AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #41 Del Skrevet 28. august 2023 Takk for svar. Det er ingen fuktighet noen plasser i huset, det er feil at det må være fuktproblemer. Forsikringen våres dekker det, vi må betale egenandel. Vi har hatt flere runder med limfeller, egenkomponerte feller og sprayet. Nå er det veldig sjeldent vi ser sølvkre. Sjeggkre er det mange måneder siden vi har sett. Men ja, de er ekle. Utfra svarene her burde vi kanskje ta en runde med skadedyrbekjempelsen. Ville dere ha kjøpt hvis dere visste at det er gjort tiltak med skadedyrbekjempelsen? ts Anonymkode: f90ef...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #42 Del Skrevet 28. august 2023 Folk venner seg til dette snart, begynner allerede å bli en ikkesak i andre land. Er nok grenser for hvor lenge skadedyrfirmaene kan leve godt på å fjerne disse også. Min mor hadde kraftig invasjon, men brukte en spray fra Jernia og ble helt kvitt dem. De som tar godt betalt for å sanere vil nok prøve å tviholde litt til på at bare de kan legge ut gift og at det må koste en formue. Anonymkode: 1cb25...9e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlig Skrevet 28. august 2023 #43 Del Skrevet 28. august 2023 Kjøpte selv en bolig som hadde ligget ute lenge uten å bli solgt, der prisen ble satt ned litt og litt. Boligen hadde påvist sølvkre, og hadde hatt inne firma og satt ut feller. Fikk boligen ca 10% under den originale utropsprisen (før de satte ned flere ganger). På overtakelsen sa forrige eier at de hadde null funn av sølvkre på flere mnd. Har bodd i huset i 4 år, null sølvkre. Sølvkre er i stor grad et symptom på fukt. Får du ned luftfuktigheten så klarer de ikke overleve (ikke tørk klær på små rom med dårlig lufting, få inn flere lufteventiler, osv). Det har kommet vesentlig bedre midler for å bli kvitt skjeggkre de siste årene, så hadde ikke vært helt imot bolig med skjeggkre heller, men hadde nok vært mer avventende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #44 Del Skrevet 28. august 2023 2 minutter siden, Forundret.. said: Det er en av forskjellene på skjegg og sølvkre. Sølvkre kan ikke klatre oppover mens skjeggkre kan klatre på både vegger og tak. Hmm.. Da er det kanskje bare sølvkre vi har da? Har kun sett dem på vaskerom, bad og kjøkken. Da kun på gulvet. Var ganske sikker på at de lignet skjeggkre, og store har noen av dem vært også. 🤔 Anonymkode: 8a2ed...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #45 Del Skrevet 28. august 2023 Forundret.. skrev (13 minutter siden): Det er en av forskjellene på skjegg og sølvkre. Sølvkre kan ikke klatre oppover mens skjeggkre kan klatre på både vegger og tak. Ja, det kan jeg skrive under på. Ts Anonymkode: f90ef...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 28. august 2023 #46 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hmm.. Da er det kanskje bare sølvkre vi har da? Har kun sett dem på vaskerom, bad og kjøkken. Da kun på gulvet. Var ganske sikker på at de lignet skjeggkre, og store har noen av dem vært også. 🤔 Anonymkode: 8a2ed...532 Husker å ha lest at sølvkre ikke kan klatre, men at de reiser ofte rundt ved å henge seg på ting som vi flytter på. Disse trenger også fuktige omgivelser. Mens skjeggkre ikke har det samme behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 28. august 2023 #47 Del Skrevet 28. august 2023 Finnes det hus uten? Om jeg så dem på visning i flertall hadde jeg nok styrt unna dog. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #48 Del Skrevet 28. august 2023 Vi solgte leilighet i dag med både skjegg og sølvkre. Ikke en eneste av alle på visning så mye som rynka på nesen engang av det. Leiligheten gikk til prisantydning på tross av at det både er nevnte skadedyr der og behov for omfattende oppgradering av det aller meste. Anonymkode: beec7...ad8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #49 Del Skrevet 28. august 2023 🚩🚩🚩 begge disse to skadedyrene er avhengige av høy fuktighet for å trives, så dette er selvfølgelig et problem som ny eier overtar, og de færreste er interessert i å kjøpe et kjent problem og ekstra utgifter… Anonymkode: c7c7d...c42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #50 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 🚩🚩🚩 begge disse to skadedyrene er avhengige av høy fuktighet for å trives, så dette er selvfølgelig et problem som ny eier overtar, og de færreste er interessert i å kjøpe et kjent problem og ekstra utgifter… Anonymkode: c7c7d...c42 Nei! Det er feil ang fuktighet, sølvkre kan være et tegn på fuktproblemer, men trenger ikke å være det. Vi har ingen fukt i huset. Her er det nøye målt, undersøkt og borret. Ts Anonymkode: f90ef...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #51 Del Skrevet 28. august 2023 Ville aldri kjøpt et hus med det nei. og ja dere bør behandle huset og så legge ut huset på nytt slik at dere kan skrive at det er gjort behandling. Anonymkode: 7af8f...c75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #52 Del Skrevet 28. august 2023 Jada. Jeg dreper dem med gass uansett mengde. Anonymkode: 4a573...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #53 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sølvkre er greit. Skjeggkre ville gjort at jeg ikke la inn bud. Aldri i livet! Anonymkode: 9ceb6...ee2 Hvorfor ikke? Du vet du selv kan dra inn skjeggkre før du vet ordet av det?!?! Hjelpes! Anonymkode: ebc04...d18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #54 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig er det derfor. Ingen vil bo en plass med kravlende dyr man ikke blir kvitt. Anonymkode: ccf09...90f Athena Freyja skrev (3 timer siden): Nei, hadde ikke kjøpt hus med skadedyr. Litt naive svar her, all den tid dette er nesten like vanlig som fluer og edderkopper. Mest sannsynlig bor dere allerede i hus med skjeggkre Vi ble kvitt det uten problemer. I tillegg har vi skjeggkre på jobb. Anonymkode: ebc04...d18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #55 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Cirka 10 tusen Anonymkode: 068d7...cfc Også kommer de kanskje inn igjen mnd etter pga noe som er tatt inn i hus. Mange naive folk her ute Anonymkode: ebc04...d18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2023 #56 Del Skrevet 28. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei! Det er feil ang fuktighet, sølvkre kan være et tegn på fuktproblemer, men trenger ikke å være det. Vi har ingen fukt i huset. Her er det nøye målt, undersøkt og borret. Ts Anonymkode: f90ef...f5d Dessverre TS, så er enkelte hysteriske. For meg hadde dette ikke vært et problem, da jeg har hatt skjeggkre selv, og har det under kontroll. Vi har også på jobben, og utrolig mange jeg kjenner har det også i hus. Mange av de som overdriver, har sannsynligvis skjeggkre selv, selv om de ikke vet det enda Anonymkode: ebc04...d18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #57 Del Skrevet 29. august 2023 Uff, nei.. det hadde jeg ikke orket (skjeggkre). Kan sikkert hende det kommer over alt en vakker dag, men foreløpig er det masse boliger å få kjøpt uten. Anonymkode: 8f91b...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 29. august 2023 #58 Del Skrevet 29. august 2023 Kre i boligen hadde ikke vært noe problem i det hele tatt. Jeg skjønner ikke hysteriet rundt dem, de gjør ingen skade. Jeg får også en og annen flue og edderkopp inn gjennom vinduene, har funnet mosskorpion i bokhylla og hadde jaggu en marihøne i håret her om dagen. Vepsebol i verandakassa har jeg også hatt. Stokkmaur eller melmøll ville jeg selvsagt gjort en innsats for å bli kvitt, men synes det er synd om vi blir helt hysteriske rundt relativt harmløs natur. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 29. august 2023 #59 Del Skrevet 29. august 2023 Nei, ville ikke måttet starte med det når jeg skulle ta over nytt hus. Sånt bør selger fikse før salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #60 Del Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sølvkre er greit. Skjeggkre ville gjort at jeg ikke la inn bud. Aldri i livet! Anonymkode: 9ceb6...ee2 Enig! Selv om ingen av de er noe jeg ville hatt! Visste ikke at det var her (mange opplyser ikke om sånt forbanna irriterende), men det fant vi fort.. Ble kvitt de(håper jeg). Men skjeggre er verre! Ville fått inn skadedyrfolk og fått det vekk. Lettere å få solgt da. Men en del vil vel tenke at det kommer tilbake. Men du vet jo aldri! Anonymkode: 2f74e...6b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå