Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor får man ikke vite av megler hvem som har kjøpt et hus før det er tinglyst?

Anonymkode: 94a4e...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muligens fordi det ikke er din sak overhodet. 

Anonymkode: 07c53...8dd

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvorfor skal du vite det egentlig? Det er jo ikke noe du strengt tatt har noe som helst med?

Anonymkode: f431a...f0a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor får man ikke vite av megler hvem som har kjøpt et hus før det er tinglyst?

Har du kontaktet megler for å få vite hvem som har kjøpt huset? 

Anonymkode: 2438b...17e

Skrevet

Hvilken interesse har du egentlig av det? 

Anonymkode: a340b...4ca

• Nyttig 1
Skrevet

Er svaret at det har man ikke noe med? Eller finnes det en regel som meglere forholder seg til som gjør at de ikke kan oppgi kjøper? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er svaret at det har man ikke noe med? Eller finnes det en regel som meglere forholder seg til som gjør at de ikke kan oppgi kjøper? 

Om det finnes en lov som forbyr det vet jeg ikke, men det er da sunn fornuft å ikke sladre på kundene sine.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det eneste interessante kan være å vite hva objektet gikk for, for å kunne vurdere liknende kjøp senere, bare for å vite hva priser ligger på i det området. Men å undersøke hvem som kjøper et hus, finner jeg lite interessant!

Skrevet

Jeg har vært i en heftig budrunde og ble nysgjerrig på hvem som endte opp med å kjøpe drømmehuset. Dette blir jo offentlig etterhvert, så det var kun for nysgjerrighetensskyld. Spørsmålet mitt koker ned til om det er en regel som sier at megler ikke kan dele en slik opplysning eller om det bare er sunn fornuft å ikke dele en slik opplysning hvis noen spør. 

• Liker 1
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært i en heftig budrunde og ble nysgjerrig på hvem som endte opp med å kjøpe drømmehuset. Dette blir jo offentlig etterhvert, så det var kun for nysgjerrighetensskyld. Spørsmålet mitt koker ned til om det er en regel som sier at megler ikke kan dele en slik opplysning eller om det bare er sunn fornuft å ikke dele en slik opplysning hvis noen spør. 

Hvis du var i budrunden skal du  få en oversikt fra megler med alle bud og navn, det har du krav på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://nef.no/forbruker/fa-se-budrunden/

Denne var ganske klar på at kun kjøper og selger får se navn, andre budgivere får bare se anonymisert budjournal.

Anonymkode: 433a7...a86

Takk for svar på spørsmålet mitt. Da er det altså en regel for eiendomsmegler.

Skrevet

I avisene er det ofte tinglyste sjøter, der står det hvem som har solgt, hvem som har kjøpt samt kjøpesum, du kan også gå inn på se eiendom.no om noen uker å se det selv

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kun kjøper og selger få se budskjema med navn. For andre budgivere er ser anonymt.

Anonymkode: c2771...c15

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Selger kan vel forskjellige årsaker velge hvem de skal selge til, uavhengig av bud. Så skjønner jo at man vil holde det anonymt.

Anonymkode: cb7d5...cdc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk for svar på spørsmålet mitt. Da er det altså en regel for eiendomsmegler.

Du finner kjøper ved å sjekke eiendommen her etter overtakelse: 

www.seeiendom.no

Anonymkode: 593ea...48c

• Nyttig 1
Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å undersøke hvem som har kjøpt et hus, kun prisen. Men det ville falle meg inn å være bevisst på hvorfor jeg selv kjøper noe i et område. 

Skrevet

Det finnes vel ikke fiktive budrunder? Det hadde jeg aldri godtatt å være i.

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Du finner kjøper ved å sjekke eiendommen her etter overtakelse: 

www.seeiendom.no

Anonymkode: 593ea...48c

Derav etter tinglysing.

Ts spørr om FØR.

Anonymkode: 5b64c...84e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...