Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12 uker gravid, og i går etter sex blødde jeg kraftig! Hele papiret, altså hele lengden på papiret var fullt av blod ved 5 tørk før det ble mindre og mindre. Idag er det bare brune rester. Ble veldig engstelig 😞 Burde jeg kontakte legen? 

Anonymkode: 02b1c...35b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan høre om å få komme inn på en ultralyd? Hør med legen? Det kan være det at du har skjøre slimhinner som gjør at du blør også

Anonymkode: 34b37...70c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan høre om å få komme inn på en ultralyd? Hør med legen? Det kan være det at du har skjøre slimhinner som gjør at du blør også

Anonymkode: 34b37...70c

Legen min har ikke ultralydutstyr. Vet ikke om det er grunnlag for å henvises til sykehuset heller? 😞

Skrevet

Ingen andre som har opplevd dette? 

Skrevet

Hva vil du at vi skal skrive? Du vet selv hva dette kan bety. 

Du må snakke med legen din.  Gå eventuelt privat. 

Anonymkode: df27f...eb4

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig skal du i det minste ta kontakt med legen og få komme på ø-hjelp time..

Anonymkode: 5bdf6...0c5

• Hjerte 1
Skrevet

Du må selvsagt undersøkes når du er 12 uker gravid og opplever kraftig blødning! Kom deg til lege eller bare ring for kjapp henvisning! (Jeg opplevde noe av det samme, og gikk privat for å unngå all unødvendig venting.)

Anonymkode: ce68b...486

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva vil du at vi skal skrive? Du vet selv hva dette kan bety. 

Du må snakke med legen din.  Gå eventuelt privat. 

Anonymkode: df27f...eb4

For et ufyselig svar! Så uempatisk.

ts: Blødning etter sex kan bety at slimhinnene er skjøre og blør lett, vanlig hos noen under graviditeten. Jeg ville spurt om en ekstra ultralyd og forklart at du er bekymret. Burde gå greit.

Anonymkode: 31f10...672

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For et ufyselig svar! Så uempatisk.

ts: Blødning etter sex kan bety at slimhinnene er skjøre og blør lett, vanlig hos noen under graviditeten. Jeg ville spurt om en ekstra ultralyd og forklart at du er bekymret. Burde gå greit.

Opplevde blødningen som mye kraftigere enn skjøre slimhinner. Veldig guffent. Hater å være til unødig bry, men pga svaret ditt sendte jeg en forespørsel til legen min 😊 Tusen takk for hyggelig svar ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Opplevde blødningen som mye kraftigere enn skjøre slimhinner. Veldig guffent. Hater å være til unødig bry, men pga svaret ditt sendte jeg en forespørsel til legen min 😊 Tusen takk for hyggelig svar ❤️

Håper du får snarlig ultralyd. :) Har hørt om flere som har blødd i svangerskapet hvor det har gått helt fint! Kan jo dessverre også gå galt, men siden du allerede er i uke 12 håper jeg at det ikke er noe som er feil. ❤️ Er mest vanlig med SA før uke 12.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Legen min har ikke ultralydutstyr. Vet ikke om det er grunnlag for å henvises til sykehuset heller? 😞

TS, noen helsestasjoner har små UL-apparat (min har det). Ring og spør om din jordmor har tilgang til dette?

Anonymkode: 23cf9...fdf

Skrevet

Ville tatt en tidlig ultralyd. Forhåpentligvis er alt fint, men det er ikke noe godt å gå og bekymre seg. Om blødningen avtar relativt raskt ville jeg tatt det som et godt tegn. Har selv opplevd kraftig blødning etter sex da jeg var gravid, men det var riktignok så tidlig at det var før positiv test. Det var som en kraftig mens, men avtok gradvis over de 1-2 påfølgende dagene, da var det mest spotting. Konkluderte i hvert fall med skjøre slimhinner, og jeg hadde blødninger eller spotting etter nesten hvert eneste samleie første trimester. Alt var fint med barnet, og nå er han 1,5 år 😊 

Anonymkode: 4ac05...9e3

Skrevet

Opplevde akkurat det samme i uke 10. Kom masse blod og koagler. Trodde nesten jeg så fosteret nedi skåla, så ille var det. Var helt sikkert på at det hadde gått galt. Hadde tilfeldigvis tidlig ultralyd dagen etter. Alt var som det skulle være.  Babyen er nå straks 1 år.

Men det kan jo selvfølgelig gå andre veien og. Ville forsøkt å få henvisning til ultralyd.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har blødd varierende mengder i alle mine 3 svangerskap. 2 gikk helt fint (selv med stor blødning i uke 20), det siste mistet jeg i uke 12, men da hadde jeg blødd fra uke 7. 

Vil tro du kan slappe helt av, så lenge du ikke har magesmerter eller blør mer. Men få det sjekket, vet hvor tungt det er å ikke vite.

Anonymkode: 436df...0e1

• Hjerte 1
Skrevet
8 hours ago, myMa said:

Opplevde akkurat det samme i uke 10. Kom masse blod og koagler. Trodde nesten jeg så fosteret nedi skåla, så ille var det. Var helt sikkert på at det hadde gått galt. Hadde tilfeldigvis tidlig ultralyd dagen etter. Alt var som det skulle være.  Babyen er nå straks 1 år.

Men det kan jo selvfølgelig gå andre veien og. Ville forsøkt å få henvisning til ultralyd.

Kan hende du var gravid med tvillinger og mistet den andre. Jeg opplevde det samme og dagen etterpå så legen to fostersekker der det var kun rester igjen av det andre fosteret. Legen sa at det er veldig sjeldent man får fanget disse opp på ultralyd, så ofte tror man at det var bare en blødning. 

Anonymkode: a203b...138

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...