AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Har inntrykk av at "alle" begynner på hormoner så snart de kommer i overgangsalderen, og de føler seg som regel som seg selv igjen med en gang. Men hva med oss som er sensitive for hormoner, de leser vi lite om både her på Kg og ellers på nettet. Anonymkode: 6c3e1...6ee
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Jeg får sterke skjelvinger i hele kroppen, kjennes ut som hjertet skal hoppe ut av brystet. Kaldsvetting. Lenge siden jeg har prøvd hormonpreparat, så husker ikke. Men jeg vet at jeg aldri under noen omstendigheter skal ta hormoner igjen. Kosthold og vitaminer er et bedre valg, dette er faktisk undervurdert for balansering av hormoner. Anonymkode: 1aa1c...ca8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg får sterke skjelvinger i hele kroppen, kjennes ut som hjertet skal hoppe ut av brystet. Kaldsvetting. Lenge siden jeg har prøvd hormonpreparat, så husker ikke. Men jeg vet at jeg aldri under noen omstendigheter skal ta hormoner igjen. Kosthold og vitaminer er et bedre valg, dette er faktisk undervurdert for balansering av hormoner. Anonymkode: 1aa1c...ca8 Jeg får ilinger i leggene, hodepine, litt kvalme, susete i hodet og smerter i brystet+hjertebank Ts Anonymkode: 6c3e1...6ee
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Prøvde vanlige p-piller en gang, jeg ble regelrett og en bitch. Humørsvingninger som var ubeskrivelige. Anonymkode: 9a2c3...430
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Jeg blir veldig påvirket psykisk av alle typer hormoner. Hele kroppen er også i ubalanse, jeg får mye spotblødninger, veldig uren hud og sexlysten forsvinner helt. Satte inn Mirena hormonspiral etter første fødsel, blir enda skremt når jeg tenker tilbake på det året jeg hadde den i. Jeg var så langt nede psykisk at jeg fikk selvmordstanker. Hodet fungerte ikke, jeg så ikke glede i noen ting og ble sint bare mannen min så feil på meg. Tok meg lang tid å forstå at det faktisk var hormonspiralen som tullet, men kort tid etter jeg fjernet den var de vonde tankene borte. Aldri et hormonpreparat i min kropp igjen! Anonymkode: 66b2d...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #6 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 12.41): Har inntrykk av at "alle" begynner på hormoner så snart de kommer i overgangsalderen, og de føler seg som regel som seg selv igjen med en gang. Men hva med oss som er sensitive for hormoner, de leser vi lite om både her på Kg og ellers på nettet. Anonymkode: 6c3e1...6ee Hva lurer du på? Jeg reagerer med alt fra hoste til anafylaksi Anonymkode: 09b24...e62
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #7 Skrevet 31. august 2023 Jeg tør ikke tenke tanken på overgangsalder og hormoner.. Jeg har forsøkt hormonell prevensjon gjentatte ganger, men det fungerer absolutt ikke. Blødningene blir helt ute av kontroll, følelsene svinger i alle retninger og jeg har det rett og slett jævlig! Og det har alle rundt meg også.. og sex er helt uinteressant. Uten hormonell prevensjon så er jeg jevn i humøret, blødningene følger fast syklus og livet er sååå nye bedre! Og jeg har lyst på sex. Anonymkode: 68f70...b9b
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #8 Skrevet 31. august 2023 Tror ikke det finnes en eneste ting jeg ikke har prøvd nå, og absolutt alt gir meg migrene 🙁 Anonymkode: a30f8...b72
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #9 Skrevet 31. august 2023 Jeg får syrerefluks av progesteron, og overaktiv produksjon av melkesyrebakterier (cytolytisk vaginose, et sant mareritt) av østrogen. Pluss depresjon. Anonymkode: 8b740...986 1
Hoppfallera Skrevet 31. august 2023 #10 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tør ikke tenke tanken på overgangsalder og hormoner.. Jeg har forsøkt hormonell prevensjon gjentatte ganger, men det fungerer absolutt ikke. Blødningene blir helt ute av kontroll, følelsene svinger i alle retninger og jeg har det rett og slett jævlig! Og det har alle rundt meg også.. og sex er helt uinteressant. Uten hormonell prevensjon så er jeg jevn i humøret, blødningene følger fast syklus og livet er sååå nye bedre! Og jeg har lyst på sex. Anonymkode: 68f70...b9b Samme her. Har holdt meg unna all prevensjon med hormoner. Frem til jeg ble 45.. , kom i perimenopausen, og ble en deprimert, sint bitch av kroppens hormonsvingninger. Legen satte meg på p-pillen Slinda, og nå er jeg nesten meg selv igjen.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #11 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 12.41): Har inntrykk av at "alle" begynner på hormoner så snart de kommer i overgangsalderen, og de føler seg som regel som seg selv igjen med en gang. Men hva med oss som er sensitive for hormoner, de leser vi lite om både her på Kg og ellers på nettet. Anonymkode: 6c3e1...6ee Ble et hormontroll og veldig hormonell og ubalansert i humør. Masse rot med menstruasjonen. Ble helt koko. Anonymkode: 750b1...6ee
AnonymBruker Skrevet 31. august 2023 #12 Skrevet 31. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror ikke det finnes en eneste ting jeg ikke har prøvd nå, og absolutt alt gir meg migrene 🙁 Anonymkode: a30f8...b72 Hva med kondomer? Anonymkode: 750b1...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå