Gå til innhold

Ville du kjøpt et hus med sølvkre og sjeggkre? 

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det svært få boliger som er fri for KRE i Norge da, selv om du ikke ser noen så er det der. I veldig små mengder...eller.

Vis meg en bolig i Norge som er 100% fri for dette! Det må være svært få...

Dette kan også bekjempes og fjernes ganske bra.

Anonymkode: 9ae39...cbf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel kvinner som har et hysterisk forhold til dette...

Mitt tips er å ikke opplyse om det, fordi det finnes ikke noe bevis på hvordan det oppstod. Fjern problemet før salg.

En pappeske inn i boligen er nok, samme med en papirpose...så ny eier drar dette LETT inn i sin nye bolig.

Man får ikke erstatning for dette lenger, det er også riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dessverre TS, så er enkelte hysteriske. For meg hadde dette ikke vært et problem, da jeg har hatt skjeggkre selv, og har det under kontroll. Vi har også på jobben, og utrolig mange jeg kjenner har det også i hus. Mange av de som overdriver, har sannsynligvis skjeggkre selv, selv om de ikke vet det enda :) 

Anonymkode: ebc04...d18

Jeg skjønner jo på en måte at det kan virke ekkelt. Samtidig er det veldig vanlig, særskilt i nyere hus. Og har man ikke det, så er sannsynligheten stor for å få det. 

De gjør ingen skader, men er sjenerende hvis man ikke har det under kontroll. Vi er jo vant til det, og etter vi fikset litt selv ser vi de sjeldent. Vi har aldri sett noen på soverommene eller stuene. Det er flere måneder siden vi har sett sjeggkre og jeg har gått med lupe på natten for å sjekke. Men sølvkre ser vi engang i blant. 

Men tenker det kanskje er litt mer tiltalende å ha det på papir at vi har hatt inn skadedyrbekjempelse. 

Ts 

Anonymkode: f90ef...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg skjønner jo på en måte at det kan virke ekkelt. Samtidig er det veldig vanlig, særskilt i nyere hus. Og har man ikke det, så er sannsynligheten stor for å få det. 

De gjør ingen skader, men er sjenerende hvis man ikke har det under kontroll. Vi er jo vant til det, og etter vi fikset litt selv ser vi de sjeldent. Vi har aldri sett noen på soverommene eller stuene. Det er flere måneder siden vi har sett sjeggkre og jeg har gått med lupe på natten for å sjekke. Men sølvkre ser vi engang i blant. 

Men tenker det kanskje er litt mer tiltalende å ha det på papir at vi har hatt inn skadedyrbekjempelse. 

Ts 

Anonymkode: f90ef...f5d

Kontakt faglig hjelp. Ellers støvsug og tørk støv etpar ganger i uken, la lyset på badet stå på 24/7 en uke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjeggkre der jeg bor nå, ser et kre her og der. Er noen måneder siden nå. De er i blokka, og siden de beveger seg inni veggene, kan de vandre rundt fra leilighet til leilighet og da nytter det ikke at jeg kanskje blir kvitt dem.

Uansett; sølvkre, det er et tegn på fuktskader, og da ville jeg vært litt forsiktig. Skjeggkre. Jeg har de allerede og vet hvor lite det trenger å bety. Jeg liker de ikke, får litt angst av å se de, men samme gjelder for edderkopper og andre dyr som finner veien inn nå i disse månedene vi er i nå.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det. Men som denne tråden avdekker er de fleste helt hysteriske når man nevner ordet «skjeggkre», og det vil nok kunne påvirke salget. Jeg håper at om få år, så er de blitt såpass vanlig at alle har dem.

De regnes enda som skadedyr, men håper at med tiden så vil dette endres. Grunnen bak at de er skadedyr er at de er «sjenerende» å ha i hus, ikke at de faktisk gjør noen skade.

Anonymkode: 9048c...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei vi har sett på en fantastisk bolig men da vi leste at det "har vært observert skjeggkre men ikke på en stund" var det en deal breaker. Noen kjøpte den likevel da..

Anonymkode: 0dc56...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en spray på Jernia,sprayer gulvlister med den ,og kommer mange døde ut,blitt mindre.Limfellellene syntes jeg ikke var like bra.

Anonymkode: 161b4...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei vi har sett på en fantastisk bolig men da vi leste at det "har vært observert skjeggkre men ikke på en stund" var det en deal breaker. Noen kjøpte den likevel da..

Det fleste boliger har jo skjeggkre av og til....så slapp av du.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uansett; sølvkre, det er et tegn på fuktskader, og da ville jeg vært litt forsiktig. Skjeggkre. Jeg har de allerede og vet hvor lite det trenger å bety. Jeg liker de ikke, får litt angst av å se de, men samme gjelder for edderkopper og andre dyr som finner veien inn nå i disse månedene vi er i nå.

Anonymkode: 9048c...506

Nei, må ikke være fuktskader. Vanlig at de sees der det er fuktighet som på badet/kjøkkenet. UTEN at det er fuktskader.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkre, ok.. Hvis det ikke er synlig på visning. 

Skjeggkre har jeg nærmest fobi for, så nei.. 

Anonymkode: e13ac...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det fleste boliger har jo skjeggkre av og til....så slapp av du.

Nei, må ikke være fuktskader. Vanlig at de sees der det er fuktighet som på badet/kjøkkenet. UTEN at det er fuktskader.

Jeg er ganske avslappa jeg, takk for det 😅 De fleste boliger har ikke skjeggkre av og til, det er ikke som maur som bor utenfor og kan forville seg inn. Du kan google litt før du kommer med slike påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...