AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #1 Skrevet 29. august 2023 Vi har flyttet til mindre bolig pga kostnadsøkningen i samfunnet og sliter nå med at soverommene er for tett på hverandre. Vi har en tenåring og et bhg barn. Vi vil helst ha mye sex, men det fungerer ikke optimalt. Vi er redd det kan høres at feks man puster fort, dyna rører på seg osv. Vi lager ikke en eneste stønnelyd. Huset er gammelt, lytt og knirkete. Uansett hvor stille vi har sex risikerer vi at det knirker rytmisk et eller annet sted. Det er også veldig synlig at vi lukker dørs for å ha sex, for vi kan ikke sove med den lukket pga luft. Bhg barnet kan finne på å komme inn til oss når som helst. Tenåringen er oppe sent. Dette legger en stor demper på sexlivet!! Hva gjør dere andre foreldre som vil ha sex hver morgen og kveld? Anonymkode: 33714...69e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #2 Skrevet 29. august 2023 datenights på hotell? Der ungene absolutt ikke er med. Anonymkode: dd823...c45 1
exictence Skrevet 29. august 2023 #3 Skrevet 29. august 2023 Gjelder ikke meg, men fikk lyst il å svare: Kjøp en madrass og ha på gulvet, så kan dere ha sex der.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 Det tok knekken på å ha unger hjemme til oss. Jeg kjenner det slik når ungdommen er hjemme i helgene. Jeg får ikke lyst på sex da. Tar knekken på sexlivet. Lell om huset er stort. Ungdommen kommer bare inn på soverommet også. Jeg fatter ikke at hun tør. Hun har aldri tatt oss i det. Men det har vært så nærme mange ganger. Vi snakker så mye om sex og hun sier at hun trur ikke vi har sex. Og jeg bare. Du aner ikke hvor mange ganger du egentlig har tatt oss i det😂🙈 Anonymkode: d1e61...5fc 1
Batteri Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tok knekken på å ha unger hjemme til oss. Jeg kjenner det slik når ungdommen er hjemme i helgene. Jeg får ikke lyst på sex da. Tar knekken på sexlivet. Lell om huset er stort. Ungdommen kommer bare inn på soverommet også. Jeg fatter ikke at hun tør. Hun har aldri tatt oss i det. Men det har vært så nærme mange ganger. Vi snakker så mye om sex og hun sier at hun trur ikke vi har sex. Og jeg bare. Du aner ikke hvor mange ganger du egentlig har tatt oss i det😂🙈 Anonymkode: d1e61...5fc Atte hæ?! 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Sex på badet med låst dør? Sex i bilen? Lukk døra på soverommet når dere skal ha sex. Madrass på gulvet kan minimere knirking. Dere har rett på privatliv og tenåringen trenger ikke vite hvorfor dere lukker døra. Hva han/hun mistenker får være opp til ham/henne. Anonymkode: bb3cc...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Kan ha sex på badet innimellom, men vil helst ha vanlig rolig sex i senga morgen og kveld. Er usikker på om det er "innafor" selv om vi er så stille vi greier, med tanke på at det muligens knirker litt eller at man kan høre pust. Er det krise om tenåringen skjønner det? Anonymkode: 33714...69e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 Sett på musikk og gå i dusjen sammen. Kjøp en TV til soverommet deres. Sett på tven og lukk og lås døra. Hvis de spør er det bare å si at dere trengte å snakke om noe privat. Anonymkode: 9d0e5...5e1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan ha sex på badet innimellom, men vil helst ha vanlig rolig sex i senga morgen og kveld. Er usikker på om det er "innafor" selv om vi er så stille vi greier, med tanke på at det muligens knirker litt eller at man kan høre pust. Er det krise om tenåringen skjønner det? Anonymkode: 33714...69e Det er ubehagelig å høre foreldre ha sex. Anonymkode: 9d0e5...5e1 7 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 Lås døren når de er opptatt med noe annet. Feks bhg barnet sover og tenåringen ser film/serie eller snakker med venner. Mange ungdommer bruker jo hodetelefoner idag, om ikke ungdommen har det er det ett lurt tips Sex på badet, dusjen, kjappis her og der. Ha klærene klare, lås soverommet.. Når bhg barnet ser barnetv og ungdommen sover i helgene feks. Mange muligheter. Vi har ikke barnepass, så må finne lure løsninger selv! Anonymkode: d9d51...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan ha sex på badet innimellom, men vil helst ha vanlig rolig sex i senga morgen og kveld. Er usikker på om det er "innafor" selv om vi er så stille vi greier, med tanke på at det muligens knirker litt eller at man kan høre pust. Er det krise om tenåringen skjønner det? Anonymkode: 33714...69e En ting er at tenåringen kan skjønne / høre det. Men klarer dere å ha samleie og fullføre når du vet barnet ditt kan høre på? Vi har dog 4 barn fra alder baby til tenåring, går ikke ut over vårt sexliv. Anonymkode: 80a67...93e
