Gå til innhold

Hvis status, utseendet og penger betyr mest for kvinner..,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forklarer dere alle de normale (og en del av dem under det berømte «gjennomsnittet») menn i forhold med unger da? 
For jeg ser disse parene overalt. Mannlige Kollegaer som er godt gift med barn, som samtidig ikke akkurat er fruktfat- men vanlige karer med vanlige liv. Og jeg har en vanlig kommunal jobb, i likhet med kollegaene, så ikke noen status involvert her.. 

Og så er det venneparene. Normale folk alle sammen. Ingen modeller med høy status eller høye lønninger- men normale liv.
Selv fått barn med helt vanlig mann som jobber i barnehage, han er både spinkelere enn gjennomsnittet og kort. Legger vi godviljen til er han muligens en cm høyere enn meg.
Likevel var det altså kjærlighet ved første blikk. Møttes dog ikke på tinder, men via venner og ble kjent i en avslappet setting. 

vil bare ha en forklaring på om dere ser alle de vanlige parene der ute? 

Anonymkode: edfa3...13a

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sier seg selv, en stor løgn!! Dette er noe enkelte menn tvinger seg selv til å tro for å eliminere sine egentlige feil. Det er enklere å "innrømme" at man ikke er rik eller kjekk. Langt verre er det å innrømme at man tar lett på sannhet, ikke er til å stole på, er egoistisk, selvisk, lat, uengasjert, kunnskapsløs, ansvarsløs, uten ryggrad eller mål og mening med livet OG SÅ VIDERE...

Dette er en liten gruppen menn som mislykkes i dating, og som har god tid til å sitte på nett og forsvare seg slik at det ser ut som de er en stor gruppe menn. I stedet for å fundere på hvordan de kan bli bedre utgaver av seg selv, ulmer de opp et hat og gjør kvinnene til synderne og seg selv som offer. Når man er et offer slipper man å ta ansvar for noe.

Anonymkode: 2f565...775

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det sier seg selv, en stor løgn!! Dette er noe enkelte menn tvinger seg selv til å tro for å eliminere sine egentlige feil. Det er enklere å "innrømme" at man ikke er rik eller kjekk. Langt verre er det å innrømme at man tar lett på sannhet, ikke er til å stole på, er egoistisk, selvisk, lat, uengasjert, kunnskapsløs, ansvarsløs, uten ryggrad eller mål og mening med livet OG SÅ VIDERE...

Dette er en liten gruppen menn som mislykkes i dating, og som har god tid til å sitte på nett og forsvare seg slik at det ser ut som de er en stor gruppe menn. I stedet for å fundere på hvordan de kan bli bedre utgaver av seg selv, ulmer de opp et hat og gjør kvinnene til synderne og seg selv som offer. Når man er et offer slipper man å ta ansvar for noe.

Anonymkode: 2f565...775

Jeg kjenner menn som ikke tar lett på sannhet, som er til å stole på, ikke er spesielt egoistisk, og hele den rekka du nevner som sliter med å få oppmerksomhet fra det annet kjønn. Hva det er de «mangler» vet jeg ikke, og jeg mener selvsagt ikke at det er ditt ansvar å være dama deres.

Men litt empati med at det kanskje ikke alltid er så greit hadde vært koselig.

Personlig så har jeg aldri vært «omsvermet» av damer - de færreste menn har det - men jeg har samboer og barn. Jeg synes at slike kjønnsdiskusjoner er interessante, og delvis engasjerer jeg meg vel på mine barns vegne.

Anonymkode: fbbe3...d91

• Liker 1
Skrevet

Men hvilken aldersgruppe snakker du om da?

Tror du der er mange 18-åringer som er lave og tynne som har dame liksom?

Anonymkode: 2366c...878

Skrevet

Jeg jobber på et stort lager og også de aller fleste av lagerarbeiderne i alle mulige former, fasonger og utseende har kone og barn.

At man som mann må være rik, kjekk, høy, ha høy utdanning og flott jobb osv er bare livsløgnen som de som ikke finner dame klamrer seg til.

Anonymkode: bc499...069

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

De fleste gjennomsnitts menn som jeg kjenner har dame/kone og barn/venter barn.

Jeg er selv en gjennomsnitts dame og har en gjennomsnitts mann (som er den beste i hele verden for meg).

Det er nok bare kjipt for noen menn å se at de ligger langt under gjennomsnittet. Og da mener jeg ikke bare utseendemessig, men også personlige egenskaper og hvordan de ellers klarer seg i livet. Som en over her sier er det lettere å innrømme at man ikke ser ut som en modell eller er rik.

Anonymkode: 79162...da7

• Liker 6
Skrevet

Det er menn som har for høye krav og prøver seg på kvinner (nei, jenter) som er langt over deres egen liga som mener dette. 

Anonymkode: 2627b...780

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste gjennomsnitts menn som jeg kjenner har dame/kone og barn/venter barn.

Jeg er selv en gjennomsnitts dame og har en gjennomsnitts mann (som er den beste i hele verden for meg).

Det er nok bare kjipt for noen menn å se at de ligger langt under gjennomsnittet. Og da mener jeg ikke bare utseendemessig, men også personlige egenskaper og hvordan de ellers klarer seg i livet. Som en over her sier er det lettere å innrømme at man ikke ser ut som en modell eller er rik.

Og de mennene som ligger langt under gjennomsnittet, må nesten regne med å finne en dame som også ligger langt under gjennomsnittet. Det er mange damer som også sliter med dating. 

• Liker 4
Skrevet

De vil velge på øverste hylle selv, men tåler ikke å bli valgt vekk. 

Å se om de kan finne noen som matcher dem selv er ikke interessant.

Anonymkode: d94c0...75d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvilken aldersgruppe snakker du om da?

Tror du der er mange 18-åringer som er lave og tynne som har dame liksom?

Anonymkode: 2366c...878

Jeg tror tenåringer har en tendens til å løpe i flokk etter de aller peneste og mest populære på skolen.

Jeg er helt enig med TS i at det åpenbart er mulig for de fleste menn å få dame. Bevisene runsler rundt på gata.

Forskningen som påstår noe annen er ofte basert på dating-apper. Det er nok ikke en enkel plass for menn.

• Liker 6
Skrevet
Isambard skrev (Akkurat nå):

Forskningen som påstår noe annen er ofte basert på dating-apper. Det er nok ikke en enkel plass for menn.

Dating-apper er tydeligvis flott for en liten brøkdel av menn. Og for de kvinnene som matcher opp med disse populære mennene.

Spørsmålet er kanskje om:

1. Er disse dating-appene en helt annen verden, løsrevet fra den «virkelige»?

2. Eller sier statistikk fra datings-apper oss noe om hvordan den virkelige verden fungerer, evt hvordan menn og kvinner tenker og agerer i fravær av sosialt press?

3. Eller har dating-apper endret oss og samfunnet?

Selv så mener jeg at dating-apper mest har tydeliggjort og tallfestet erfaringer jeg og mine hadde fra 90-tallet.

Skrevet

Det er intet annet enn menns ansvarsfraskrivelse.

M36

Anonymkode: 83d19...04c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan forklarer dere alle de normale (og en del av dem under det berømte «gjennomsnittet») menn i forhold med unger da? 
For jeg ser disse parene overalt. Mannlige Kollegaer som er godt gift med barn, som samtidig ikke akkurat er fruktfat- men vanlige karer med vanlige liv. Og jeg har en vanlig kommunal jobb, i likhet med kollegaene, så ikke noen status involvert her.. 

Og så er det venneparene. Normale folk alle sammen. Ingen modeller med høy status eller høye lønninger- men normale liv.
Selv fått barn med helt vanlig mann som jobber i barnehage, han er både spinkelere enn gjennomsnittet og kort. Legger vi godviljen til er han muligens en cm høyere enn meg.
Likevel var det altså kjærlighet ved første blikk. Møttes dog ikke på tinder, men via venner og ble kjent i en avslappet setting. 

Vær så snill. Se på denne og reflekter.

Les om hypergamiet. Hvem "du" kjenner betyr lite. Dette er biologi gjennom 10.000 år.

Anonymkode: 0960d...aa4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dating-apper er tydeligvis flott for en liten brøkdel av menn. Og for de kvinnene som matcher opp med disse populære mennene.

Spørsmålet er kanskje om:

1. Er disse dating-appene en helt annen verden, løsrevet fra den «virkelige»?

2. Eller sier statistikk fra datings-apper oss noe om hvordan den virkelige verden fungerer, evt hvordan menn og kvinner tenker og agerer i fravær av sosialt press?

3. Eller har dating-apper endret oss og samfunnet?

Selv så mener jeg at dating-apper mest har tydeliggjort og tallfestet erfaringer jeg og mine hadde fra 90-tallet.

Menn og kvinner har ulik strategi. Det tror jeg. Menn har en tendens til å prøve seg på "alle", og da må kvinner nødvendigvis avvise de fleste.

Til syvende og sist får de fleste menn dame allikevel. Altså er ikke kvinner så kravstore når alt kommer til alt.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er intet annet enn menns ansvarsfraskrivelse.

M36

Anonymkode: 83d19...04c

Hva har du gjort for å få draget og hvor lenge tok det før du fikk det. Er du fortsatt jomfru?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vær så snill. Se på denne og reflekter.

Les om hypergamiet. Hvem "du" kjenner betyr lite. Dette er biologi gjennom 10.000 år.

Anonymkode: 0960d...aa4

Hvem "vi" - ALLE VI - på KG kjenner, betyr faktisk mye. Vi ser helt normale par rundt oss, hele tiden og overalt. Med menn som er både lange og korte, spinkle og feite, rike og fattige, introverte og ekstroverte, og så videre.

Jeg sjekket opp en mann som var 178 cm, pappakropp med ølmage, ingen utdanning, tom konto, gamet omtrent hver kveld og røkte som en skorstein, men han var bare så snill og hadde så omsorg for alle rundt seg. Nå har vi vært gift i 15 år.

De fleste kvinner jeg kjenner har en lignende historie. 

Og angående datingsider/apper - brukermassen til Tinder består av minst 78% menn. Og da har de bare sett på hvilket kjønn folk er registrert med, og ikke tatt med i tellingen bots og svindlere av alle slag, som det finnes mange av på "kvinnesiden". Så selvfølgelig finner de færreste menn en dame på Tinder - fordi det knapt ER damer der. Det er som å fiske i badekaret og klage på dårlig med napp. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig er det bare tull. De forklarer manglende dametekke med at "alle damer er merkantile, bare opptatt av status og penger", uten å se at det er deres bedritne oppførsel og holdninger som gjør at de fortsatt er single. Eventuelt går de kun etter de peneste, yngste og mest vellykka damene, som selvfølgelig har tusenvis av menn å velge mellom.

Selvfølgelig er mange normale menn i forhold. Mange par treffer hverandre allerede på videregående eller de første årene på universitetet, der så å si ingen har status eller penger. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kjenner menn som ikke tar lett på sannhet, som er til å stole på, ikke er spesielt egoistisk, og hele den rekka du nevner som sliter med å få oppmerksomhet fra det annet kjønn. Hva det er de «mangler» vet jeg ikke, og jeg mener selvsagt ikke at det er ditt ansvar å være dama deres.

Men litt empati med at det kanskje ikke alltid er så greit hadde vært koselig.

Personlig så har jeg aldri vært «omsvermet» av damer - de færreste menn har det - men jeg har samboer og barn. Jeg synes at slike kjønnsdiskusjoner er interessante, og delvis engasjerer jeg meg vel på mine barns vegne.

Men har det aldri slått deg at det også gjelder mange damer? Det at alle damer kan velge og vrake i menn, er også en stor løgn. Mange av oss har slitt med å få oppmerksomhet fra menn hele livet, og måtte jobbe hardt for å få en mann. Så dette gjelder enkelte MENNESKER, uavhengig av kjønn. 

Jeg har aldri forstått ønsket om å være omsvermet. Du kan jo ikke ha 15 kjærester samtidig.

• Liker 7
Skrevet
Isambard skrev (13 minutter siden):

Menn og kvinner har ulik strategi. Det tror jeg. Menn har en tendens til å prøve seg på "alle", og da må kvinner nødvendigvis avvise de fleste.

Til syvende og sist får de fleste menn dame allikevel. Altså er ikke kvinner så kravstore når alt kommer til alt.

Og derfor blir slike menn ikke oppfattet som kjærestemateriale. Hadde jeg blitt sjekket opp av en mann som tidligere samme kveld prøvde seg på fire andre damer, så ville jeg jo med en gang ha forstått at det ikke var MEG han ville ha. Man kan ikke være forelsket i absolutt alle damer i hele verden. Menn som prøver seg på absolutt alle, vil jo ikke ha kjærlighetsforhold, men en hushjelp og noe å tømme seg i. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

uten å se at det er deres bedritne oppførsel og holdninger som gjør at de fortsatt er single.

Blant de mennene jeg kjenner så har stort sett de mennene som har bedriten oppførsel og dårlige holdninger (min subjektive vurdering) samboer eller kone, mens de som er evig single stort sett er ok, ærlige og skikkelige mennesker.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...