Gå til innhold

Dere som reiste til sydlige strøk i sommer. Ble de dyrere enn du så for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk sjokk når vi så hva Euroen trakk fra vår bankkonto. Levde enkelt og shoppet lite. Likevel😲

Anonymkode: 8e0d4...674

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, regnet med å bli trukket 12 i euro. Fulgte med på priser og hadde ikke 3 retters middager hver dag. Vi er 5 i familien så orket ikke å bruke hele budsjettet på å spise. Så ingen overraskelser nei. 

Anonymkode: 75ee9...8f7

• Liker 3
Skrevet

Var forberedt på eurokursen, men ikke på hvor mye prisene hadde økt i euro dit vi dro (Kroatia). Det var ca norske priser - dyrere på enkelte ting, også. 
Og så var jeg i USA, men det var jeg forberedt på at var beindyrt. 

Anonymkode: 6731e...299

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke vært 5 stk. på ferie på mange år så fikk nok litt sjokk over hvor mye det koster å fø en familie på fem i 10 dager primært på restaurant, i tillegg til dyr EUR 😅 Vi var 4 (unge) voksne og en 11åring. Nesten så jeg vurderer å gå tilbake til all inclusive.

Det var nok uansett siste ferie med alle sammen så lukker øynene og betaler regninga. Vi betalte heller ikke fryktelig mye for fly og hotell, så totalen ble ikke helt krise. 

Anonymkode: 9a8dd...64f

Skrevet

Fikk litt sjokk da vi kom til Sveits for der var det DYRT! dyrere enn i Norge.

Ferien i de andre europeiske landene var som forventet. Det var jo dyrt, men vi er forsiktige med penger. 

Det var uansett LETT verdt hver krone!!

Anonymkode: b4333...e75

Skrevet

Overhodet ikke. 2 uker i Tyrkia med en kurs som da var på 0.37. Brukte mye mindre en forventet. 

• Nyttig 2
Skrevet

Nei, heller motsatt. Vi satte budsjett, og endte opp med å bruke utrolig mye mindre. Mye er billig i syden kontra norge. Så i tillegg hadde vi all-inclusive, så da slapp vi å tenke på mat.

Anonymkode: ae351...be6

Skrevet

Ja,det ble dyrere enn det jeg håpet på. En ting var euroen,men det var jo en generell prisstigning itillegg. Nå var vi ute å spiste hver dag,ungene shoppet litt og var på endel attraksjoner som kostet litt. Vi var 14 dager i Roma.

Anonymkode: 224cd...975

• Nyttig 1
Skrevet

Tråden fylles nok med folk som har full kontroll. Enten det er sant eller ikke.

Anonymkode: b8a2e...29b

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Euroen er en ting. Den hadde vi kontroll på. Men alt annet har jo økt. Veldig dyrt med drivstoff, overnatting og mat. Vi endte opp med å bruke en del mer enn vi hadde planlagt. I tillegg måtte vi ta en del andre valg. Vi spiste mindre ute, enn vi vanligvis gjør, da det nærmer seg norske priser flere steder. 

Anonymkode: e9919...57a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi fikk sjokk når vi så hva Euroen trakk fra vår bankkonto. Levde enkelt og shoppet lite. Likevel😲

Anonymkode: 8e0d4...674

Var ikke i sydligere strøk, men reiste i EU ja. Hvis man blir sjokkert hva euroen trakk fra kontoen så er man rett og slett ikke oppdatert på Kronekursen,  eller så bruker man mere penger enn man har. / ikke har oversikt.

Visste hvor mye euro i snitt man kunne bruke hver dag, og hadde ikke brukt  opp alle pengene som var satt av til ferien da jeg kom hjem.  (Regnet 800 kroner til dagen). For bare meg altså. 

Anonymkode: 4d18e...8b0

Skrevet

Hehe ja absolutt! Men det hadde vært mye dyrere å feriert i Norge, så den regningen betaler jeg glatt. Hadde selvsagt ett budsjett, men det er dyrt å ha barn.

Anonymkode: 9aa85...130

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe ja absolutt! Men det hadde vært mye dyrere å feriert i Norge, så den regningen betaler jeg glatt. Hadde selvsagt ett budsjett, men det er dyrt å ha barn.

Anonymkode: 9aa85...130

Hvordan vet du det hadde blitt dyrere?

Anonymkode: 5d2ac...99d

Skrevet

Ble overrasket over hvor billig det var. Javisst var euroen dyr, men har lest så mye om dette at jeg i underbevisstheten sikkert krisemaksimerte. I tillegg reiste vi til en billig by. Hadde en dagstur til en større by, merket store prisforskjeller. 

Anonymkode: 6785e...3a6

• Liker 1
Skrevet

Fikk ikke sjokk, men brukte nok 10 000,- mer enn beregnet. Familie på 5, ferierte i 1 uke.

Anonymkode: dab70...33c

Skrevet

Ja...vi hadde satt et budsjett..vi var 3 voksne og 2 barn...vi tok høyde for Euro..men prisene på mat og drikke hadde gått opp... skulle kjøpe ny solkrem 300 kroner... mannen min måtte ha en spesiell til ansikt ( hadde brukt opp) 250 kroner....bare det å kjøpe cola,vann,snacks, brød etc ble fort dyrt.. hadde alt på Mastercard så jeg viste hvor mye vi hadde brukt...men ja...vi gikk langt langt over budsjettet 

Skrevet

Nei. Reiste til Tyrkia i år. Spiste på restaurant hver dag. Ikke spesielt dyrt. 

Anonymkode: 4fa6f...64e

• Nyttig 1
Skrevet

Nei, vi var godt forberedt på det. Men nå er vi to voksne og ingen barn, så det er lettere å leve nøkternt og kjøpe lite.

Anonymkode: dba44...d5c

Skrevet

Nei, vi hadde all inclusive og hadde bestilt reisen i fjor, så alt var jo allerede betalt på forhånd. Kjøpte svært lite utenom. 

Anonymkode: 0410b...5fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tråden fylles nok med folk som har full kontroll. Enten det er sant eller ikke.

Anonymkode: b8a2e...29b

Selvfølgelig. Hvem i all verden har lyst til å sette seg selv i kg sin gapestokk eller legge hodet sitt på kg sin huggestabbe?

Anonymkode: 3acc6...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...