Fioljenta Skrevet 29. august 2023 #12 Skrevet 29. august 2023 (endret) Jeg tenker at det er sunt for barn å vite at foreldre har sex, men de trenger ikke høre det. Å høre kan være ubehagelig, men å vite at foreldre har sex, er noe annet. (Kanskje vi til og med gir dem et sunt forbilde?) Derfor kan det være greit å si til tenåringen at hvis døra er lukket, så bør hen banke på først - for sin egen skyld. 😉 Vår erfaring er at tenåringer sover lengre enn barnehagebarn. Så om morgenen, ville jeg lukket døra og kost under dyna slik at barnehagebarnet som plutselig kommer inn, kan skjermes. Så lenge barnet kommer inn til foreldrene, hadde vi dessuten lyset av når vi hadde sex. Da så ikke barnehagebarnet hva som skjedde idet døra ble åpnet. Stille sex er selvsagt viktig, men kanskje dere ikke må være så stille som dere tror? Vi gjorde «lydtester» der en av oss gikk utenfor soverommet og den andre lagde «sexlyder». Vi hørte mye mindre utenfor døra og på naborommet enn vi trodde, og det var veldig greit å vite hvor grensa gikk. Dyneløfting og pusting var ikke et problem slik jeg trodde. Knirking i senga ble mindre da vi la inn litt stoff der mellom det som «gnisset» og strammet skruene. Noen ganger satte vi på rolig musikk som overdøvet de små lydene. Lett knirking i takt med musikken, var heller ikke så hørbart. Dusjen overdøver en del, så den ble en viktigere del av sexlivet. Vi ble også mer kreative med tanke på tidspunkt - selv om morgen og kveld passet bedre for oss, så passet det bedre mens tenåringen var på fotball eller barna så barne-tv. Kjærtegn, kyssing og andre «barnevennlige» aktiviteter, ble også mer viktig for oss. Barna ble vant til å se oss kysse. Sexlivet ble ikke sånn som vi ville hatt det uten barn, men med litt kreativ tilpasning ble det greit. Og av og til ble barna passet av besteforeldrene. Barna trodde det var for at de skulle ha kvalitetstid med besteforeldrene, og vi nøt å være alene hjemme. (Obs… ble litt langt innlegg. Tror jeg ble revet med…) Endret 29. august 2023 av Fioljenta 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #13 Skrevet 29. august 2023 Kan man ikke bare være ærlig med tenåringene sine.? Si ifra hvis døren på soverommet er lukket så har vi sex 🤣 De forstår det også er det jo bedre å si ifra en å bli tatt på fersken 🤣 Anonymkode: 85f27...7ed 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #14 Skrevet 29. august 2023 Om ambisjonen er sex både morgen og kveld, så skjønner jeg at dette er en utfordring. Her må dere være kreative. Har dere mulighet til å stikke hjem fra jobb i lunsjen? Bruke hjemmekontor? Hva med å begynne å løpe? Springe sammen til et sted i skogen hvor dere kan være alene? Stå opp ekstra tidlig for å pule, mens barna sover tungt. Onanere hverandre er også noe som medfører mindre bevegelse, men mye nytelse. Anonymkode: 9922e...cae
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #15 Skrevet 29. august 2023 Batteri skrev (1 time siden): Atte hæ?! Sier ikke det til henne. Men tenker det. Sex betyr mye for meg. Har stort behov. Men kjenner at det er en stor demper med barn som bor hjemme. Heldigvis flyttet ut og er bare hjem helgene. Men kjenner sexlysten er helt borte når barn er hjemme. For oss så var det beste som kunne skje for vårt forhold at barna flyttet ut. Endelig kunne prioritere oss igjen. Og ikke bare familien as. Dere andre kan tenke hva dere vil. Men det er realiteten for mange av oss. Anonymkode: d1e61...5fc 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #16 Skrevet 29. august 2023 Vi har både mindre barn og ungdommer i hus, og har sex på både morgener og kvelder. Om dere har økonomien til det kan dere kjøpe en seng som ikke knirker. Vi låser døren når vi har sex så ingen kan komme inn. Vi kan fint legge oss tidlig til sengs for å se en film i lag eller slumre på morgenene med lukkede dører, så det er egentlig ikke noe mistenksom rundt det. I tillegg anser jeg det ikke som fullstendig krise at ungdommene i hus forstår vi har sex (de skal selvsagt slippe høye lyder osv.), men de har jo faktisk fått en lillesøster så såpass forstår de vel. Anonymkode: d3072...52c 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #17 Skrevet 29. august 2023 Hehe noen som har tips til å øke sexlysten? Har ett barn på 1,5 år og har absolutt ingen sexlyst, dumt. Anonymkode: a7b29...45d
Fioljenta Skrevet 29. august 2023 #18 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hehe noen som har tips til å øke sexlysten? Har ett barn på 1,5 år og har absolutt ingen sexlyst, dumt. Anonymkode: a7b29...45d Min sexlyst kan «slås av» hvis jeg ikke har fokusert på sex på en stund. For å få den i gang igjen, må jeg rett og slett være mer oppmerksom på mannen min, vi må være mer nær fysisk (uten sex) og vi må snakke hverandres kjærlighetspråk. Rett og slett fokusere på hverandre, og så kommer det med sexlyst av seg selv. Høres kanskje enkelt ut, men det krever faktisk en del innsats fra begge. (Ganske sikker på at det ikke fungerer for alle - men hvis du savner det å ha sexlyst, så er motivasjonen der og det er det mulig å gjøre noe med.) 💜 1
norw Skrevet 29. august 2023 #19 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): datenights på hotell? Der ungene absolutt ikke er med. Anonymkode: dd823...c45 Ja, hotell koster vel gjerne fra 50 til 100 kr avhengig av standarden.
Hunmedham Skrevet 29. august 2023 #20 Skrevet 29. august 2023 Dette burde da ikke være noe problem. Problemet med knirking forsvinner hvis dere legger dere på gulvet. Det burde være nok luft i rommet til den tiden det tar å ha sex innimellom. Er det ikke vindu der? I et hus? Det er faktisk et krav om vindu som kan åpnes for å få godkjent et soverom. Hva andre tror får være opp til dem. Barnehagebarnet legger seg vel til normal tid, dermed får dere tid for dere selv. Hvis dere virkelig ønsker sex, fikser dere dette. Alle som vil ha sex klarer å få det til. Alltid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå