unntaket må jo være folk som ABB og den slags folk 🤔
Gjest Putimir Vladin Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): I mine øyne er det fortsatt følelser der om det er et hat. Anonymkode: c20b7...f17 Enig. Hat og kjærlighet går hånd i hånd
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 For meg er det faktisk slik at ekser fra tidligere er ikke-eksisterende for meg, er fremmed for meg. Fordi vi mennesker er opptatt av å komme oss videre i livet, og når du ikke er sammen med noen fra tjueårene i 40-årene er det grunner for det, det passet ikke da, det passer ikke nå. Dette forsterkes også hvis man ikke var venner før. Så møter en på dem hele tiden, er det fordi en ikke ønsker å få fortiden i fleisen. Sånn er det vel med alt man går forbi, det hadde vært rart for meg om eksene ikke hadde hatt det på samme måte.
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 Det er mer en irriterende likegyldighet mer enn hat. Forbigående kapittel for 20 år siden. Har ikke vært i en utvidet setting der.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 Jeg tenker at noen ting skal ikke tilgis, fordi da får de verste blant oss spillerom til å fortsette sitt kjipe og egoistiske spill, og de slipper unna med det, gang på gang. Jeg tenker ikke på eksen når jeg ikke ser ham, men hvis jrg ser ham, kjenner jeg det knyter srg i magen min fordi han kommer til å fortsette å late som han er en dedikert og engasjert far, mens han i realiteten har gjort mye som har vært til skade for barna. Jeg ønsker ikke å være på hyggelig hils med ham, for det muliggjør at folk som ikke kjenner han tror han er en trivelig og vanlig fyr. Å tilgi tilstrekkelig mye ugjerninger, er å kompromisse med magefølelsen, og det vil jeg ikke. Anonymkode: f25a5...08d 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #12 Skrevet 29. august 2023 Jeg elsker eller hater ikke eksen akkurat men jeg er litt bitter over måten han var mot meg på før, under og etter bruddet. Ikke minst fordi vi to var nære venner før vi ble sammen, og fikk et langt "sammen med sin beste venn"-forhold. Trodde jeg, da. Tilliten til andre mennesker fikk seg nok en knekk, og jeg har vært i terapi for å legge dette av meg og ikke bli helt isdronning mot nye dater. Jeg er sår på alt som minner om oppførselen til eksen under bruddet så det tåler jeg ikke. Tror nåværende har fått bakoversveis et par ganger over ting han gjorde som var teit men i mine øyne omtrent ble dumpegrunn, og at jeg stengte ham litt ute emosjonelt. Jeg er ikke så nærtagende + kald nå som i starten. Anonymkode: 0c466...bde 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #13 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ... betyr ikke det at man fortsatt har følelser for vedkommende? Er det ikke likegyldighet, og ikke hat, som er det motsatte av kjærlighet? Eller kan man hate noen og bruke mye av tiden sin til å ergre seg over vedkommende, ønske å unngå dem for enhver pris, selv om man har barn sammen, av andre grunner? Hva er dine grunner? Anonymkode: 2cf38...61e Jeg hatet eksen min i et par år så ble fet oss igjen før det ble slutt igjen. Det hatet jeg følte var sinne og sårhet, og jeg hatet at jeg ikke hatet ham og var sint for det. Nå er jeg helt likegyldig og ønsker ham bare godt. Jeg er ferdig med ham. Det var jeg ikke før. Anonymkode: 1be3a...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå