Gå til innhold

Spiste en hel stratosbar og nå har jeg dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på butikken i går, når jeg skulle betale så tok jeg bare en stratosbar og la på båndet, den lå der å fristet meg😂😂

jeg liker egentlig ikke sjokolade så godt, er kanskje 2 eller 3 år siden jeg spiste sjokolade sist. Problemet var når jeg kom hjem spiste jeg 2 skiver med smør, skinke og majones etterpå spiste jeg hele baren med Stratos. Jeg prøver å slanke meg litt men føler at hele slankinga røyk i går. Spiser til vanlig kun middag og da spiser jeg ofte en halv potet eller ei ss kokt ris og ei fiskekake, kjøttkake eller det jeg måtte ha til middag. Som tørstedrikk bruker jeg kun cola for er ikke så glad i vann så drikker iallefall 3 liter cola i uka om ikke 4 liter, men tror ikke det er så mye, blir kanskje ett glass på kvelden. I helgene kjøper jeg nesten fast 3 bokser øl og en pose potetgull som jeg spiser og drikker gjennom helgen. I dag går jeg rundt å føler meg oppblåst og uvel, å har sykt dårlig samvittighet for alt jeg puttet i meg i går og føler at hele slankinga går rett i vasken nå. Har mest bare lyst å gi opp å bare spise

Anonymkode: c57f7...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har større problemer enn den sjokoladen.

Anonymkode: e13b0...698

• Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet

Er ikke rart du blir fysen på godteri og potetgull hvis du bare spiser en spiseskje ris eller en halv potet og en fiskekake til middag. Du må begynne å spise ordentlig mettende posjoner, spis en god middag med masse protein og fett så holder du søtsuget unna resten av kvelden

Anonymkode: 8ec0d...1d7

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Den stratosen er jo ikke noe mer usunn enn den posen med potetgull og tre øl.

Anonymkode: 5a018...933

• Liker 3
Skrevet

Spis MER av det gode. Høres ut som du sulter deg selv? Hvor mange sunne kalorier spiser du i løpet av en dag/uke? 2000 kcal i sunn mat metter mye mer enn 2000 kcal i usunn mat.

Spis mer MAT så slipper du å gå på en smell. Kalorier er ikke farlig.

Anonymkode: 113c3...b79

• Liker 3
Skrevet

Å herre............

Ja nå er det bare å gi faen i slanking, for den ødela du skikkelig med å spise sjokolade ass... la festen begynne!!!! 

Anonymkode: 89668...473

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke Stratosen som er problemet her. Du spiser jevnt over alt for lite mat og da er det ikke rart at du går på en smell. Selv om man slanker seg så er det ikke krise og spise en sjokolade innimellom. Dersom man blir for rigid på slankekuren så ender man på sånne smeller. Begynn å spis skikkelig mat, kutt ned på colaen og kos deg med en Stratos og en pose potetgull innimellom.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du spiser for lite til middag og hadde lavt blodsukker derfor tok du sjokoladen, eller så var det fordi du er lei din egen mat og trengte noe som smakte godt.

Du må spise mer proteiner og fett som holder deg mett.

Jeg hadde ikke klart meg på så lite mat hvis jeg skulle slanke meg.

Anonymkode: 6d8f7...47f

• Liker 1
Skrevet

Enig med de andre, men vil legge til at hvis du kun drikker cola som tørstedrikk, og det går typ 4 liter i uka, så drikker du alvorlig lite... Man skal ha 1,6 liter om dagen, minst, og da helst ikke cola. 

Anonymkode: a8917...4c7

• Liker 4
Skrevet

"Er ikke så glad i vann"...

Synd vi har nedlagt de relevante institusjoner. 

Anonymkode: a64a7...36b

• Liker 3
Skrevet

Gjort er gjort og spist er spist. Ikke det som skjer en sjelden gang som ødelegger vektnedgangen. Bare å komme seg på hesten, eller gi opp for den del. Valget er ditt. 

Men kroppen din trenger vann, og mer væske hvis du skal ned i vekt. 

Anonymkode: 3a102...f87

• Liker 1
Skrevet

Skal du ned i vekt, er det bare å beine to timer i syv dager, da misser du 15 kg. Det er ikke noe problem. Men er du dame og vil beholde former, er det lurt å ta det litt mer sakte.

Bare nyt sjokoladen, jeg har også som mål å slutte med dem, men jeg er opptatt av å spise dem med vanlig samvittighet når jeg først gjør det! 

Skrevet
Hoia skrev (36 minutter siden):

Men er du dame og vil beholde former, er det lurt å ta det litt mer sakte.

Mener du at menn ofte slanker bort former ? Holder dere noe hemmelig for oss? Ååh, nå vil jeg se gutteformer!!

Anonymkode: 06711...eab

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var på butikken i går, når jeg skulle betale så tok jeg bare en stratosbar og la på båndet, den lå der å fristet meg😂😂

jeg liker egentlig ikke sjokolade så godt, er kanskje 2 eller 3 år siden jeg spiste sjokolade sist. Problemet var når jeg kom hjem spiste jeg 2 skiver med smør, skinke og majones etterpå spiste jeg hele baren med Stratos. Jeg prøver å slanke meg litt men føler at hele slankinga røyk i går. Spiser til vanlig kun middag og da spiser jeg ofte en halv potet eller ei ss kokt ris og ei fiskekake, kjøttkake eller det jeg måtte ha til middag. Som tørstedrikk bruker jeg kun cola for er ikke så glad i vann så drikker iallefall 3 liter cola i uka om ikke 4 liter, men tror ikke det er så mye, blir kanskje ett glass på kvelden. I helgene kjøper jeg nesten fast 3 bokser øl og en pose potetgull som jeg spiser og drikker gjennom helgen. I dag går jeg rundt å føler meg oppblåst og uvel, å har sykt dårlig samvittighet for alt jeg puttet i meg i går og føler at hele slankinga går rett i vasken nå. Har mest bare lyst å gi opp å bare spise

Anonymkode: c57f7...be4

Høres ut som du har en spiseforstyrrelse. Du har satt deg selv på en ekstrem sultediett, og for nervesammenbrudd om du spiser litt mer. Du er alvorlig syk og burde oppsøke psykiatrisk hjelp + ernæringsfysiolog snarest.

• Liker 3
Skrevet

Nok et helt åpenbart trolleinnlegg men folk skal på død og liv svare som om dette er seriøst. Why? La det forbigå i stillhet. 

Anonymkode: 93e7b...8cb

Skrevet
Hoia skrev (2 timer siden):

Skal du ned i vekt, er det bare å beine to timer i syv dager, da misser du 15 kg. Det er ikke noe problem. Men er du dame og vil beholde former, er det lurt å ta det litt mer sakte.

Bare nyt sjokoladen, jeg har også som mål å slutte med dem, men jeg er opptatt av å spise dem med vanlig samvittighet når jeg først gjør det! 

Beine...?

Anonymkode: f596d...9bd

• Liker 1
Skrevet

Gjør noen pushups, da

Anonymkode: f1e55...b42

Skrevet

1. Middagsmengden du beskriver er helt latterlig, ingen voksne mennesker kan leve slik. Du burde hatt minst 2 poteter og 2 fiskekaker selv om du prøver å gå ned i vekt. Og hvor er grønnsakene? Du skulle hatt en halv middagstallerken full av grønnsaker.

2. Det er ikke noen krise å spise en sjokolade. Hvorfor gir det deg dårlig samvittighet?

3. Cola som tørstedrikk er en dårlig idé. Det inneholder masse sukker og koffein som vil gjøre deg sugen, gi deg humørsvingninger og uro og ødelegge tennene. Å like vann er en vanesak. Ha vann i en mugge eller flaske i kjøleskapet så det er ordentlig kaldt og godt når du skal drikke det.

Anonymkode: 684df...bd5

• Liker 3
Skrevet

Og angående og ikke «være glad i vann», jeg var heller ikke glad i vann i mange år. Drakk nesten bare saft eller brus av noe slag. Så tok jeg meg alvorlig sammen og hadde en imsedalflaske i veska istede for en Fanta, og etter å ha vent meg til det så drikker jeg nå nesten bare vann! Og jeg foretrekker vann ovenfor alt annet (bortsett fra Solbærsaft, det kunne jeg levd på 😅)! Drikker nå maks et glass brus i uken, og det er mest av gammel vane fordi det er «lørdagskos». Så det er fult mulig å lære seg å like vann :)

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Med vennlig hilsen Christina82, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...