Gå til innhold

Hvem synes du er den værste flyplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innspirert av tråden om favorittflyplass. Stiller jeg motsatt spørsmål hvem er værst og hvorfor.

Hos meg er det ingen tvil og det er Dusseldorf. Etter 1,5 times kø for å komme gjennom sikkerhetskontrollen, ALDRI MER.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiser ikke så mye lenger, så ting kan ha endret seg,

Det finnes mange shady flyplasser i verden, har vært innom noen (som jeg ikke husker navnet på) i Sør-Amerika og Afrika... Men av de vanlige Europeiske hubene så ble jeg aldri venn med Paris...  

• Liker 2
Skrevet

Vær så snill å ikke skriv "hvem". En flyplass er ikke en person. Når det er sagt, så har jeg aldri brukt så lang tid som på Kennedy-flyplassen i NYC.

Anonymkode: 644f5...f32

• Liker 31
  • Nyttig 13
Skrevet

CDG, Paris. Gammel, utdatert og slitsom. 

Anonymkode: 03ca9...4bb

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Tiuren skrev (8 timer siden):

Jeg reiser ikke så mye lenger, så ting kan ha endret seg,

Det finnes mange shady flyplasser i verden, har vært innom noen (som jeg ikke husker navnet på) i Sør-Amerika og Afrika... Men av de vanlige Europeiske hubene så ble jeg aldri venn med Paris...  

Enig den i Paris var komplisert! 

Anonymkode: ed3cd...701

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig den i Paris var komplisert! 

De store er ofte kompliserte fordi de er utbygd så mange ganger.

Personlig har jeg anstrengt forhold til Standsted og det gamle tillegget i Berlin. 
Og jeg har sluttet å reise til Rodhos

• Liker 1
Skrevet

Var nylig i Edinburgh. Det var trangt, skittent og slitt over alt. Terminalen bar tydelig preg av sterkt forfall og manglende vedlikehold og renhold.

Bagasjeinnsjekkingen tror jeg var fra 70-tallet en gang. Gikk ufattelig tregt. Brukte nesten en time på noen få mennesker. Et transportbånd for bagasje var ute av drift og bar preg av å ha vært det lenge, og passasjerene måtte bære bagasjen sin gjennom en annen innsjekkingskø frem til et transportbånd som fungerte.

Sikkerhetskontrollen gikk greit, men stusset på at bagasjeskanneren var ubemannet. Satt ingen der og fulgte med på skjermene, så der kunne det meste passere uoppdaget.

Bakkemannskapene somlet også veldig. De brukte så lang tid på å laste flyet at flyet ble forsinket. Det var folk nok, men de klarte ikke å jobbe effektivt. Gikk bare rundt nedpå der og surret, virket det som. Men de ble jo ferdige til slutt....

Flyplassen hadde for øvrig en spesialavtale med kun et taxi-selskap. Hvis man valgte feil taxiselskap når man skulle til flyplassen, kunne man risikere å måtte gå lange veier, eller man måtte betale ekstra "bompenger" for å bli kjørt helt fram til terminalen.

Anonymkode: 71327...a3c

Skrevet

Verken chania eller heraklion på kreta imponerte meg. Hva er greia med én benk i hele terminalområdet som 400 passasjerer skal dele? Først sto vi i en milelang kø utenfor terminalen fordi det var fullt der inne, og da vi endelig kom inn ble vi sittende i timesvis med tre små barn å vente på det kalde gulvet midt på natta pga forsinket fly. Jeg lovet meg selv aldri mer kreta pga det. 

Anonymkode: ca418...69a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vær så snill å ikke skriv "hvem". En flyplass er ikke en person. Når det er sagt, så har jeg aldri brukt så lang tid som på Kennedy-flyplassen i NYC.

Anonymkode: 644f5...f32

Kanskje vi skal tillate hvem hvis vi snakker om f.eks. JFK eller Charles de Gaulle?

• Liker 1
Skrevet

Av de jeg har vært på så er charles de gaulle den verste å finne fram på.

Anonymkode: dcddb...cc9

• Liker 2
Skrevet

Heathrow.

Den var bare kaotisk og enorme avstander.

Anonymkode: dc2a4...75c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var nylig i Edinburgh. Det var trangt, skittent og slitt over alt. Terminalen bar tydelig preg av sterkt forfall og manglende vedlikehold og renhold.

Bagasjeinnsjekkingen tror jeg var fra 70-tallet en gang. Gikk ufattelig tregt. Brukte nesten en time på noen få mennesker. Et transportbånd for bagasje var ute av drift og bar preg av å ha vært det lenge, og passasjerene måtte bære bagasjen sin gjennom en annen innsjekkingskø frem til et transportbånd som fungerte.

Sikkerhetskontrollen gikk greit, men stusset på at bagasjeskanneren var ubemannet. Satt ingen der og fulgte med på skjermene, så der kunne det meste passere uoppdaget.

Bakkemannskapene somlet også veldig. De brukte så lang tid på å laste flyet at flyet ble forsinket. Det var folk nok, men de klarte ikke å jobbe effektivt. Gikk bare rundt nedpå der og surret, virket det som. Men de ble jo ferdige til slutt....

Flyplassen hadde for øvrig en spesialavtale med kun et taxi-selskap. Hvis man valgte feil taxiselskap når man skulle til flyplassen, kunne man risikere å måtte gå lange veier, eller man måtte betale ekstra "bompenger" for å bli kjørt helt fram til terminalen.

Anonymkode: 71327...a3c

Signerer. Likte den ikke. 

Anonymkode: 14de2...e7a

Skrevet

Jeg flyr som oftest veldig langt når jeg reiser, og de fleste flyplasser jeg er innom er mellomlandinger. Ingen flyplass jeg har vært på tar lenger tid fra gate til gate enn Charles de Gaulle.

Anonymkode: 47384...7f8

• Liker 1
Gjest Linny111
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

CDG, Paris. Gammel, utdatert og slitsom. 

Anonymkode: 03ca9...4bb

Kom bare for å si dette. Jeg har overgang der nesten hver gang jeg skal til Tokyo, for Air France har skikkelig gode priser og er bra generelt, men jeg HATER den flyplassen. Det er ingenting å gjøre der. Jeg har lounge pass, men sist var det ikke noe lounge der det sto i appen, og den hadde uansett 1,1 stjerner på Google og ser ut til å være den verste loungen i Europa. Det er nesten umulig å finne noe greit å spise, det er alltid utplukka på kaféene. Selv Starbucks var tomme for croissanter. I Paris! Folk som jobber der er frekke og sure og uinteressert. Ble ikke det spor overraska over at Roger Bullman fløt lett gjennom passkontrollen med falsk pass, for mer uinteresserte flyplassansatte skal man se lenge etter.

Skal dit igjen i desember, men da har jeg sju timer, så stikker nok inn til Paris. Der bør det være mulig å få tak i noe greit å spise i hvert fall.

Skrevet
Druid skrev (3 timer siden):

De store er ofte kompliserte fordi de er utbygd så mange ganger.

Personlig har jeg anstrengt forhold til Standsted og det gamle tillegget i Berlin. 
Og jeg har sluttet å reise til Rodhos

Hvorfor har du slutta å reise til Rhodos ? 

Gjest Linny111
Skrevet

Ja, Berlin Schönefeld var også fryktelig, men nå har de vel åpna den nye?

Schönefeld var bare en lang gang.

Skrevet

Ikke fan av CDG eller Cairo. Og Frankfurt er den eneste flyplassen noen gang hvor jeg har gått meg vill! I tillegg har de «røykebokser», noe som er pussig. Nesten som dyr på utstilling. 

Anonymkode: 752ac...b6f

Skrevet

NewArk i Jersey var det absolutt verste opplevelsen. Køen tok aldri slutt, vi sto i 3 timer og mista neste fly. Nye fly som kom etter oss fikk gå rett til de nyåpnede skrankene. Ansatte var sure og uhøflige, ved check inn ble vi bedt om tips 😅 for god hjelp..Det et det ikke finnes skille for transitt og innreise er det mest idiotiske jeg har vært bort i. Skal adri igjen reise transitt gjennom usa noe sted..

Anonymkode: bcb43...099

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om jeg ikke husker feil så hadde de faktisk brunt, mønstrete 70-tallsteppe på et eller annet sted på denne flyplassen også. Men det er jo litt typisk Storbritannia. De liker jo å ha teppe både på kjøkken og bad i hjemmene sine også. 🤢

Skrevet

Har ikke reist så mye men flyplassen ved Budapest var mer komplisert enn jeg orket 😅

Anonymkode: 98c3b...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...