AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Hs sier baby skal ha 4 måltider. Han får frokost, lunsj, mellommåltid og middag. Tidligere ga vi også kveldsgrøt, men etter at jeg begynte å jobbe synes jeg det er så vanskelig å få til middag tidlig nok til at han har plass i magen til grøten. Middag kl 16:30 og kveldsmat kl 18:00, det er jo bare en times tid fra vi avslutter middag til kveldsmat tilbys. Som regel spiser han bare en banan før natta. Hvordan gjør dere andre det? Anonymkode: 55713...ca1
Bruspulver Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Gir bare middag før mini legger seg. Men her rekker vi sjelden å ha middagen klar til 16:30 nå som han er begynt i bhg og vi begge er i jobb igjen. Ammer før han legger seg.
Gjest EmKay Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Her også blir det ofte bare middag mellom barnehage og legging. Det kommer an på når vi klarer å ha middagen klar. Om den er litt sein hender det hun får litt snacks, som frukt, grønnsaker, cheerios, osv med en gang vi kommer hjem. Vår har vært småspist hele veien, og har sjelden hatt lyst på noe særlig mat. Nå er hun snart 2,5 år og vil som regel fortsatt kun ha middag mellom bhg og legging.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Med vår eldste var det middag rundt 16:30, og kvelds rundt 18. Han spiste som regel ganske godt til kveldsen også. Med minstemann har vi kvelden litt seinere, Middag 16:30, og kvelds rundt 18:30. Han gomser som regel minst to skiver til kveldsmat. Det er jo bare å tilby, og så spiser han det han vil? Det gjør jo ikke noe om han bare spiser en banan. Drit litt i hva hs sier... Gå etter hva som passer for DITT barn, ikke et skjema og hs sine retningslinjer. Legger barnet fint på seg? Da får det den maten det trenger. Anonymkode: d4a3c...229 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Vi rakk ofte bare 3 måltider på den alderen. Men jeg ammet jo i tillegg minst 2 ganger om dagen + noen ganger om natten fremdeles da, det er jo et slags måltid tenker jeg Tror ikke det er krise om du ikke rekker akkurat 4 hver dag altså! Nå som barnet er eldre og sover mindre på dagtid er det mer naturlig 4 måltider (frokost, lunch før dupp, ettermiddagsmat etter dupp, middag er det vanligste hos oss. Iblant en snack mellom måltidene.) Anonymkode: aff83...370
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Her har vi: Frokost: når baby står opp, rundt 7. Først ammer jeg litt, så får hun skyr/yoghurt og litt frukt. Lunsj: typisk brødmat og frukt. Får dette rundt 09:30-10, før første dupp. Middag: rester fra vår middag dagen før som vi moser sammen. Hun spiser middag rundt kl 14, mens vi spiser senere (etter hun har lagt seg). Kveldsmat: Nattgrøt. Får dette mellom 17:30-18, før natta. Pleier få frukt, bær, eller noe grønnsak (veldig typisk gulrot) tilbudt mellom middag og kvelds. Anonymkode: 3e518...08d
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Min begynte i barnehagen på den tiden. Hun var flaskebarn, og likte en flaske morgen og kveld enda. Startet morgenen med en flaske, så var det frokost, lunsj og fruktmåltid i barnehagen. Etter henting er klokken 16.20, så når middagen er spist opp så er det ikke tid for flere måltider. Vi gir en banan eller en brødskive hvis hun spiser lite middag. Så en flaske før sengen. Samme rutinen enda ved halvannet år, minus flasken på morgenen. Anonymkode: e77a1...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå