Gå til innhold

Jeg er helt utslitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stått i en livskrise i over et år, opplevd mye vondt og traumatisk siste året. Jeg har bitt det i meg og fungert som normalt i hverdagen, iallfall utad. I vår fikk jeg problemer med å gå på jobb pga dette, og søkte derfor permisjon fra etter sommeren for å prøve en annen jobb i en ny by. De ukene med ferie i sommer ga meg litt mer livsglede igjen, men nå synes jeg alt er vanskelig og et ork. Har jobbet en måned på den nye jobben og jeg klarer ikke mer. Hva mer kan jeg gjøre? Hadde håpet ny jobb pg nytt miljø skulle hjelpe, men føles nesten verre enn noen gang, selvom jeg i utgpnkt trives….

Anonymkode: 24255...0fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog?

Anonymkode: ba50e...5ef

Skrevet

Man kan gjerne ikke rømme fra problemene (altså flytte og få ny jobb). Nissen blir med på lasset, er et uttrykk som stort sett stemmer. Du må jo deale med det som er vanskelig. Psykolog er en fin start, men det kan være litt vanskelig å finne en god match som gir deg den behandlingen du trenger. Så ikke gi opp, selv om den første kanskje ikke er riktig for deg.

Masse lykke til😊

Anonymkode: 53dad...f1f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har stått i en livskrise i over et år, opplevd mye vondt og traumatisk siste året. Jeg har bitt det i meg og fungert som normalt i hverdagen, iallfall utad. I vår fikk jeg problemer med å gå på jobb pga dette, og søkte derfor permisjon fra etter sommeren for å prøve en annen jobb i en ny by. De ukene med ferie i sommer ga meg litt mer livsglede igjen, men nå synes jeg alt er vanskelig og et ork. Har jobbet en måned på den nye jobben og jeg klarer ikke mer. Hva mer kan jeg gjøre? Hadde håpet ny jobb pg nytt miljø skulle hjelpe, men føles nesten verre enn noen gang, selvom jeg i utgpnkt trives….

Har du gode vaner med kosthold, søvn og mosjon? Det offisielle mosjonsrådet er minst 150 minutter i uka. Hvis ikke alt dette er på plass, så  tror jeg du skal begynne der.

Skrevet

Ts her: har gått til psykolog en stund, men kommer ingen vei da dette problemet er pågående og ikke noe man overhodet får kontrollert. Grunnen til ny jobb og flytte var for å prøve og få et nytt miljø, og forebygge sykemelding, for jobben jeg hadde ble for tung for meg, da jeg jobber med personer i sårbare situasjoner. 

Ifht spørsmål om livsstil; jeg spiser sunt og jogger 5-6 dager i uken + yoga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...