Gå til innhold

Brudebuketter

Fremhevede innlegg

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det kommer veldig an på auksjonsprisen på calla akkurat når du skal ha buketten... Av og til får vi de til 30 kr ut, andre ganger koster de nærmere 200. Kommer an på sesong, tilgang og etterspørsel. Skal du gifte deg i "bryllupssesongen" juni-august, så blir det DYRT.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jeg som betalte 300-350,-.. Jeg giftet meg i slutten av juli.. Tror det er mange blomsterhandlere som tar ALTFOR mye!! Bor du i nærheten av Mestergrønn ville jeg ringt og sjekket med de. De har veldig god kvalitet på sine blomster og prisen var det ikke noe å si på..

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet (endret)
Det var jeg som betalte 300-350,-.. Jeg giftet meg i slutten av juli.. Tror det er mange blomsterhandlere som tar ALTFOR mye!! Bor du i nærheten av Mestergrønn ville jeg ringt og sjekket med de. De har veldig god kvalitet på sine blomster og prisen var det ikke noe å si på..

Takk :)

Ja, det er veldig mange som tar veldig mye for blomstene, men det er som regel fordi de MÅ - skal jo ha til livets opphold de også ;) Når det er en stor kjede som Mester Grønn, så er det en del kostnader som deles på hele kjeden i stedet for at hver enkelt butikk må betale det selv - og da kan man kjøpe inn store partier og få en lavere pris. Dermed blir prisen også lavere ut til forbruker. Det kan absolutt lønne seg å ta en tur innom Mester Grønn.

Skal du ha noe litt avansert, så anbefaler jeg å gå til en butikk som har dekoratør. De er akkurat like dyktige som i andre blomsterbutikker, men som sagt så er varene hakket billigere som regel. (og kvaliteten er vanligvis MINST like bra som andre steder, heller bedre, siden vi er vår egen grossist, og ikke går gjennom 15 ledd før varene kommer i butikken. Det går rett fra gartner/auksjon til oss)

Endret av Bjørnsdatter
Skrevet
Ville bare si at jeg hadde akkurat slik bukett du nevner her. Helt enkel med 7-8 kalaer og litt grønne strå i. Bundet sammen med brett hvitt bånd. Kjempefin! Jeg kjøpte den hos Mestergrønn (de gjør vanligvis ikke brudebuketter, men denne var så enkel at de kunne gjøre det) og betalte kr 300-350,- (husker ikke helt, men ikke mer enn 350,- iallefall).

Hva slags størrelse var det på callaene da?

Det finnes sånne "knuslete" som ikke er så lange, men min kollega jeg snakket med i går mente at de gjør seg lite i en bukett + at man for prisen hun anslo vil få lange, pene blomster.

Ellers så er det jo slik Bjørsndatter sier, de er en kjede som kan presse prisene, små butikker har ikke den muligheten og blir lett skviset. Men jeg føler for å legge til at vår butikk er godt kjent i området og "skal du ha noe riktig vakkert går du til ......... Blomster" er noe mange sier ;)

Skrevet

Det er jeg som hadde buketten fra Mestergrønn... (bruker ikke å logge meg inn mer, for jeg vil ha et annet brukernavn.. - og da blir det gjest :) ).

Prøver å legge ved et bilde av den her.. Men jeg får det ikke til.. Hvordan?

Skrevet

Du må være supermedlem for å legge det inn direkte her, men du kan legge det inn i galleriet litt lenger opp på siden :)

Skrevet

Da tror jeg at jeg fikk det til. buketten min ligger nå på galleri.

Skrevet

Nå har jeg begge blomsterekspertene til ¨hjelpe meg jo :hoppe:

Jeg skal jo som dere kanskje vet gifte meg i New York. så det blir jo til at jeg kjøper buketten der. vet ikke hvem som er best å gå til da jeg,, men regner jo med at det er noen blomsterbutikker i den byen

Nydelig bukett brud i sommer. Noe sånt kan jeg tenke meg

Skrevet

Takk.. Likte også den enkle buketten veldig godt. Passet godt til min enkle kjole.

Visste ikke at du skulle gifte deg i USA. Da er det jo ikke så vesentlig hva slike buketter koster her ;) .

Håper du finner et bilde av en bukett du ønsker deg, som du kan ta med deg over.

Lykke til!

Skrevet

Nei. da er det jo ikke fult så vesentlig hva det egentlig koster her for en slik bukett... men det er jo greit å ha noe å gå etter,

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg syns det er sååå pent med slike enkle buketter med langstilkede blomster, gjerne cala, eller orkideer også for den saks skyld! Men hva gjør man med endene på stilkene om man lager buketten selv? For at blomstene ikke skal tørste og bli slappe mender jeg...?

Gjest Gjest
Skrevet

Min bukett av calla, ble stilkene puttet oppi en liten plastpose med vann, som ble bundet sammen med strikk. Så tok dekoratøren blomsterteip rundt slik at det skulle sitte. Deretter surret hun helt lys hamp e.l. rundt og dekorerte med oransje perler på ståltråd. Callaene var av den rødoransje typen. Det ble superlekkert og jeg slapp å sette buketten i vase i løpet av kvelden.

Skrevet
Min bukett av calla, ble stilkene puttet oppi en liten plastpose med vann, som ble bundet sammen med strikk. Så tok dekoratøren blomsterteip rundt slik at det skulle sitte. Deretter surret hun helt lys hamp e.l. rundt og dekorerte med oransje perler på ståltråd. Callaene var av den rødoransje typen. Det ble superlekkert og jeg slapp å sette buketten i vase i løpet av kvelden.

Tusen takk for godt råd :ler:

Skrevet

Jeg hadde Cala i min bukett og så hadde vi store Cala på bordene. Du vil vel ha de store hvis du skal ha bare de i buketten (jeg hadde masse annet og brukte derfor noen mindre). Men blomsterdekoratøren sa når jeg bestilte at prisen varierer ofte mye, helt fra 70-250 kr. Mine kostet 145,- per stk. Så hun anbefalte meg å tenke ut et alternativ i tilfelle prisen kom til å bli skyhøy. Jeg tenkte ut Marthaliljer som alternativ jeg da. Bare et tips... :)

Skrevet

..litt lat for øyeblikket..

er calla, calla på engelsk også?

tenkte å sende en mail til samboeren til fetteren min å spørre om hun kan sjekke ut prisene på de blomstene i new york

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

ja, men betegnes som regel som calla lillies :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...