Gå til innhold

Gravid uten mensen?

Anonym21345

Anbefalte innlegg

Hei! Er det mulig å bli gravid uten mensen? Har ikke hatt mensen siden April, ønsker veldig gjerne å få barn nå. Legen mistenker at jeg har pcos. Men er det forsatt mulig for meg å bli gravid nå om vi hadde prøvd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det går an. Mensen er et resultat av at et egg er sluppet, men ikke blitt befruktet. Så om du slipper ett egg og det befruktes, da skal mensen ikke komme. Altså, mensen kommer etter egget

Anonymkode: 91aeb...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er fullt mulig eggløsning skjer FØR mensen..

Er du usikker på om du har eggløsning, ville jeg benyttet meg av EL tester. 

Hvis du har pcos kan du ha skjelden eggløsning -derav skjelden mensen. Men fremdeles fullt mulig du har det spontant noen mnd. 

Anonymkode: 91e29...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I teorien ja, det er mulig, men kan være vanskelig å treffe på eggløsning når det er umulig å si når den kommer…

Hvis du mistenker PCOS så ville jeg fått undersøkt dette så snart som mulig. Det er ingen grunne til å vente et helt år med prøving hvis det er noe som ikke stemmer! Det finnes god hjelp der ute for PCOS og eggløsningsforstyrrelser, som vil øke sjansene dine betraktelig. 

Jeg har selv PCOS og syns at månedene ble lange og tunge når ingenting skjedde, og jeg ble så skuffet over kroppen min. Når jeg først fikk medisiner (Letrozol) fikk jeg normal eggløsning og syklus og spiren satt på tredje forsøket på medisiner 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien ja, fordi eggløsning kommer før mens. MEN at du ikke har hatt mens på 5 måneder betyr også at du heller ikke har hatt eggløsning på disse 5 månedene. Så når og om du får eggløsning er jo umulig å vite, det kan hende det tar 1 måned, 2, kanskje 5, kanskje aldri sant. Så ønsker du å bli gravid må du finne en lege eller gynekolog til å gi deg resept på piller som setter i gang mensen, deretter letrozol el.l for å prøve sette i gang eggløsning. Å vente på en eventuell eggløsning som kanskje ikke kommer i det hele tatt, når syklusen din er som den er, og du har pco, vil ta tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym21345 skrev (2 timer siden):

Hei! Er det mulig å bli gravid uten mensen? Har ikke hatt mensen siden April, ønsker veldig gjerne å få barn nå. Legen mistenker at jeg har pcos. Men er det forsatt mulig for meg å bli gravid nå om vi hadde prøvd? 

Ja det går ann. Jeg ble gravid med nr 2 uten å ha hatt en eneste mens mellom fødsel(blødning etter fødsel) og graviditet. Litt utfordrende å regne seg frem til termin bare 😅

Med nr 1 brukte jeg medisiner for å fremprovosere mensen, før jeg tok letrozol for eggløsning. Gjorde det ett par tre mnd; før jeg ble gravid md nr 1. Lege mistenkte også pcos på meg, og så ikke behovet for at jeg skulle prøve og prøve og prøve i det uendelige. 

Anonymkode: 9e6da...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...