marta Skrevet 19. januar 2006 #1 Skrevet 19. januar 2006 Jeg har heklet et trekant sjal og skal så til å hekle en kant rundt. Da står det i oppskriften:Kanten skal gå opp i 6+4m Hekle 1 rad lm rundt kortendene av sjalet, tallet skal gå opp i 6+4 m. men dersom jeg skal hekle luftmasker rundt sjalet, så henger det jo ikke sammen. Det står ikke noe om at dette skal ehkles eller på annen måte festes på i etterkant. Vil det si at jeg skal hekle 6+4 m og så en kjedemaske til selve sjalet og så 6+4 m igjen? Noen som kan hjelpe?
Spirito Skrevet 20. januar 2006 #2 Skrevet 20. januar 2006 (endret) Nå er ikke jeg noen ekspert, men det hørtes ikke riktig ut, nei. Når det står at maskeantallet skal gå opp i 6+4, menes det at maskene skal gå opp i 6, også skal du ha fire luftmasker i enden som du snur med. Fire luftmasker i snuingen har man gjerne hvis neste rad har staver, dobbelstaver eller andre høye masker. Jeg vil gjette på at det er feil med luftmasker, det høres jo ikke riktig ut. Prøv med fastmasker, kanskje de har skrevet feil? Har du forresten bilde? Mye lettere å avgjøre da. Endret 20. januar 2006 av Spirito
marta Skrevet 20. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2006 Joda, jeg har bilde, men det er ikke så lett å se, men jeg prøvde meg på fastmasker i stedet. Uansett skulle jo denne kanten festes, så da kunne jeg bare hekle den fast med en gang. Det er sikkert bare en skrivefeil. lm i stedet for fm Det ser jo vertfall fint ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå