AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Vi har per nå 2 barn, og skulle i sommer egentlig fått nummer tre, men mistet barnet da vi var nesten halvveis i svangerskapet. Vi har tre soverom her vi bor i dag, og planen var at de to yngste skulle dele rom. Det ville vært 2,5 år i mellom de to. Jeg har enda ikke klart å bli gravid, og vet jo ikke helt når eller om det vil skje. Men det blir i hvert fall minst 3,5 år aldersforskjell mellom de to yngste hvis vi får en til. Jeg ser for meg at 4 års aldersforskjell kanskje kan fungere mtp å dele rom, men at noe mer enn det blir problematisk. Vil gjerne høre erfaringer fra dere som har barn som deler rom, eller dere som delte rom med søsken da dere var barn. Den foreløpige planen er at de skal dele rom fram til eldste av dem er rundt 10-11 år. Vi har for øvrig grei plass ellers, med stor stue, stort kjøkken og spisestue, liten hage, men ikke noen loftstue eller kjellerstue. Anonymkode: 65e9f...3a2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Rommet de evt. ville delt er forresten nokså stort, 18 kvm. Så det er god plass der, men det er jo begrenset med privatliv man får når man deler uansett. Det er dessverre ikke mulig å dele rommet i to da det ene ville blitt uten vindu. Anonymkode: 65e9f...3a2
Kjetil E Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har per nå 2 barn, og skulle i sommer egentlig fått nummer tre, men mistet barnet da vi var nesten halvveis i svangerskapet. Vi har tre soverom her vi bor i dag, og planen var at de to yngste skulle dele rom. Det ville vært 2,5 år i mellom de to. Jeg har enda ikke klart å bli gravid, og vet jo ikke helt når eller omvil v det vil skje. Men det blir i hvert fall minst 3,5 år aldersforskjell mellom de to yngste hvis vi får en til. Jeg ser for meg at 4 års aldersforskjell kanskje kan fungere mtp å dele rom, men at noe mer enn det blir problematisk. Vil gjerne høre erfaringer fra dere som har barn som deler rom, eller dere som delte rom med søsken da dere var barn. Den foreløpige planen er at de skal dele rom fram til eldste av dem er rundt 10-11 år. Vi har for øvrig grei plass ellers, med stor stue, stort kjøkken og spisestue, liten hage, men ikke noen loftstue eller kjellerstue. Anonymkode: 65e9f...3a2 Hvis ikke alle 3 vil være av samme kjønn, er det kanskje best at de 2 av samme kjønn deler rom. Kanskje ikke så viktig de første årene. Men vil tro det kan bli viktig etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Delte rom med min søster hele min oppvekst i en blokkleilighet. Jeg er født i 82 og hun i 77. Vi bærer preg av det idag og har ikke så godt forhold. Det var til tider veldig turbulent og mye krangling. Ville aldri utsatt mine barn for dette!! Anonymkode: 2d7b1...042
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Kjetil E skrev (5 minutter siden): Hvis ikke alle 3 vil være av samme kjønn, er det kanskje best at de 2 av samme kjønn deler rom. Kanskje ikke så viktig de første årene. Men vil tro det kan bli viktig etterhvert. Kan dere ikke sette inn et vindu og en dør? Vi har 4 soverom og 5 barn; jente 3 og gutt 7 deler soverom gutt 9 har eget rom jente 13 og jente 15 deler stort soverom på 15 kvm. tidligere delte guttene rom, men ble en del krangling. En liten periode delte de 3 yngste det største rommet også mens de 2 eldste hadde hvert sitt. Men den løsningen vi har nå funker best hittil. Nå har vi kjøpt nytt hus så alle får hvert sitt rom. Anonymkode: f856f...c7d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Kjetil E skrev (31 minutter siden): Hvis ikke alle 3 vil være av samme kjønn, er det kanskje best at de 2 av samme kjønn deler rom. Kanskje ikke så viktig de første årene. Men vil tro det kan bli viktig etterhvert. Takk for innspill! De to vi har er av samme kjønn, men med altfor stor aldersforskjell til at deling fungerer. Eldste nærmer seg tenårene, og har behov for privatliv. Så at de to deler rom er dessverre uaktuelt. Anonymkode: 65e9f...3a2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Delte rom med min søster hele min oppvekst i en blokkleilighet. Jeg er født i 82 og hun i 77. Vi bærer preg av det idag og har ikke så godt forhold. Det var til tider veldig turbulent og mye krangling. Ville aldri utsatt mine barn for dette!! Anonymkode: 2d7b1...042 Takk for innspill! Dette høres jo absolutt ikke bra ut... Tror du kanskje det ble for stor aldersforskjell, eller er det mer deres kræsjende personligheter som gjorde det vanskelig? Kanskje en kombinasjon? Anonymkode: 65e9f...3a2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan dere ikke sette inn et vindu og en dør? Vi har 4 soverom og 5 barn; jente 3 og gutt 7 deler soverom gutt 9 har eget rom jente 13 og jente 15 deler stort soverom på 15 kvm. tidligere delte guttene rom, men ble en del krangling. En liten periode delte de 3 yngste det største rommet også mens de 2 eldste hadde hvert sitt. Men den løsningen vi har nå funker best hittil. Nå har vi kjøpt nytt hus så alle får hvert sitt rom. Anonymkode: f856f...c7d Skulle veldig gjerne satt inn dør og et vindu, men det er dessverre ikke en mulighet. Eller vi kunne jo alltids delt rommet med en lettvegg og dør, men da blir altså det ene rommet uten vindu. Interessant at løsningen dere har nå fungerer best til tross for større aldersforskjell mellom barna og ulikt kjønn (sammenlignet med løsningen hvor begge guttene delte rom). Anonymkode: 65e9f...3a2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 Har akkurat 4 år mellom to av mine, de delte rom fram til de var 2 og 6. Det gikk så som så, men det hadde ikke gått stort lenger. Men aller helst skulle jeg unngått de årene også, da det var mye frustrasjon. Anonymkode: e4ccc...69a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 Jeg måtte dele med min lillesøster noen år i barndommen, det var 6 år imellom oss. Det var absolutt ikke optimalt, men alt går. Vi hadde ikke flere rom enn ett, og min mor sov på stuen. Anonymkode: 7c608...5a7
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 Det at hvert barn skal ha sitt eget soverom er jo forholdsvis nytt. Barn har delt rom med søsken i mange tiår og det er ikke noe man tar skade av. Dere har jo uansett bare tre soverom og man kan ikke på magisk vis lage et nytt så sånn er det bare og det kommer til å gå helt fint. Våre delte rom i mange år før de fikk hvert sitt, null problem. Det er luksus å ha eget rom, ikke en nødvendighet. Anonymkode: 17384...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #12 Skrevet 29. august 2023 Min bror og jeg har alltid delt rom, vi elsket det , og har verdens beste forhold den dag idag. Føler meg nærmere han enn mannen min faktisk Anonymkode: 9458a...0e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå