Gå til innhold

Tåler ikke stress like godt lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i en stressende jobb i helsevesenet i over ti år, samt jeg har to barn som skal følges opp med lekser og fritidsaktiviteter. Liker å ha mange baller i luften, men jeg merker når jeg har blitt eldre at jeg ikke håndterer stress så godt lenger. Jeg opplever å miste hukommelsen og kan bli både frustrert og apatisk. 

Føler ikke jeg he kontroll i mitt eget liv lenger. Hvilke grep kan jeg ta?

Anonymkode: b3a00...337

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det åpenbare er vel å redusere antall baller i luften slik at du får redusert stressnivået?

Anonymkode: 18afe...489

• Nyttig 1
Skrevet

Samme her. Jeg ble utbrent til slutt. Jeg som hadde stålkontroll på alt. Husket alt. Plutselig så klarte jeg ikke å huske noe. Korttidshukommelsen var borte. Veldig skremmende. Nå så prøver jeg å ta vare på meg selv først. Så familien as etterpå. 

Anonymkode: 44af4...b5a

Skrevet

Er du sammen med barnefar, så må han ta sin del i hjem og med barn!

Stress ned og sett hvile på timeplanen! Det er sikkert mye på todo-listen som kan strykes eller delegeres vekk!

Anonymkode: 335fa...7d6

Skrevet

Kan du redusere mengden stress? Ta litt mindre ansvar på jobb og hjemme? Har du en partner som kan hjelpe til mer, f.eks ta ansvaret for en av fritidsaktivitetene?

Jeg hadde det som deg i fjor, da hadde jeg ekstra ansvar på jobb, pluss at jeg ble manisk opptatt av å huske alt på hjemmebane. Jeg har jobbet med å senke kravene litt, og ikke kjefte på meg selv om ikke alt blir 100 prosent. Det nytter ikke å huske alt, klarer stort sett det viktigste.

Anonymkode: 01819...de1

Skrevet

Stressmestring, kanskje kognitiv terapi. Prioriter deg selv og dine behov i større grad enn du gjør i dag. Si nei oftere, glem dårlig samvittighet og legg lista lavere.

Ingen kan tåle uendelig med stress. Det kan gå bra lenge, men begeret blir fullt og det vil til slutt renne over. 

Anonymkode: 29305...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...