AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Jeg er opprinnelig fra nord Norge og har bodd sørpå de siste 25 årene. Barna mine er 23, 18 og 17 år gamle. Jeg bor ikke sammen med deres far. Nå har hjemlengselen min blitt veldig stor og samtidig så har jeg foreldre som blir eldre og helsetilstanden deres blir dårligere. Min datter på 17 skal gå andre året sitt på videregående i utlandet dette skoleåret. Sønnen på 18 går siste året på videregående og skal i forsvaret neste sommer. Hun eldste bor i en annen by og studerer. Er det fullstendig galskap av meg å flytte til nord Norge selv om jeg har disse ungdommene her i sør? De bor hos sin far og har det supert der. Anonymkode: a0874...467 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Nei. Det finnes telefon, og de kan komme på besøk. Anonymkode: da4aa...45d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Absolutt ikke. Barna er eller er på vei ut av redet, og da er det tiden for at du skal kunne gjøre hva du ønsker med ditt liv. Anonymkode: 94b80...cf9 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Så lenge alle har flyttet ut er det innafor å flytte, men ikke så lenge de er på vgs. Anonymkode: e6b02...147
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Jeg hadde ikke klart det selv om ungene er på vei ut. Selv om de har flyttet ut vil jeg jo forsette å se dem mer enn en gang i året. Anonymkode: c2f24...596 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde ikke klart det selv om ungene er på vei ut. Selv om de har flyttet ut vil jeg jo forsette å se dem mer enn en gang i året. Anonymkode: c2f24...596 Men det kan hende at de flytter langt avgårde i Norge, eller til et helt annet land - hva gjør du da? Bor du selv der du vokste opp? Anonymkode: b7690...f6c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det kan hende at de flytter langt avgårde i Norge, eller til et helt annet land - hva gjør du da? Bor du selv der du vokste opp? Anonymkode: b7690...f6c Den tid den sorg, men jeg hadde iallfall ikke vært den som tog det steget først. Men vi har alle våre ting som er viktig for en. Ja jeg bor ca 20 minutter fra der jeg vokste opp. Anonymkode: c2f24...596 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 Galskap er kanskje å dra det litt langt, men det vil selvsagt føre til at man får mindre forhold til hverandre. Det er kjempedyrt med fly (jeg betalte nettopp 5000 kr for å fly meg og ett av våre barn fra Oslo til Nord-Norge for å besøke foreldrene mine, det er klart at sånt har man ikke råd til mange ganger i året). Jeg ville selv aldri valgt å flytte vekk fra barna mine. At de selv kanskje flytter bort er en annen sak, men det er mer sannsynlig at de flytter tilbake til hjemstedet vårt enn at de flytter etter meg til en landsdel de har lite forhold til. Som en som har levd det meste av mitt voksne liv med foreldrene mine i Nord-Norge og meg selv i sør vil jeg ikke anbefale det. Jeg har alltid savnet å ha dem i nærheten og mine barn har heller ikke kunnet ha et normalt, nært og hverdagslig forhold til besteforeldrene sine. Selvsagt kan man som voksen person og med voksne utflyttede barn gjøre som man vil og være egoistisk, men jeg synes det er trist at "gjøre som man vil" for noen innebærer avstand til sine aller nærmeste. Anonymkode: fedca...cb6 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det fullstendig galskap av meg å flytte til nord Norge selv om jeg har disse ungdommene her i sør? De bor hos sin far og har det supert der. Ungene bor hos sin far, og de har det supert der. Du sier det jo selv! Det er klart at du kan sitte nede i sør og vente, men jeg tenker vel at så lenge ungene fungerer greit så kan du gjøre det. åå...jeg er litt misunnelig. Jeg vil også hjem. Har bodd vest i Norge i 27 år. Jeg er gift da, og har også store barn, men de er hjemmeboende. Det kan være at vi tar oss et år nordpå, bare for å prøve/pusse opp familiehus når de har flyttet ut. Jeg gleder meg til verden er min igjen. Anonymkode: 89b05...dad
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 Jeg har flyttet fra nord til sør, og tilbake til nord igjen. Voksne barn flytter ofte på seg. Så det kommer jo litt an på hvor i nord du vil flytte. Oslo - Bardufoss tar en time og 40 min med fly, tre daglige avganger. Ikke noe avstand å snakke om 😃. Har du grei økonomi sånn at du kan fly noen ganger i året? Har barna dine en god forbindelse til stedet i nord? Tror du de gjerne kommer på besøk i langhelger og ferier? Anonymkode: c835c...e1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå