AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #1 Skrevet 28. august 2023 Jeg prøver å leve etter mine regler for å luke vekk useriøse og fordi jeg ønsket en kjæreste. Man kan aldri luke ut useriøse 100%, men man kan det til en viss grad Jeg har reflektert litt og kommet frem til at disse reglene kanskje kan funke for meg. Jeg har ikke prøvd å date enda etter jeg laget dem, men det blir interessant å se hvordan det går. Slik ser min guide ut for hvordan en ideel dating for meg kan se ut. Første daten: Møtes på en bar over en eller 2 øl. Ikke bli full! Dette er en perfekt første møte spesielt om man er litt nervøs. Og det er veldig casual, lite kleint og lite romantisk. Her er målet å se om det er noe å bygge videre på og om det er nok til å ville møte han igjen. Andre daten: Gjøre en aktivitet sammen! Minigolf er midt i blinken. Her får dere vært litt i aktivitet og ser hvordan kommunikasjonen og stemningen er. Er daten hyggelig kan dere fortsette eller gå en tur. Tredje daten: Denne gangen tenker jeg at en middagsdate på en restaurant er en fin ide. Kanskje ikke gå for en flerretters middag eller en fin en, men noe enkelt. Kanskje en tapas restaurant eller dele en rett sammen. Har dere hatt en veldig fin kveld sammen kan et kyss være greit om stemningen tillater det. Kyss farvel, men dra hjem hver til dere. Hjemmedate kommer snart. Fjerde date: Her kan hjemmedate vurderes. Dere kan lage en middag sammen, f.eks pizza. Dette er en veldig morsom og romantisk ting å gjøre sammen. Kle deg fint, men litt mer avslappet nå som du er hjemme, smink deg naturlig eller ingenting hvis du er komfortabel nok til det, men vær velstelt. Spis sammen, snakk, le, drikk litt vin, hør på musikk i bakgrunnen. Overnatting er greit hvis du eller han ikke kommer seg hjem, og dere enda har nok kjemi osv til det. Vær derimot tydelig på at du ikke har sex før du vet at han vil noe mer med deg enn bare en flørt, men et forhold. Om du er trygg nok og vil så kan du ha sex, men å vente er heller ikke feil. Hva synes dere om min dating scenario? Anonymkode: 2cfaf...72a 2 1
aksase Skrevet 28. august 2023 #2 Skrevet 28. august 2023 En god plan. Alltid lurt å være åpen for å endre planen ved behov, men liker at du vil bli kjent før det er aktuelt med sex. Skulle jeg foreslå noe, var det å vente med sex til date nummer 25 eller 40 eller noe. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #3 Skrevet 28. august 2023 Veldig A4, men sikkert gode retningslinjer. Bra eskalering i forhold til tid. Anonymkode: 6d274...765
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #4 Skrevet 28. august 2023 Jeg er litt nazi på det der med sex, men jeg er så lei de som bare er ute etter sex. Jeg tenker at en fyr som respekterer meg og er interessert i meg klarer nok å vente? Av den grunn har jeg bestemt meg for å aldri ha det før den fjerde daten. Uavhenging av kjemien på forhånd. Spiller ingen rolle om det føles rett på første date. Jeg bare vil vise at så lett er jeg ikke å få til sengs og at en fyr må jobbe litt for å få meg. Det gjør ting mer spennende også 🥰 Anonymkode: 2cfaf...72a 4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #5 Skrevet 28. august 2023 https://www.nettavisen.no/sex/samliv/sa-lenge-bor-dere-vente-med-a-ha-sex/s/12-95-3423191131 Interessant lesning. Denne sa man bør vente tre måneder. Hvor ofte har man ikke møttes da? Anonymkode: 2cfaf...72a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #6 Skrevet 29. august 2023 Noen flere innspill? Anonymkode: 2cfaf...72a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #7 Skrevet 29. august 2023 Hvorfor skriver du "dere" når det er dine datingregler for deg selv? Anonymkode: 5a0f7...4cf
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #8 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor skriver du "dere" når det er dine datingregler for deg selv? Anonymkode: 5a0f7...4cf Hva mener du? Anonymkode: 2cfaf...72a
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #9 Skrevet 29. august 2023 Høres bra ut dette, synes jeg. Kjedelig å alltid gå disse turene eller sitte på rompa og drikke kaffe og spise boller på café. Blir oftere kleint da, er min erfaring 🤷🏼♀️ Anonymkode: a32f1...6c3
ESFP Skrevet 29. august 2023 #10 Skrevet 29. august 2023 Neh... jeg synes ikke noe om disse reglene du har laget for deg selv. Det blir for planlagt. Hvis du har et behov for kontroll og du ønsker noe seriøst blir dette feil fokus. Jeg ville tenkt at det ville vært bedre å ha regler som: - før du begynner å date må du vite hvilken type person du vil være i et forhold med. Hva er dine absolutte dealbreakere? - første date må være i en setting der du naturlig kan finne en unnskyldning for å gå hjem igjen etter en time eller to. - du takker for deg hvis det viser seg at han ikke er i nærheten av det du ser etter. - finne ut om du virkelig liker ham som person og ikke er mest opptatt av at han liker deg. - kun møtes offentlig frem til du føler deg trygg på ham. - ikke kysse eller ha sex før du føler deg trygg og før du virkelig har lyst til det. 3 2
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #11 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er litt nazi på det der med sex, men jeg er så lei de som bare er ute etter sex. Jeg tenker at en fyr som respekterer meg og er interessert i meg klarer nok å vente? Av den grunn har jeg bestemt meg for å aldri ha det før den fjerde daten. Uavhenging av kjemien på forhånd. Spiller ingen rolle om det føles rett på første date. Jeg bare vil vise at så lett er jeg ikke å få til sengs og at en fyr må jobbe litt for å få meg. Det gjør ting mer spennende også 🥰 Anonymkode: 2cfaf...72a Ja, nå vet de det, og venter til fjerde daten!
Brunello Skrevet 29. august 2023 #12 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er litt nazi på det der med sex, men jeg er så lei de som bare er ute etter sex. Jeg tenker at en fyr som respekterer meg og er interessert i meg klarer nok å vente? Av den grunn har jeg bestemt meg for å aldri ha det før den fjerde daten. Uavhenging av kjemien på forhånd. Spiller ingen rolle om det føles rett på første date. Jeg bare vil vise at så lett er jeg ikke å få til sengs og at en fyr må jobbe litt for å få meg. Det gjør ting mer spennende også 🥰 Anonymkode: 2cfaf...72a De som bare er ute etter sex har forsvunnet etter date nr. to. Det er såpass mange som er klare allerede på date en at de ikke gidder å vente.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #13 Skrevet 29. august 2023 Greit med regler i teorien. Men kan være vanskelig å regissere andre mennesker, og deres ønsker, reaksjoner og preferanser. Anonymkode: 3cc97...3d7 1
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #14 Skrevet 29. august 2023 Brunello skrev (3 minutter siden): De som bare er ute etter sex har forsvunnet etter date nr. to. Det er såpass mange som er klare allerede på date en at de ikke gidder å vente. Hvis du virkelig er interessert, burde du vente to-tre måneder, bli venner først, se om dere trives sammen!
Andro Skrevet 29. august 2023 #15 Skrevet 29. august 2023 Hadde jeg drevet med dating ville jeg nok tenkt cirka det samme. Viktig å bli kjent og finne ut hvem hverandre er før man begynner å drømme eller innfri andres mål enn sine egne. Å holde igjen på tida vil ofte brenne vekk narcissistene også, for de skal ha kjapp progresjon. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #16 Skrevet 29. august 2023 Tenker at ulike menn krever ulike scenarier. Ofte er man jo på date med en man kjenner godt fra før, og da kan man jo ta hjemmedate eller restaurant. Andre er kanskje mer introvert, og en middagsdate blir for intimt så tidlig. Har hatt sex på både 1. og 10. date. Har ikke én mal for alle menn Anonymkode: 3d520...65c
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #17 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg prøver å leve etter mine regler for å luke vekk useriøse og fordi jeg ønsket en kjæreste. Man kan aldri luke ut useriøse 100%, men man kan det til en viss grad Jeg har reflektert litt og kommet frem til at disse reglene kanskje kan funke for meg. Jeg har ikke prøvd å date enda etter jeg laget dem, men det blir interessant å se hvordan det går. Slik ser min guide ut for hvordan en ideel dating for meg kan se ut. Første daten: Møtes på en bar over en eller 2 øl. Ikke bli full! Dette er en perfekt første møte spesielt om man er litt nervøs. Og det er veldig casual, lite kleint og lite romantisk. Her er målet å se om det er noe å bygge videre på og om det er nok til å ville møte han igjen. Andre daten: Gjøre en aktivitet sammen! Minigolf er midt i blinken. Her får dere vært litt i aktivitet og ser hvordan kommunikasjonen og stemningen er. Er daten hyggelig kan dere fortsette eller gå en tur. Tredje daten: Denne gangen tenker jeg at en middagsdate på en restaurant er en fin ide. Kanskje ikke gå for en flerretters middag eller en fin en, men noe enkelt. Kanskje en tapas restaurant eller dele en rett sammen. Har dere hatt en veldig fin kveld sammen kan et kyss være greit om stemningen tillater det. Kyss farvel, men dra hjem hver til dere. Hjemmedate kommer snart. Fjerde date: Her kan hjemmedate vurderes. Dere kan lage en middag sammen, f.eks pizza. Dette er en veldig morsom og romantisk ting å gjøre sammen. Kle deg fint, men litt mer avslappet nå som du er hjemme, smink deg naturlig eller ingenting hvis du er komfortabel nok til det, men vær velstelt. Spis sammen, snakk, le, drikk litt vin, hør på musikk i bakgrunnen. Overnatting er greit hvis du eller han ikke kommer seg hjem, og dere enda har nok kjemi osv til det. Vær derimot tydelig på at du ikke har sex før du vet at han vil noe mer med deg enn bare en flørt, men et forhold. Om du er trygg nok og vil så kan du ha sex, men å vente er heller ikke feil. Hva synes dere om min dating scenario? Anonymkode: 2cfaf...72a Høres veldig planlagt ut basert på reglene dine. Det går sikkert greit om du er den som inviterer til date hver gang. Hva skal du gjøre om personen inviterer deg på noe helt annet, si nei bare pga dine regler? Eller endre det hver gang personen spør fordi det ikke treffer dine regler? Anonymkode: b1c4e...2e8
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #18 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres veldig planlagt ut basert på reglene dine. Det går sikkert greit om du er den som inviterer til date hver gang. Hva skal du gjøre om personen inviterer deg på noe helt annet, si nei bare pga dine regler? Eller endre det hver gang personen spør fordi det ikke treffer dine regler? Anonymkode: b1c4e...2e8 Hvis du setter regler for det, med tanke på at du må være sikker på at han vil noe mer, så sier du at det er sannsynlig at han kun vil det, da viser du han det. Du kan vente så lenge du vil, uten å måtte behøve å si noe, bare bli venner med ham over noen måneder.
Gjest Hoia Skrevet 29. august 2023 #19 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg prøver å leve etter mine regler for å luke vekk useriøse og fordi jeg ønsket en kjæreste. Man kan aldri luke ut useriøse 100%, men man kan det til en viss grad Jeg har reflektert litt og kommet frem til at disse reglene kanskje kan funke for meg. Jeg har ikke prøvd å date enda etter jeg laget dem, men det blir interessant å se hvordan det går. Slik ser min guide ut for hvordan en ideel dating for meg kan se ut. Første daten: Møtes på en bar over en eller 2 øl. Ikke bli full! Dette er en perfekt første møte spesielt om man er litt nervøs. Og det er veldig casual, lite kleint og lite romantisk. Her er målet å se om det er noe å bygge videre på og om det er nok til å ville møte han igjen. Andre daten: Gjøre en aktivitet sammen! Minigolf er midt i blinken. Her får dere vært litt i aktivitet og ser hvordan kommunikasjonen og stemningen er. Er daten hyggelig kan dere fortsette eller gå en tur. Tredje daten: Denne gangen tenker jeg at en middagsdate på en restaurant er en fin ide. Kanskje ikke gå for en flerretters middag eller en fin en, men noe enkelt. Kanskje en tapas restaurant eller dele en rett sammen. Har dere hatt en veldig fin kveld sammen kan et kyss være greit om stemningen tillater det. Kyss farvel, men dra hjem hver til dere. Hjemmedate kommer snart. Fjerde date: Her kan hjemmedate vurderes. Dere kan lage en middag sammen, f.eks pizza. Dette er en veldig morsom og romantisk ting å gjøre sammen. Kle deg fint, men litt mer avslappet nå som du er hjemme, smink deg naturlig eller ingenting hvis du er komfortabel nok til det, men vær velstelt. Spis sammen, snakk, le, drikk litt vin, hør på musikk i bakgrunnen. Overnatting er greit hvis du eller han ikke kommer seg hjem, og dere enda har nok kjemi osv til det. Vær derimot tydelig på at du ikke har sex før du vet at han vil noe mer med deg enn bare en flørt, men et forhold. Om du er trygg nok og vil så kan du ha sex, men å vente er heller ikke feil. Hva synes dere om min dating scenario? Anonymkode: 2cfaf...72a Hvis du setter regler for det, med tanke på at du må være sikker på at han vil noe mer, så sier du at det er sannsynlig at han kun vil det, da viser du han det. Du kan vente så lenge du vil, uten å måtte behøve å si noe, bare bli venner med ham over noen måneder.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #20 Skrevet 29. august 2023 Jeg syns det der er så vanskelig har ofte lyst på sex tidlig men vil jo ikke dele noe så intimt og sårbart med noen som bare dumper meg etterpå 😳bra plan ts skal prøve meg på det samme. Helt enig mange vil nok forsvinne tidlig. Anonymkode: 3b474...976 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå