Gå til innhold

Ville du kjøpt et hus med sølvkre og sjeggkre? 

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi selger huset vårt, men salget står bom stille. Relativt nytt hus, flott og populær beliggenhet, ingen feil/mangler, tidsriktige og nøytrale farger, høy kvalitet, klassisk stil, masse skapplass i alle rom og oppbevarings plass, garasje etc. 

Og før noen skriker at det er prisen - det er nettopp solgt to boliger i området til høyere pris, dårligere beliggenhet og lavere standard. Vi har lagt oss lavere i pris og man får mye for pengene. Stor interesse på finn, mange som har lastet ned prospektet og favorittmerket det, men nærmest ingen på visning eller noen bud. Synes det er så merkelig. Vi får veldig mange kommentarer på at det er rart det ikke er solgt og at huset er utrolig flott og gjennomført. 

Nå lurer jeg litt på om det er fordi vi har sølvkre/sjeggkre i boligen? Det er liksom den eneste feilen vi finner. Vi har ikke noe fukt i huset. 

Hvis vi hyrer inn en skadedyrbekjemper vil ikke det si at vi blir kvitt disse dyrene. Og faren for at de kommer tilbake med ny eier er jo stor. Og akkurat nå er økonomien trang, men kanskje det er lurt å få det ned i prosjektet at vi har gjort noe med det? 

Anonymkode: f90ef...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sølvkre er greit.

Skjeggkre ville gjort at jeg ikke la inn bud. Aldri i livet!

Anonymkode: 9ceb6...ee2

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det derfor. Ingen vil bo en plass med kravlende dyr man ikke blir kvitt.

Anonymkode: ccf09...90f

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi selger huset vårt, men salget står bom stille. Relativt nytt hus, flott og populær beliggenhet, ingen feil/mangler, tidsriktige og nøytrale farger, høy kvalitet, klassisk stil, masse skapplass i alle rom og oppbevarings plass, garasje etc. 

Og før noen skriker at det er prisen - det er nettopp solgt to boliger i området til høyere pris, dårligere beliggenhet og lavere standard. Vi har lagt oss lavere i pris og man får mye for pengene. Stor interesse på finn, mange som har lastet ned prospektet og favorittmerket det, men nærmest ingen på visning eller noen bud. Synes det er så merkelig. Vi får veldig mange kommentarer på at det er rart det ikke er solgt og at huset er utrolig flott og gjennomført. 

Nå lurer jeg litt på om det er fordi vi har sølvkre/sjeggkre i boligen? Det er liksom den eneste feilen vi finner. Vi har ikke noe fukt i huset. 

Hvis vi hyrer inn en skadedyrbekjemper vil ikke det si at vi blir kvitt disse dyrene. Og faren for at de kommer tilbake med ny eier er jo stor. Og akkurat nå er økonomien trang, men kanskje det er lurt å få det ned i prosjektet at vi har gjort noe med det? 

Anonymkode: f90ef...f5d

Det går an å bli kvitt begge deler, gjør det.

Anonymkode: e125d...82b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI!! 
Vi hadde skjeggkre i blokka vår og det var mareritt. Det var så jævlig at jeg gruet meg til å gå hjem. 

Anonymkode: 068d7...cfc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ALDRI!! 
Vi hadde skjeggkre i blokka vår og det var mareritt. Det var så jævlig at jeg gruet meg til å gå hjem. 

Nå så jeg for meg en bolig full av skjeggkre i alle rom.. øldrikkende skjeggkre på sofaen i stua, mens de okkuperte fjernkontrollen til TVen...

Anonymkode: 53ebb...01d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det å fjerne dem?

Ville tenkt at dette er best å gjøre når huset er tomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkre, tja. Ikke noe pluss, men det må man forvente om man skal bo i en leilighet midt i Oslo.

Skjeggkre, aldri.

Anonymkode: 99368...0db

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblematisk, skjeggkre er ganske enkelt å få under kontroll (dog vanskelig å bli helt kvitt)

Kun et tidsspørsmål før det er skjeggkre i alle landets boliger. 

Spør en danske hva de tenker så ser du, der er det svært få boliger som ikke har skjeggkre allerede 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme var her i nabolaget når markedet var på topp, null bud hos ham som har skjeggkre. 

Dette er jo dekket av din husforsikring mest trolig men ikke om noen kjøper det og veit at det er der. 

Anonymkode: ab86c...1b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå så jeg for meg en bolig full av skjeggkre i alle rom.. øldrikkende skjeggkre på sofaen i stua, mens de okkuperte fjernkontrollen til TVen...

Anonymkode: 53ebb...01d

😁😁 det var nesten sånn ja 😀

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Hvor mye koster det å fjerne dem?

Ville tenkt at dette er best å gjøre når huset er tomt..

Cirka 10 tusen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme var her i nabolaget når markedet var på topp, null bud hos ham som har skjeggkre. 

Dette er jo dekket av din husforsikring mest trolig men ikke om noen kjøper det og veit at det er der. 

Anonymkode: ab86c...1b6

De færreste husforsikringer dekker skjeggkre. Du må betale spesuelt for de få som dekker det. Nettopp fordi det fortsatt egentlig ikke finnes noen måte å bli kvitt dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkre, tja. Ikke noe pluss, men det må man forvente om man skal bo i en leilighet midt i Oslo.

Skjeggkre, aldri.

Anonymkode: 99368...0db

Det gjelder stort sett de fleste steder i landet.

Anonymkode: 635cc...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det går an å bli kvitt begge deler, gjør det.

Anonymkode: e125d...82b

Du blir ikke kvitt skjeggkre. Du kan få ned bestaden for en periode. Men de kommer tilbake. Grøss.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Og sølvkre lever hvor det er fukt, så noe feil er det. Og skjeggkre.. Grøss

Anonymkode: c90e1...3c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvkre, nei, da de kommer pgs fuktighet lekkasje. Skjeggkre og kommer til å innvadere alle hus anyways så det ville ikke brydd meg.

Anonymkode: 3674f...3ed

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...