Gå til innhold

Sex og antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på zoloft/sertralin i 1,5 år. Har ingen sexlyst dessverre (pga medisinen tror jeg)  å dette går en del utover parforholdet. Men det er lite aktuelt å slutte da medisinen fungerer så bra. Har hatt problemer med mye angst å nå klarer jeg endelig å mestre hverdagen å kommer meg på jobb. Noen som har samme erfaring? Evt byttet medisin? Ønsker sårt tips.

Anonymkode: 5eb36...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med legen?

Det er kun legen du skal snakke med evt bytte av medisin. 

Anonymkode: c7f0b...1f5

Skrevet

Google problemet, og du skjønner at det er veldig vanlig. Du kan sikkert be om å få prøve ut andre typer, men zoloft er en type ssri, som det aller meste ellers. Jeg regner med at du ble opplyst om mulige bivirkninger hos legen, og også faren for at du kanskje aldri får igjen lysten din? 

Anonymkode: f0f8f...37f

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Google problemet, og du skjønner at det er veldig vanlig. Du kan sikkert be om å få prøve ut andre typer, men zoloft er en type ssri, som det aller meste ellers. Jeg regner med at du ble opplyst om mulige bivirkninger hos legen, og også faren for at du kanskje aldri får igjen lysten din? 

Anonymkode: f0f8f...37f

Takk for svar. Ble bare opplyst om at jeg kunne få forverret/økt angst de første ukene, noe jeg fikk. Fikk aldri beskjed om nedsatt sexlyst, dessverre. Derfor jeg tenkte å spørre om erfaringer her. Hadde legen nevnt det så tror jeg kanskje at jeg hadde spurt da om evt noe annet. Merker dette går veldig utover samlivet.

Anonymkode: 5eb36...01d

Skrevet

Mannen brukte dette en periode i starten av forholdet vårt, for mange mange år siden. Veldig negativt for sexlivet. Spesielt var det vanskelig å oppnå klimaks. Men det ble normalt igjen da han sluttet. 

Anonymkode: 6422e...927

Skrevet

Beste tipset jeg kan gi er å av og til prøve å ha sex, selv om lysten ikke er den store på forhånd. Snakker av egen erfaring. Jeg gikk på cipralex og opplevde også å miste lysten lenge. Men bestemte meg for å prøve å ha sex for å se om lysten kunne komme etterhvert under akten. Vi tok oss god tid og brukte ekstra tid på det vi visste jeg egentlig liker, og ja det føltes jo deilig, men det var ikke helt det samme som før, når lysten var der på forhånd. Men det ble bedre etterhvert, lysten og lengselen etter sex begynte å komme smått tilbake etterhvert.  Prøv å ikke tenk så mye rundt det, men la det komme naturlig, men skjønner det ikke er så lett når lysten ikke er der. Håper det kan fungere for deg også. God bedring, og lykke til.

Anonymkode: 112c3...4bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...