Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før så var jeg sosial og hadde ikke noe problem med å snakke med andre eller finne samtaleemne. Men merker nå at jeg sliter med dette, akkurat som at jeg får helt jernteppe. Hodet blir helt blankt og sliter med å finne noe å snakke om.Hva skjer med meg? Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: cafb9...5dd

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt covid?

Anonymkode: 9b0a7...4c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hatt covid?

Ja har hatt covid, kan det være sammenheng? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hatt covid?

Kunne ha like gjerne vært vaksinen også. Aldri hatt covid, men tatt vaksinen 2 ganger, så kan nok gå begge veier. Jeg er også sliten og usosial slik som ts beskriver.

Anonymkode: 513a5...485

Skrevet

Person med autistiske trekk som har maskert tidligere i livet? 

Evt sliten introvert?

Eller at du makser ut kvoten på andre arenaer (mer krevende jobb eller familie) dvs endret total belastning i livet.

Anonymkode: 3e4b6...983

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ble plutselig sånn også, trodde jeg, men jeg har funnet ut at jeg har sosial angst. Men før var det ikke et problem, da jeg drakk alkohol. Har vært lite sosial tidligere uten alkohol har jeg funnet ut. Så nå som jeg ikke drikker noe alkohol vil jeg ikke se folk, og sliter med å vite hvordan jeg skal oppføre med og hva jeg skal si når jeg er ute blant folk. Jeg klarer å kommunisere med dama på butikken liksom men ikke så mye mer. Har ingen planer om å drikker mer alkolhol likevel, får leve her alene 🤣 (ler av meg selv)

Anonymkode: 41f7f...554

Skrevet

de symptomene var begynnelsen på at jeg mistet mange kontakter. Du trenger ikke å være autistisk selv om mange liker å trekke autist-kortet på den minste tegn til å være asosial.

Jeg er ikke autistisk, men har hatt ille sosial angst. God sosial i ungdommen og begynnelsen av 20 årene. Dette sklei vekk da jeg ble utbrent. Klarte ikke å lage mat til meg selv, klarte ikke å sove, klarte ikke å rydde/Vaske, klarte ikke å ivareta meg selv. Da var det kort vei til å miste sosial kontakt med venner. Er fortsatt ikke frisk i dag. I min bakgrunn er det både sosial angst, uforutsette hendelser i livet og i tilegg at jeg er fysisk syk som har ført til det. Hadde ikke energi til verken meg selv eller andre. Mitt råd til deg er å bare fortsette å prøve å være sosial. Er du sliten på andre arenaer så snakk med lege. Jeg lot det gå alt for lenge til det smalt. 

Anonymkode: 4f621...e98

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

de symptomene var begynnelsen på at jeg mistet mange kontakter. Du trenger ikke å være autistisk selv om mange liker å trekke autist-kortet på den minste tegn til å være asosial.

Jeg er ikke autistisk, men har hatt ille sosial angst. God sosial i ungdommen og begynnelsen av 20 årene. Dette sklei vekk da jeg ble utbrent. Klarte ikke å lage mat til meg selv, klarte ikke å sove, klarte ikke å rydde/Vaske, klarte ikke å ivareta meg selv. Da var det kort vei til å miste sosial kontakt med venner. Er fortsatt ikke frisk i dag. I min bakgrunn er det både sosial angst, uforutsette hendelser i livet og i tilegg at jeg er fysisk syk som har ført til det. Hadde ikke energi til verken meg selv eller andre. Mitt råd til deg er å bare fortsette å prøve å være sosial. Er du sliten på andre arenaer så snakk med lege. Jeg lot det gå alt for lenge til det smalt. 

Anonymkode: 4f621...e98

Ts her, har tatt meg sykemelding nå for jeg føler meg utbrent. Det må være årsaken til at jeg synes det er vanskelig å være sosial. Men merker også at etter at jeg tok covid vaksinen ( fikk bare 1 dose pga at jeg fikk allergisk reaksjon) så har ikke jeg vært meg selv. Greier ikke helt å sette ord på det, men føler meg annerledes både psykisk og fysisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ble plutselig sånn også, trodde jeg, men jeg har funnet ut at jeg har sosial angst. Men før var det ikke et problem, da jeg drakk alkohol. Har vært lite sosial tidligere uten alkohol har jeg funnet ut. Så nå som jeg ikke drikker noe alkohol vil jeg ikke se folk, og sliter med å vite hvordan jeg skal oppføre med og hva jeg skal si når jeg er ute blant folk. Jeg klarer å kommunisere med dama på butikken liksom men ikke så mye mer. Har ingen planer om å drikker mer alkolhol likevel, får leve her alene 🤣 (ler av meg selv)

LOL dette er mitt liv også😄Dvs sliter med fysisk sykdom som begrenser alle sosiale begivenheter, men ja har sosial angst. Synes selv jeg var supersosial som ung men det var jo mest paaartyyy🫣

Anonymkode: cfdf5...e7b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

LOL dette er mitt liv også😄Dvs sliter med fysisk sykdom som begrenser alle sosiale begivenheter, men ja har sosial angst. Synes selv jeg var supersosial som ung men det var jo mest paaartyyy🫣

Anonymkode: cfdf5...e7b

Oi oi.. jaaa. Da er vi flere, jeg har også fysisk sykdom som spesielt begrenser meg fra drive med tidligere hobbyer å, så er vel litt samla ting som kanskje har gjort det slik. Tror alltod jeg har slitt med sosial angst når jeg ser bakover men har vel blitt noe verre med årene😜

Skrevet

Jeg ble sånn etter ett år på antidepressiva, selv nå, snart 8 år etter at jeg sluttet.

Anonymkode: 05542...392

Gjest Refreng
Skrevet

Det er symptom på veldig mange sykdommer, både fysiske og psykiske. Så tror ikke vi kan hjelpe med så mye utifra så lite informasjon

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ts her, har tatt meg sykemelding nå for jeg føler meg utbrent. Det må være årsaken til at jeg synes det er vanskelig å være sosial. Men merker også at etter at jeg tok covid vaksinen ( fikk bare 1 dose pga at jeg fikk allergisk reaksjon) så har ikke jeg vært meg selv. Greier ikke helt å sette ord på det, men føler meg annerledes både psykisk og fysisk.

Jeg fikk hjernetåke og utmattelse av vaksinen. Begynner endelig å se bedring nå. 

Anonymkode: 0902c...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...