AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Ok jeg skal prøve å holde det kort. Så greia er at jeg er i et polyamorøst forhold og har vært det i 5 måneder. Vi bor sammen i et slags "kollektiv". I starten gikk det bra og vi hadde det mye gøy. Men nå har det begynt å rakne... Jeg er veldig forelska i han ene (la oss kalle han Oscar), men jeg kommer ikke så godt overens med de to andre (la oss kalle de Emma og William). Det handler ofte om småting i hverdagen som vi er uenig om. Feks hvem som lager middag, hår i sluket etc. Dere skjønner tegninga. Små ting som blir store i lengden. Så greia er at vi lever i et ikke hirarkisk forhold, dvs vi er like mye kjærster alle 4, og ingen er mer kjærste med noen enn noen andre. Så jeg vil egentlig ut av forholdet, men jeg vil beholde Oscar fordi jeg liker han veldig godt. Problemet er at han kommer bedre over ens med Emma og William enn jeg, og trives med polyamori. Er det en vei å komme ut av dette på en god måte eller må jeg forberede meg på å forlate Oscar og? Følelsene sliter i meg. Anonymkode: 1bd97...97f 1
Yodas Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 Du kan selvsagt snakke med Oscar om det, kanskje han er villig til å forlate kollektivet sammen med deg. Hvis ikke ønsker jeg deg lykke til som singel. 12
anon01 Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Du må snakke med Oscar først, det er mulighet for at han liker deg såpass at han er villig til å gå ut av det sammen med deg, men du kan ikke forvente noe som helst. Du gikk inn i dette poly-forholdet, og da vet du også at når du velger å gå ut av det, så slår du opp med alle i det forholdet. 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Hva om du flytter for deg selv men fortsatt er kjæreste med dem? Da slipper du å krangle om middager og hår i sluket. Anonymkode: d1389...e16 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Slike forhold er jo oppskriften på rot og tull. Sånn blir det når trender og moter overstyrer våre naturlige instinkter. Anonymkode: 8a4fe...bc3 13
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Slike forhold er jo oppskriften på rot og tull. Sånn blir det når trender og moter overstyrer våre naturlige instinkter. Anonymkode: 8a4fe...bc3 Bare fordi DU synes det, betyr ikke at alle andre synes det. Det fungerer for veldig mange! Anonymkode: 70a69...9f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Man kan jo spørre seg hvorfor du gikk inn i et kjæresteforhold med to mennesker du ikke går overens med. Problemet ditt er vel at du har blitt kjæreste med Oscar og fått to til med i kjæresteforholdet. Det sier seg selv at det ikke kommer til å gå. Er det ikke bedre å få til en avtale hvor du selv er kjæreste med Oscar, så kan han ha flere? Så kan du finne deg andre/flere kjærester på egen hånd. Bo for deg selv, eller med en primær partner, kanskje Oscar? Anonymkode: 6de46...5da 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 Hvem er det som klager på hår i sluket, og at andre ikke lager nok middag? Hvem er det som sluntrer unna? Anonymkode: d1389...e16
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det fungerer for veldig mange! Anonymkode: 70a69...9f0 Hvor mange? Link? Anonymkode: cb370...abd 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Bare fordi DU synes det, betyr ikke at alle andre synes det. Det fungerer for veldig mange! Anonymkode: 70a69...9f0 Det spørs jo veldig hva du mener med mange. Man kan jo si at f.eks. 100 mennesker er mange mennesker, men noen stor andel av befolkningen er det ikke. Anonymkode: 82632...d10 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mange? Link? Anonymkode: cb370...abd Det er svært lite forskning på feltet. Du kan jo begynne med det du Anonymkode: 70a69...9f0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #12 Skrevet 29. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Det spørs jo veldig hva du mener med mange. Man kan jo si at f.eks. 100 mennesker er mange mennesker, men noen stor andel av befolkningen er det ikke. Anonymkode: 82632...d10 exactly. Anonymkode: 70a69...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #13 Skrevet 29. august 2023 Tror du bare må droppe alle og finne deg en helt ny en som er bare din. Polyamori kan høres kult ut, men hverdagen kommer vettu. Anonymkode: 00ac2...089 5
Snublefot62 Skrevet 29. august 2023 #14 Skrevet 29. august 2023 Her blander dere egentlig flere moment som gjør det litt komplisert. Dere MÅ ikke bo sammen for å være i et polamorøst forhold med hverandre. Og dersom man ikke passer overens i hverdagen så vil det naturlig nok skape konflikter på alle arenaer. Men den første praten du må ta er med "Oscar". Si det som det er. Kanskje forstår han deg. Kanskje støtter han deg. Kanskje får dere oppklart noe. Et spørsmål du må være forberedt på her kan jo være om du og "Oscar" skal ha et forhold kun dere i mellom, samtidig som "Oscar" har et forhold med en eller begge de to andre. Og spørsmålet du og må være forberedt på er om du skal fortsette å bo der med de andre eller ikke. 1
Gjest Refreng Skrevet 29. august 2023 #15 Skrevet 29. august 2023 Du gikk inn i et forhold med 2 mennesker du egentlig ikke liker så godt? Sorry, men dette høres rent og pent oppdiktet ut av en person som aldri har vært i åpent forhold
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #16 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er svært lite forskning på feltet. Du kan jo begynne med det du Anonymkode: 70a69...9f0 Som forventet slengte du bare ut påstander uten å ha dekning for det... Anonymkode: cb370...abd
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #17 Skrevet 29. august 2023 Refreng skrev (2 timer siden): Du gikk inn i et forhold med 2 mennesker du egentlig ikke liker så godt? Sorry, men dette høres rent og pent oppdiktet ut av en person som aldri har vært i åpent forhold Dette er jo ganske vanlig når man dater par i hvert fall. Man er interessert i den ene, men de dater bare sammen, så må man ta den andre med på kjøpet. At noen utvider det til å gjelde hele polyculen sin overrasker meg ikke. Hvis de ikke vil date seperat er det over, hvis Oscar er åpen for det er det bare å flytte ut, og være kjærester uten å bo sammen. Anonymkode: f6a9f...963 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #18 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare fordi DU synes det, betyr ikke at alle andre synes det. Det fungerer for veldig mange! Anonymkode: 70a69...9f0 Nei, det fungerer for veldig få; om noen overhodet. Anonymkode: 8a4fe...bc3 4
Virrevirrevapp Skrevet 30. august 2023 #20 Skrevet 30. august 2023 Høres ut som du rett og slett må finne deg et nytt sted å bo, og forklare ønskene dine overfor Oscar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå