Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre nå?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det gjelder en gutt på jobben som jeg har vært veldig avstandsforelsket i lenge. .. :rodme:

Vi har snakket litt sammen (som alle kollegaer gjør), men i helgen da vi jobbet begge to, ble samtalen litt annerledes enn den pleier;

Vi ble sittende mer eller mindre alene i noen timer, og det var kjemptrivelig. Samtalen gikk lett, og stemningen var god. :) Det har lenge "vært noe" liksom, uten at jeg har kunnet sette fingeren på hva - hvis dere skjønner. Derfor tenkte jeg at jeg skulle ta motet til meg...

Jeg fortalte ham rett ut hva jeg synes om han (at jeg liker ham veldig godt, synes han er kjekk osv..) Jeg sa det på en pen og rolig måte.

Han ble helt stille, så ned i gulvet, smilte, og begynte å rødme litt. :oops: Sa det var veldig hyggelig, og at jeg var ei koselig og trivelig jente jeg også. Jeg var en av de første han hadde lagt merke til og husket navnet på da han begynte, sa han. :D

Videre fortalte han at han hadde flyttet fra hjemstedet sitt og til Oslo uten å kjenne noen her i byen. Han har fått en del venner her nå, men er ikke med på så mye sosialt med jobben etter arbeidstid. Han fortalte også at han nå har vært singel i et par år etter et lengre forhold/samboerskap. I månedene etter bruddet klarte han å få en sønn (som nå er 11 mnd, og var et "uhell" som følge av kjærlighetssorg...) Denne sønnen prøver han å ha litt kontakt med, men han bor et lite stykke unna.

Videre fortalte han at han ikke var helt "klar" for noe nytt ennå, da det var så mye som ikke var falt på plass i livet hans. Han tenker fortsatt på "det han hadde", sa han, og jeg fikk inntrykk av at han fremdeles er litt lei seg pga det forrige forholdet, så jeg spurte ikke noe mer om det. :cry:

Videre fortsatte vi å prate om litt forskjellig, og jeg sa at han kunne jo ha meg i "bakhodet", og det ville han ha, sa han.

Det var jeg som avsluttet hele samtalen vår.

Vi jobber ikke sammen hver dag, da vi har forskjellig turnus. Neste gang jeg ser ham er ute i uken en gang. :D Og da kommer spørsmålet mitt;

Hva bør jeg gjøre overfor ham nå?

Jeg kommer selvfølgelig til å hilse på ham, som jeg alltid gjør.

Men bør jeg la ham være i fred utover det, til han evt (forhåpentligvis) selv tar initiativ? Eller skal jeg spørre om han vil være med ut og finne på noe, siden han har de fleste vennene på hjemstedet sitt?

Jeg vil ikke være påtrengende og "skremme" ham bort fra meg. :o

Tror dere han er litt interessert, eller sa han alt dette med at ting ikke var på plass/at han ikke var klar osv "for å ro seg unna"?

Jeg synes han var overraskende åpen og ærlig mot meg.

Denne samtalen hadde vi på lørdag, og vi har ikke sett hverandre siden (han har hatt fri). Jeg har ikke hørt noe fra ham, og vil ikke ta kontakt med ham før jeg ser ham på jobben.

Men hva gjør jeg fremover?

Benedicte, 24 år :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, ikke for å ta motet i fra deg, MEN når noen sier "at man ikke er klar", så tror jeg at dette er en måte å si fint i fra om at "....jeg egentlig ikke er interessert". Håper jeg tar feil, men i alle de andre tilfellene jeg har hørt om dette, så har det vært tilfelle. Håper for din del at det ikke er tilfelle denne gangen, men det kan være fint å ha et slikt perspetiv på saken også.

:oops: Har selv tatt slike forklaringer til gutter, som jeg ikke hadde lyst å såre :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Han sa til meg at han hadde lovet seg selv at han ikke skulle "hoppe inn" i et nytt forhold sånn uten videre, pga erfaringene fra det forrige. Han hadde ønsket å være singel en periode for å tenke litt igjennom livet sitt - og forsøke "å finne seg selv".

Neste gang ville han dessuten være helt sikker før han gjorde noe, sa han....

Er det med "ikke å være klar" kun negativt ment, eller?

Hva med alt det andre han sa, da? Han var vel ikke så åpen og ærlig mot meg hvis ikke.....

Huff, nå begynner jeg å analysere alt mulig. Typisk oss jenter!

Men, hulk, ikke knus forhåpningene mine helt da... :cry: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry :oops: , ønsker ikke å knuse dine forhåpninger. Han kan selvsagt være interesset. Hvis han er det, så synes jeg du skal gi han tid. Men det er ikke sikkret at dette rådet er det beste. Det er sikkert noen her som vil si til deg: "stå på og gå inn for å fakke han".

Vi har alle våre metoder. Jeg synes du skal stole på deg selv. Synes du var tøff som sa i fra til han. Nå er du så heldig at du jobber sammen med han og får se han oftere enn andre som er i samme sitasjon. Vær hyggelig og snakk videre med han, kanskje han må lære deg å kjenne litt. Hvis han er blitt fryktelig såret, vil han nok være 100 % sikker (noe man selvsagt ikke kan være) på at du er den rette. Lykke til og fortell hvordan det går videre med dere. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fikk inntrykk av at han var blitt fryktelig såret og at han er en seriøs gutt med mange og dype følelser. Men jeg ville jo ikke grave for mye i det, stakkars :(

Hvordan finner jeg ut om han er interessert i meg?

Jeg vil jo ikke være innpåsliten! Jeg vil heller ikke skremme ham bort fra meg. Tvert i mot så ønsker jeg å være der for ham og at vi kan bli bedre kjent. Men hvordan i all verden gjør jeg det??

Er det masete å be ham ut, bare oss to altså? Han kan jo misforstå, og tro at jeg er ute etter å kaste meg over ham med en gang...

Jeg ønsker å gi ham tid, selvfølgelig. Det er jo det han har bedt om selv. Men det er mulig at vi må flytte på oss i januar i forbindelse med jobben, og da vet jeg ikke hvor vi havner i forhold til hverandre. Så det er ikke all verdens tid jeg har heller....

Hva med å sende en sms, eller maser jeg da?

Klarer nesten ikke å vente til neste gang jeg ser ham...

Benedicte :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir deg selv svaret hvis du leser igjennom det siste innlegget ditt. Gutten har bedt om å få litt tid og da må du gi han det. Jeg synes du skal slappe av litt og avvent situasjonen - hvis han er interessert tar han nok kontakt med deg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Huff, det er så lett å si...

Hva om han ikke tar kontakt?

Er han ikke interessert da, eller bare sjenert?

Er det dumt av meg å sende ham en sms (har ikke sett ham siden vi snakket sammen), eller bør jeg vente til vi sees neste gang med å ta kontakt?

Jeg er virkelig fortapt i denne gutten...

Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...