Kjetil E Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Innspirert av tråden om favorittflyplass. Stiller jeg motsatt spørsmål hvem er værst og hvorfor. Hos meg er det ingen tvil og det er Dusseldorf. Etter 1,5 times kø for å komme gjennom sikkerhetskontrollen, ALDRI MER.
Tiuren Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 Jeg reiser ikke så mye lenger, så ting kan ha endret seg, Det finnes mange shady flyplasser i verden, har vært innom noen (som jeg ikke husker navnet på) i Sør-Amerika og Afrika... Men av de vanlige Europeiske hubene så ble jeg aldri venn med Paris... 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Vær så snill å ikke skriv "hvem". En flyplass er ikke en person. Når det er sagt, så har jeg aldri brukt så lang tid som på Kennedy-flyplassen i NYC. Anonymkode: 644f5...f32 31 13
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #4 Skrevet 29. august 2023 CDG, Paris. Gammel, utdatert og slitsom. Anonymkode: 03ca9...4bb 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #5 Skrevet 29. august 2023 Tiuren skrev (8 timer siden): Jeg reiser ikke så mye lenger, så ting kan ha endret seg, Det finnes mange shady flyplasser i verden, har vært innom noen (som jeg ikke husker navnet på) i Sør-Amerika og Afrika... Men av de vanlige Europeiske hubene så ble jeg aldri venn med Paris... Enig den i Paris var komplisert! Anonymkode: ed3cd...701 1
Druid Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig den i Paris var komplisert! Anonymkode: ed3cd...701 De store er ofte kompliserte fordi de er utbygd så mange ganger. Personlig har jeg anstrengt forhold til Standsted og det gamle tillegget i Berlin. Og jeg har sluttet å reise til Rodhos 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Var nylig i Edinburgh. Det var trangt, skittent og slitt over alt. Terminalen bar tydelig preg av sterkt forfall og manglende vedlikehold og renhold. Bagasjeinnsjekkingen tror jeg var fra 70-tallet en gang. Gikk ufattelig tregt. Brukte nesten en time på noen få mennesker. Et transportbånd for bagasje var ute av drift og bar preg av å ha vært det lenge, og passasjerene måtte bære bagasjen sin gjennom en annen innsjekkingskø frem til et transportbånd som fungerte. Sikkerhetskontrollen gikk greit, men stusset på at bagasjeskanneren var ubemannet. Satt ingen der og fulgte med på skjermene, så der kunne det meste passere uoppdaget. Bakkemannskapene somlet også veldig. De brukte så lang tid på å laste flyet at flyet ble forsinket. Det var folk nok, men de klarte ikke å jobbe effektivt. Gikk bare rundt nedpå der og surret, virket det som. Men de ble jo ferdige til slutt.... Flyplassen hadde for øvrig en spesialavtale med kun et taxi-selskap. Hvis man valgte feil taxiselskap når man skulle til flyplassen, kunne man risikere å måtte gå lange veier, eller man måtte betale ekstra "bompenger" for å bli kjørt helt fram til terminalen. Anonymkode: 71327...a3c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 Verken chania eller heraklion på kreta imponerte meg. Hva er greia med én benk i hele terminalområdet som 400 passasjerer skal dele? Først sto vi i en milelang kø utenfor terminalen fordi det var fullt der inne, og da vi endelig kom inn ble vi sittende i timesvis med tre små barn å vente på det kalde gulvet midt på natta pga forsinket fly. Jeg lovet meg selv aldri mer kreta pga det. Anonymkode: ca418...69a 7
spinner Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vær så snill å ikke skriv "hvem". En flyplass er ikke en person. Når det er sagt, så har jeg aldri brukt så lang tid som på Kennedy-flyplassen i NYC. Anonymkode: 644f5...f32 Kanskje vi skal tillate hvem hvis vi snakker om f.eks. JFK eller Charles de Gaulle? 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 Av de jeg har vært på så er charles de gaulle den verste å finne fram på. Anonymkode: dcddb...cc9 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 Heathrow. Den var bare kaotisk og enorme avstander. Anonymkode: dc2a4...75c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #12 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var nylig i Edinburgh. Det var trangt, skittent og slitt over alt. Terminalen bar tydelig preg av sterkt forfall og manglende vedlikehold og renhold. Bagasjeinnsjekkingen tror jeg var fra 70-tallet en gang. Gikk ufattelig tregt. Brukte nesten en time på noen få mennesker. Et transportbånd for bagasje var ute av drift og bar preg av å ha vært det lenge, og passasjerene måtte bære bagasjen sin gjennom en annen innsjekkingskø frem til et transportbånd som fungerte. Sikkerhetskontrollen gikk greit, men stusset på at bagasjeskanneren var ubemannet. Satt ingen der og fulgte med på skjermene, så der kunne det meste passere uoppdaget. Bakkemannskapene somlet også veldig. De brukte så lang tid på å laste flyet at flyet ble forsinket. Det var folk nok, men de klarte ikke å jobbe effektivt. Gikk bare rundt nedpå der og surret, virket det som. Men de ble jo ferdige til slutt.... Flyplassen hadde for øvrig en spesialavtale med kun et taxi-selskap. Hvis man valgte feil taxiselskap når man skulle til flyplassen, kunne man risikere å måtte gå lange veier, eller man måtte betale ekstra "bompenger" for å bli kjørt helt fram til terminalen. Anonymkode: 71327...a3c Signerer. Likte den ikke. Anonymkode: 14de2...e7a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #13 Skrevet 29. august 2023 Jeg flyr som oftest veldig langt når jeg reiser, og de fleste flyplasser jeg er innom er mellomlandinger. Ingen flyplass jeg har vært på tar lenger tid fra gate til gate enn Charles de Gaulle. Anonymkode: 47384...7f8 1
Gjest Linny111 Skrevet 29. august 2023 #14 Skrevet 29. august 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: CDG, Paris. Gammel, utdatert og slitsom. Anonymkode: 03ca9...4bb Kom bare for å si dette. Jeg har overgang der nesten hver gang jeg skal til Tokyo, for Air France har skikkelig gode priser og er bra generelt, men jeg HATER den flyplassen. Det er ingenting å gjøre der. Jeg har lounge pass, men sist var det ikke noe lounge der det sto i appen, og den hadde uansett 1,1 stjerner på Google og ser ut til å være den verste loungen i Europa. Det er nesten umulig å finne noe greit å spise, det er alltid utplukka på kaféene. Selv Starbucks var tomme for croissanter. I Paris! Folk som jobber der er frekke og sure og uinteressert. Ble ikke det spor overraska over at Roger Bullman fløt lett gjennom passkontrollen med falsk pass, for mer uinteresserte flyplassansatte skal man se lenge etter. Skal dit igjen i desember, men da har jeg sju timer, så stikker nok inn til Paris. Der bør det være mulig å få tak i noe greit å spise i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #15 Skrevet 29. august 2023 Druid skrev (3 timer siden): De store er ofte kompliserte fordi de er utbygd så mange ganger. Personlig har jeg anstrengt forhold til Standsted og det gamle tillegget i Berlin. Og jeg har sluttet å reise til Rodhos Hvorfor har du slutta å reise til Rhodos ? Anonymkode: ed3cd...701
Gjest Linny111 Skrevet 29. august 2023 #16 Skrevet 29. august 2023 Ja, Berlin Schönefeld var også fryktelig, men nå har de vel åpna den nye? Schönefeld var bare en lang gang.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #17 Skrevet 29. august 2023 Ikke fan av CDG eller Cairo. Og Frankfurt er den eneste flyplassen noen gang hvor jeg har gått meg vill! I tillegg har de «røykebokser», noe som er pussig. Nesten som dyr på utstilling. Anonymkode: 752ac...b6f
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #18 Skrevet 29. august 2023 NewArk i Jersey var det absolutt verste opplevelsen. Køen tok aldri slutt, vi sto i 3 timer og mista neste fly. Nye fly som kom etter oss fikk gå rett til de nyåpnede skrankene. Ansatte var sure og uhøflige, ved check inn ble vi bedt om tips 😅 for god hjelp..Det et det ikke finnes skille for transitt og innreise er det mest idiotiske jeg har vært bort i. Skal adri igjen reise transitt gjennom usa noe sted.. Anonymkode: bcb43...099
ElectricScum Skrevet 29. august 2023 #19 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var nylig i Edinburgh. Det var trangt, skittent og slitt over alt. Terminalen bar tydelig preg av sterkt forfall og manglende vedlikehold og renhold. Bagasjeinnsjekkingen tror jeg var fra 70-tallet en gang. Gikk ufattelig tregt. Brukte nesten en time på noen få mennesker. Et transportbånd for bagasje var ute av drift og bar preg av å ha vært det lenge, og passasjerene måtte bære bagasjen sin gjennom en annen innsjekkingskø frem til et transportbånd som fungerte. Om jeg ikke husker feil så hadde de faktisk brunt, mønstrete 70-tallsteppe på et eller annet sted på denne flyplassen også. Men det er jo litt typisk Storbritannia. De liker jo å ha teppe både på kjøkken og bad i hjemmene sine også. 🤢
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #20 Skrevet 29. august 2023 Har ikke reist så mye men flyplassen ved Budapest var mer komplisert enn jeg orket 😅 Anonymkode: 98c3b...1b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå