Gå til innhold

Baldur's gate 3, act 1. Hopper jeg over noe viktig? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du ikke vil lese spoilers så ikke les. Jeg spiller baldur's gate 3, men er generelt ganske amatør i dataspill og har heller ikke spilt andre spill i sjangeren. Jeg lurer på om jeg gjør noe feil.

Tingene jeg har gjort så langt er:

Jeg spiller som Astarion. Jeg har fått Lae'zel, Shadowheart og Gale i party, og Wyll til campen, samt han der Withers. 

Vært i Druid's grove, snakket med forskjellige druids og tilslutt fått et quest hvor jeg er sendt for å lete etter Halsin som skal være i goblincampen.

Jeg har forstått det slik at her er det 3 veier/quests videre. Ene er å fortsette druidquestet og lete etter Halsin (som jeg tenkte å gjøre), ellers kan man snakke med den goblinen som er fanget i buret fengselet, eller så kan man følge Lae'zel til de andre githyankiene. (om noe her er blindveier vet jeg ikke enda, men det er ikke så viktig foreløpig)

Her valgte jeg som sagt å gå til goblincampen for å fortsette questet med å lete etter Halsin. Der gikk jeg inn en stor tredør og kom til en dungeon hvor jeg tenkte at kanskje jeg ville finne han.

MEN! Det er her jeg lurer på om jeg har begynt å gå feil. Jeg har ikke funnet Halsin eller noe som leder meg videre med andre quests, men har kommet til et sted som heter The Underdark, og kjempet meg gjennom til jeg kom til en båt som jeg tok, og havnet hos noen gnomes. Jeg fikk tak i eksplosiver for å komme opp i 2. etasje på det stedet og kjempet meg litt videre der. Og det er omtrent så langt som jeg har kommet.

Har jeg gått her for tidlig og hoppet over masse? Noen snakker om at det finnes flere companions, og flere ting som kan gjøres i starte-området.

Jeg leste også et sted at det er "uheldig" å ta for mange long rests uten at man gjør quests. Noen av de kampene jeg har hatt, har vært ganske tunge hvor jeg har måttet loade saven på nytt og tilslutt bare akkurat har klart å overleve. Så rests har blitt brukt hyppig. Har brukt maaaange timer allerede og har ikke lyst å begynne på nytt fordi jeg har glemt noe tidligere.

Noen som kan gi noen gode råd, uten å spoile alt for mye? 🙂 Gjør jeg noe feil eller er jeg på rett vei?

Anonymkode: 6a1fa...e3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bg er så stort med uendelige valg, tror det er best å bare ta de valgene du føler passer deg og utforske det du kommer over, uten å prøve å gjøre absolutt alt i en gjennom spilling. 

Anonymkode: db572...573

• Nyttig 2
Skrevet

Han liker deg og ser en fremtid sammen med deg. Er det virkelig nødvendig å spørre ut veninner/kg om du liker han gjensidig? Om du ikke liker han, la han gi kjærlighet til noen andre som ikke overanlyser alt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han liker deg og ser en fremtid sammen med deg. Er det virkelig nødvendig å spørre ut veninner/kg om du liker han gjensidig? Om du ikke liker han, la han gi kjærlighet til noen andre som ikke overanlyser alt.

Haha, skulle være svar i en annen tråd 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 2.08):

Bg er så stort med uendelige valg, tror det er best å bare ta de valgene du føler passer deg og utforske det du kommer over, uten å prøve å gjøre absolutt alt i en gjennom spilling. 

Ja jeg har også skjønt det slik at det er ingen rette eller feile valg, og man gjør litt som man vil. 

Anonymkode: 6a1fa...e3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.8.2023 den 2.11):

Goblinen er enig😊

Anonymkode: d95b1...784

• Liker 1
Skrevet

du har nok sikkert funnet ut av det nå, men underdark kommer egentlig litt senere.
jeg regner med du kom deg dit etter den store jabba the hut lignende tingen?

du var i rett bygg for druiden, så du må bare lete litt mer der:)

Anonymkode: cc2f2...623

Skrevet (endret)

Du får varsel før du går til en plass der du mister muligheten til å gå tilbake og/eller en plass der du er for lavt nivå. :)

Husker bare Mountain Pass som eksempel nå, der får du nivå-varselet. 

Gå tilbake-varselet tror jeg var formulert som "you should tie up all loose threads before going through here" eller noe lignende. 

Hvis du er usikker går det alltid an å hurtiglagre før du går inn en ny plass. :)

Hvis du vil ha tips til hvor du finner Halsin: 

Spoiler

Han er en bjørn i Worg Pens i Goblin Camp. 

Jeg går også rundt i Underdark nå - har nok ikke kommet så veldig mye lenger enn deg. 

Endret av Rowan
La til info
Skrevet

Du svarer egentlig på ditt eget spørsmål. Du behøver ikke velge bare en ting, du kan gjøre alle. Jeg ville nok gått litt tilbake igjen hvis jeg var deg, lest litt i questloggen din og se på kartet etter uutforskede områder.

Anonymkode: bb47a...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...