AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Hun har ADHD og veldig høy sensitiv, har itillegg asperger (eller hvordan det uttales). Kommer gjerne på besøk og styrer ivei, kjøper med seg noe som jeg ikke alltid vil ha, men venter litt tilbake igjen. For eks komme med medisiner/urter/sopp/blader/spiselige bøomster som jeg overhodet ikke vil ha i meg. Gir klar beskjed men ender med dårlig stemning. Hun kan ikke sitte i ro hjemme og i forrige uke var hun sur i forkant av besøket, klarte å dra mitt humør ned også. Hvorfor stresse så? Kanskje litt for meg å si som ikke har ADHD, men hun må jo vite at vi er totalt forskjellige. Burde jeg ta litt avstand når jeg selv blirsøiten av dette? Anonymkode: e94a3...430 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: . Burde jeg ta litt avstand når jeg selv blirsøiten av dette Ja. Omgi deg med folk som gir deg glede (stort sett) Anonymkode: 192a5...60a 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hun har ADHD og veldig høy sensitiv, har itillegg asperger (eller hvordan det uttales). Kommer gjerne på besøk og styrer ivei, kjøper med seg noe som jeg ikke alltid vil ha, men venter litt tilbake igjen. For eks komme med medisiner/urter/sopp/blader/spiselige bøomster som jeg overhodet ikke vil ha i meg. Gir klar beskjed men ender med dårlig stemning. Hun kan ikke sitte i ro hjemme og i forrige uke var hun sur i forkant av besøket, klarte å dra mitt humør ned også. Hvorfor stresse så? Kanskje litt for meg å si som ikke har ADHD, men hun må jo vite at vi er totalt forskjellige. Burde jeg ta litt avstand når jeg selv blirsøiten av dette? Anonymkode: e94a3...430 Jeg syntes det i bunn og grunn er fint at du faktisk har venner som ikke er a4. Men det er lov å begrense eller si fra/ sette grenser, for det er jo ikke meningen du skal bli helt utslitt av besøk heller. Har adhd jeg også, pg vet at jeg kan bli slitsom. Så mine bestevenner sier fra når det blir for mye, da er det lettere å korrigere meg selv, eller går ikke det, så drar jeg hjem. Tenker det er litt forskjell på de som er bevisst sine problemer og de som ikke er det. Ville ha prøvd en prat her jeg. Og sagt noe sånt som at jeg liker deg godt. Men jeg må få lov å ha noen grenser her, for det blir litt mye for meg når du kommer så ofte, dytter på meg ting jeg ikke vil ha, og blir sur om heg sier fra. Det fungerer litt dårlig. Jeg skjønner at du gjør det fordi du tenker på meg. Men jeg setter mer pris på om du heller kan respektere at nei takk er et nei takk. Uten at du skal bli sur hver gang. Så her bil jeg ha noen faste regler, ingen gaver, og at du aksepterer at jeg sier fra, når noe blir for mye for meg. Ellers går ikke dette her Anonymkode: 8920a...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja. Omgi deg med folk som gir deg glede (stort sett) Anonymkode: 192a5...60a Litt vanskelig når hun er ei nær venninne fra barndommen. Men merker jeg må holde meg litt borte fra hennes gjeng, flere av de sugerør ut all energi. Merker såklart veldig stor forskjell på folk, noen er så lune å gode å være med. Kan være med de i timesvis, men desverre ikke henne. Anonymkode: e94a3...430
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg syntes det i bunn og grunn er fint at du faktisk har venner som ikke er a4. Men det er lov å begrense eller si fra/ sette grenser, for det er jo ikke meningen du skal bli helt utslitt av besøk heller. Har adhd jeg også, pg vet at jeg kan bli slitsom. Så mine bestevenner sier fra når det blir for mye, da er det lettere å korrigere meg selv, eller går ikke det, så drar jeg hjem. Tenker det er litt forskjell på de som er bevisst sine problemer og de som ikke er det. Ville ha prøvd en prat her jeg. Og sagt noe sånt som at jeg liker deg godt. Men jeg må få lov å ha noen grenser her, for det blir litt mye for meg når du kommer så ofte, dytter på meg ting jeg ikke vil ha, og blir sur om heg sier fra. Det fungerer litt dårlig. Jeg skjønner at du gjør det fordi du tenker på meg. Men jeg setter mer pris på om du heller kan respektere at nei takk er et nei takk. Uten at du skal bli sur hver gang. Så her bil jeg ha noen faste regler, ingen gaver, og at du aksepterer at jeg sier fra, når noe blir for mye for meg. Ellers går ikke dette her Anonymkode: 8920a...5bf Takk for råd. Det verste var når hun begynner å omtrent tvinge meg til å like sopp. Jeg sa 'jeg vil ikke ha sopp, ikke skal jeg plukke heller, det finnes ingenting interesssant". Da ble hun irritert virket det som. Hun bare ga meg det irriterende humøret hun selv var i over på meg. Anonymkode: e94a3...430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå