AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Min mann har vært kronisk syk i to år nå og han kan dø hvis han blir sykere. Hans måte å takle sykdommen på er å være sint, frustrert og irritert på alt og alle, også meg om han selv unnskylder seg mye for sin bjeffing og korrigeringer. Jeg synes synd i han og skulle ønske han var frisk, men samtidig begynner jeg å få nok av dårlig humør og det dreper sexlyst og kos. Har sagt det til han flere ganger og vi har snakket mye om det i perioder. Hvem orker å kose og ha sex med en som timen før kjeftet på deg fordi du stilte et "dumt" spørsmål, eller ikke ga katten mat med en gang han spurte om jeg kunne gjøre det? Anonymkode: 26826...bde 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Uansett situasjon bør man sette foten ned når man blir så dårlig behandlet at det er nedbrytende. Anonymkode: d8138...314 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uansett situasjon bør man sette foten ned når man blir så dårlig behandlet at det er nedbrytende. Anonymkode: d8138...314 Han er ofte ikke klar over det selv at han bjeffer og irettesetter, dessuten er det hans reaksjon på å være skikkelig dårlig. Han er deprimert regner jeg med selv om han sier han ikke er det, og redd for å dø. Han har gått til psykolog en periode men han sier han ikke har behov lenger. Ts Anonymkode: 26826...bde
Mt3 Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Har han fått noen å samtale med? Han bør jo få bearbeidet sin frustrasjon på en god måte slik at han kan være mer omgjengelig for dere hjemme. Dessverre så er det mange som slipper frustrasjonen løs ved å kjefte på andre og verden for den minste ting. 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Mt3 skrev (Akkurat nå): Har han fått noen å samtale med? Han bør jo få bearbeidet sin frustrasjon på en god måte slik at han kan være mer omgjengelig for dere hjemme. Dessverre så er det mange som slipper frustrasjonen løs ved å kjefte på andre og verden for den minste ting. Han har gått til psykolog men orker ikke lenger. Jeg forstår at han synes livet er tøft og at det er mye motgang, men det dreper følelser mellom oss. Jeg tåler ikke kjeft dagen lang og når kvelden kommer da vil han ha kos😒 ts Anonymkode: 26826...bde 1 2
Blåjojo Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Han har absolutt behov for hjelp til å takle det han sliter med. For man har uansett sykdom ikke rett til å behandle andre mennesker dårlig. Det hjelper jo ikke å be om unnskyldning om du en time etterpå oppfører deg ufint igjen! Synes du skal kreve at han får hjelp om dere skal fortsette et liv sammen. 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han er ofte ikke klar over det selv at han bjeffer og irettesetter, dessuten er det hans reaksjon på å være skikkelig dårlig. Han er deprimert regner jeg med selv om han sier han ikke er det, og redd for å dø. Han har gått til psykolog en periode men han sier han ikke har behov lenger. Ts Anonymkode: 26826...bde Det er en forklaring, men ikke en unnskyldning for å bryte deg også ned. Hjelper det deg at han bryter deg ned fordi han har det fælt? Det blir bedre da? Anonymkode: d8138...314 3
Mt3 Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han har gått til psykolog men orker ikke lenger. Jeg forstår at han synes livet er tøft og at det er mye motgang, men det dreper følelser mellom oss. Jeg tåler ikke kjeft dagen lang og når kvelden kommer da vil han ha kos😒 ts Anonymkode: 26826...bde Kan det finnes samtalegrupper/samlinger for den sykdommen han har? Samt pårørendegrupper for deg? Godt mulig en psykolog som bare jatter med og egentlig ikke har peiling på hvordan han har det er det rette, men da må han prøve å finne andre å samtale med. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 Mt3 skrev (Akkurat nå): Kan det finnes samtalegrupper/samlinger for den sykdommen han har? Samt pårørendegrupper for deg? Godt mulig en psykolog som bare jatter med og egentlig ikke har peiling på hvordan han har det er det rette, men da må han prøve å finne andre å samtale med. Han orker ikke noe samtalegrupper og har ikke behov for psykolog på det nåværende tidspunkt sier han. Han sier jeg er fri til å gå hvis jeg ønsker det, for han orker ikke å forandre seg fordi han har det tøft. Ts Anonymkode: 26826...bde 1
Mt3 Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 Da tror jeg eneste valg her måtte blitt særbo, så kunne han fått bedt meg på besøk/kommet på besøk når han følte for å være snill og hyggelig. Jeg ville aldri klart å bo i ett hus der jeg fikk kjeft og sure irettesettinger tidt og ofte uten å bli sur og glefsete tilbake. 8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 Mt3 skrev (3 minutter siden): Da tror jeg eneste valg her måtte blitt særbo, så kunne han fått bedt meg på besøk/kommet på besøk når han følte for å være snill og hyggelig. Jeg ville aldri klart å bo i ett hus der jeg fikk kjeft og sure irettesettinger tidt og ofte uten å bli sur og glefsete tilbake. Det er sånn det har blitt mellom oss, fordi jeg klarer ikke å holde igjen selv om jeg vet han har det dårlig. Vi kranglet nesten aldri før han ble syk, eller dvs han er en hissigpropp og har ofte blitt irritert på meg men jeg har aldri svart tilbake. Ts Anonymkode: 26826...bde 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #12 Skrevet 29. august 2023 Min ex var sånn til daglig. Han var ikke fysisk syk, men slet psykisk. Jeg flyttet ut og skilte meg. Brøt meg ned og jeg mistet all lyst på kos og nærhet m han. Sånt er uholdbart. Be om time hos familievernkontoret. Si du vurderer å bryte ut. Kanskje han tar seg sammen Anonymkode: 002a4...086 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #13 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Min mann har vært kronisk syk i to år nå og han kan dø hvis han blir sykere. Hans måte å takle sykdommen på er å være sint, frustrert og irritert på alt og alle, også meg om han selv unnskylder seg mye for sin bjeffing og korrigeringer. Jeg synes synd i han og skulle ønske han var frisk, men samtidig begynner jeg å få nok av dårlig humør og det dreper sexlyst og kos. Har sagt det til han flere ganger og vi har snakket mye om det i perioder. Hvem orker å kose og ha sex med en som timen før kjeftet på deg fordi du stilte et "dumt" spørsmål, eller ikke ga katten mat med en gang han spurte om jeg kunne gjøre det? Anonymkode: 26826...bde Jeg var i samme situasjon selv. En mann som endret seg totalt, tilslutt var det ingen følelser igjen. Det ble slutt for 1 år siden. Anonymkode: e81da...fdc 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #14 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min ex var sånn til daglig. Han var ikke fysisk syk, men slet psykisk. Jeg flyttet ut og skilte meg. Brøt meg ned og jeg mistet all lyst på kos og nærhet m han. Sånt er uholdbart. Be om time hos familievernkontoret. Si du vurderer å bryte ut. Kanskje han tar seg sammen Anonymkode: 002a4...086 Vi har vært til parterapi på sykehuset noen ganger og det hjalp en kort stund før det var igang igjen. Før sykdommen hadde vi daglig sex, nå har vi hatt sex 3 ganger i 2023. Jeg eier ikke sexlyst lengre. Ts Anonymkode: 26826...bde 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #15 Skrevet 29. august 2023 I kveld var vi på besøk hos venner og han viste sin gamle side og smilte, lo og snakket vennlig med folk og med meg. Dette holdt seg helt til vi kom hjem, og jeg sa til han at jeg merket at han hadde godt av å se andre mennesker og glemme seg litt, og han var enig. Etter en halvtime spurt jeg et "dumt" spørsmål igjen, og han glefset til meg og var like frekk/sur som vanlig igjen 🙁 Ts Anonymkode: 26826...bde 1
Virrevirrevapp Skrevet 29. august 2023 #16 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): ...Han er deprimert regner jeg med selv om han sier han ikke er det, og redd for å dø. Han har gått til psykolog en periode men han sier han ikke har behov lenger. Ts Anonymkode: 26826...bde Han må få bedre behandling, av en som kan sykdom.
Virrevirrevapp Skrevet 29. august 2023 #17 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): ... han orker ikke å forandre seg fordi han har det tøft. Ts Anonymkode: 26826...bde Det er rett og slett ikke sånn det fungerer.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #18 Skrevet 29. august 2023 Ble bjeffet til enda en gang fordi jeg åpnet munnen og snakket, da han ikke ønsket å svare på spørsmål fordi han var sliten. Det respekterer jeg men han kan snakke via meg skikkelig istedenfor å være sint /irritabel. Jeg har den siste uken begynt å tenkt at det er best at vi er særboere, for han kveler kjærligheten og forholdet vårt. Ts Anonymkode: 26826...bde 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #19 Skrevet 30. august 2023 Nå vet ikke vi hvor syk han er eller hva som feiler han og vi vet heller ikke noe om deg som person. Når man er alvorlig syk så har man en ekstra kort lunte og ting han tidligere har sett forbi er kanskje noe han blir fryktelig irritert av nå. Du har nå skrevet flere innlegg etter hverandre over hvor frekk og sur han er mot deg. Du fremstår i disse klage innleggene som en noe intens og til tider irriterende person. Kan det hende at du overdriver litt vel mye og tar en offerrolle her og at han har et poeng? Anonymkode: 84beb...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han orker ikke noe samtalegrupper og har ikke behov for psykolog på det nåværende tidspunkt sier han. Han sier jeg er fri til å gå hvis jeg ønsker det, for han orker ikke å forandre seg fordi han har det tøft. Ts Anonymkode: 26826...bde Ikke gå fra fyren, herregud. Han trenger deg jo! Du må søke opp hvordan å være pårørende, det er ufattelig hardt og utakknemlig, mye av nærheten forsvinner, og deprimerte folk eier jo ikke sexlyst heller. Du trenger noen å snakke med selv også. Du må ta litt ansvar selv og, og stille enkle krav til ham, som å gjenoppta en form for terapi, samme hva. Noe må han gjøre, for det er ikke akkurat lett for noen av dere. Men IKKE gå fra han på grunn av at han er syk, så illojal trenger du ikke å være, og dersom du faktisk er en så ustabil partner er det jo ikke egentlig vits å søke hjelp på et nettforum heller. Prøv å snakk sammen på dagtid når ting er litt rolig, og snakk åpent om dette. Si du selv vil snakke med noen også, ikke bare still krav og virke belærende liksom. Føler med deg i dette, det blir bedre! ❤️ Anonymkode: d4d2f...4fe 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå