AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Hei! har hatt diare, eller, kanskje ikke helt diare, men veldig løs og hyppig avføring kombinert med en del vondt i magen (spes starten av dagen) i ca 2 uker. Er helt sikker på at dette er i forbindelse med oppstart på en medisin. Har helst ikke lyst til å slutte på medisinen. Føler ikke helt at dette er viktig nok å dra til legen med, men likevel lurer jeg litt på om jeg burde det om det ikke går seg til? Anonymkode: d96f3...13c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Står det i pakningsvedlegget at det er en av mulige bivirkninger? Det er jo ikke bra å gå med løs mage over lang tid. Jeg er ikke helt sikker, men det har vel bl.a. noe med næringsopptak osv. Kanskje du kan snakke med legen om at du har den bivirkningen og kanskje du kan få noe som gjør deg litt fastere? Anonymkode: 3097d...f57
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Lurt å ta sånne brusetabletter fra apoteket med elektrolytter. Og som kanskje i tillegg stopper diaré. Ville nok ringt legesenteret for å høre om det er vanlig pga medisin, og om det er mulig å få noe for det om det ikke snart går over! Anonymkode: 5612b...0ee
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Du behøver jo ikke be om akuttime for løs og hyppig avføring, men på en helt vanlig legetime synes jeg dette er en helt ok ting ta opp. Sikkert ikke spesielt farlig, men dumt å gå slik dersom det finnes noe som kan hjelpe. Anonymkode: c6ae0...729
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Drikk mye og ta imodium. Hvis dette er varig medisinering, så hør om du kan få det på blå resept. Inntil du får godkjent av helfo, så kan du spare på kvitteringene så du kan få refundert fra søketidspunktet. Men da må du få vanlig (hvit) resept. Du får ikke refundert kjøp som er kjøpt uten resept. Anonymkode: 24eeb...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå